Μετά από πολύμηνες συντονισμένες πρωτοβουλίες και δράσεις των Υπουργείων Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι Κινεζικές Αρχές έκαναν αποδεκτά τα ελληνικά αιτήματα και ήδη ταξιδεύουν προς τη χώρα μας οι έξι Έλληνες ναυτικοί και ο Τεχνικός Επιθεωρητής του υπό Ελληνική σημαία πλοίου “ANGELIC POWER”.
Από την πρώτη στιγμή που απαγορεύτηκε από Δικαστήριο της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας ο απόπλους του πλοίου, τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κινήθηκαν συντονισμένα προκειμένου να επιτευχθεί η επιστροφή των Ελλήνων ναυτικών, αλλά και να διασφαλιστούν οι συνθήκες διαβίωσης των μελών του πληρώματος, που παρέμειναν στο πλοίο για περισσότερους από 15 μήνες.
Με μέριμνα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και με την ευγενική συνδρομή του Ομίλου Αγγελικούση και του Ιδρύματος Ωνάση έχουν διασφαλιστεί οι άμεσες ανάγκες σε καύσιμα, τρόφιμα και πόσιμο νερό για τους δύο Έλληνες ναυτικούς που θα παραμείνουν στο πλοίο (Πλοίαρχος και Υποπλοίαρχος) καθώς και για τους 13 ναυτικούς υπηκόους Φιλιππίνων.
Υπενθυμίζεται ότι κατά της διαχειρίστριας εταιρείας του πλοίου έχουν επιβληθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πρόστιμα που υπερβαίνουν τις 500.000 ευρώ, ενώ ο φάκελος της δικογραφίας έχει υποβληθεί στην Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πειραιά.
Στο πλαίσιο αυτό επισημαίνεται ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών, τόσο στην Κεντρική Υπηρεσία στην Αθήνα, όσο και η Ελληνική Πρεσβεία στο Πεκίνο και το Γενικό Προξενείο στην Γκουανγκτσού είχαν ενεργοποιηθεί από την αρχή προκειμένου να προσφέρουν όλη την απαραίτητη αρωγή τους στους ναυτικούς, ευρισκόμενες σε συνεχή επαφή με τις Κινεζικές αρχές. Οι προσπάθειες αυτές συνεχίζονται όσον αφορά τους απομείναντες Έλληνες και Φιλιππινέζους ναυτικούς.
Ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Νίκος Δένδιας υπογράμμισε την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι «η περιπέτεια των περισσότερων Ελλήνων ναυτικών έλαβε αίσιο τέλος, χάρη στην άψογη συνεργασία του Υπουργείου Εξωτερικών με το Υπουργείο Ναυτιλίας», ενώ ευχαρίστησε όλους όσοι συνέβαλαν στον επαναπατρισμό τους.
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης από την πλευρά του υπογράμμισε τα εξής: «Είναι ημέρα μεγάλης χαράς για τους ναυτικούς μας και τις οικογένειές τους που θα υποδεχτούν τους αγαπημένους τους στην πατρίδα μας. Είναι, ταυτοχρόνως, ημέρα ιδιαίτερης ικανοποίησης για τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που με συνεχείς και συντονισμένες ενέργειες πολλών μηνών, πέτυχαν την αποδέσμευσης τους.
Για μια ακόμη φορά επιβεβαιώνεται ότι η Ελληνική Πολιτεία δρα αποτελεσματικά για την αντιμετώπιση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί μας οπουδήποτε στον κόσμο. Εύχομαι και πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε ευχάριστα νέα και όσον αφορά τους απομείναντες στο πλοίο Έλληνες και Φιλιππινέζους ναυτικούς, για τους οποίους συνεχίζουμε αδιάκοπα την υποστήριξή τους και την προσπάθεια επαναπατρισμού τους. Τέλος, θα επιθυμούσα να ευχαριστήσω τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στην Ελλάδα και το εξωτερικό για τις άοκνες προσπάθειές τους που κατέβαλαν προς επίλυση των πολλών και δύσκολων προβλημάτων που αντιμετώπισαν.»
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό