
Φρένο στο φιλόδοξο κινεζικό πρότζεκτ του Νέου Δρόμου του Μεταξιού βάζει με απόφασή της η κυβέρνηση της Αυστραλίας. Παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για μικρότερης έκτασης έργα στη πολιτεία Βικτώρια, το Πεκίνο αντέδρασε οργισμένα απειλώντας με επιπτώσεις. Η αυστραλιανή υπουργός Εξωτερικών Μαρίζ Πέιν έκανε, ωστόσο, λόγο για κινεζικές επενδύσεις που δεν συνάδουν με την εξωτερική πολιτική της χώρας της, υπενθυμίζοντας ότι οι υπάρχουσες συμφωνίες με τη Κίνα δεν είναι δεσμευτικές.
Και έτσι ναυαγούν τα σχέδια του Πεκίνου για δημιουργία γραφείων κινεζικών κατασκευαστικών εταιριών στη Βικτώρια με στόχο την διεκδίκηση έργων, αλλά και τη συνεργασία με τους Αυστραλούς στη βιομηχανική παραγωγή, τη βιοτεχνολογία και την γεωργία.
Η Γερμανία εμπόδιο σε μια κοινή πολιτική έναντι της Κίνας
Ο Χέριμπερτ Ντίτερ από το Ίδρυμα Επιστήμης και Πολιτικής του Βερολίνου SWP, ο οποίος μελετά την κινεζική εξωτερική πολιτική υπό τον πρόεδρο Σι Ζινμπίνγκ, εκτιμά ότι η απόφαση της Καμπέρα δεν έχει οπωσδήποτε δραματικές επιπτώσεις για τους Κινέζους: «Αποτελεί ωστόσο πλήγμα για το Πεκίνο. Η διεθνής κοινή γνώμη λαμβάνει υπόψη όσα συνέβησαν στην Αυστραλία. Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε ότι σε χώρες της Δύσης εντείνεται η αντίσταση στα κινεζικά σχέδια για ένα Νέο Δρόμο του Μεταξιού».

O Nέος Δρόμος του Μεταξιού
Αντίσταση προβάλλουν πλέον και ευρωπαϊκές χώρες, οι οποίες παλαιότερα ήταν φιλικά προσκείμενες στο Πεκίνο, όπως για παράδειγμα η Ιταλία. Σήμερα η Ρώμη επιδιώκει στενότερη συνεργασία με την ΕΕ και τις ΗΠΑ. «Το μεγαλύτερο πρόβλημα σήμερα στην ΕΕ είναι ωστόσο το Βερολίνο», επισημαίνει ο ειδικός Χέριμπερτ Ντίτερ: «Η Γερμανία αποτελεί σήμερα τροχοπέδη σε μια κοινή ευρωπαϊκή πολιτική έναντι της Κίνας, παρά το γεγονός ότι το Πεκίνο είναι αποδέκτης σκληρότερης κριτικής σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, τη Ουάσιγκτον και το Τόκιο. Το Βερολίνο απέστειλε λάθος μήνυμα, επιβάλλοντας στην ουσία στην ΕΕ τέλη του 2020 την υπογραφή συμφωνίας για την προστασία επενδύσεων, με την οποία ρυθμίζεται η πρόσβαση των ευρωπαϊκών εταιριών στην κινεζική αγορά και το αντίθετο. Έτσι δίνεται η λανθασμένη εντύπωση ότι η ΕΕ επιδιώκει περισσότερη και όχι σταδιακά λιγότερη συνεργασία με τη Κίνα».
Πηγή: Τόμας Κόλμαν/Deutsche Welle


Latest News

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα

H Volvo «λύνει το χειρόφρενο» των απολύσεων στις ΗΠΑ - Περικοπές 800 θέσεων εργασίας
Οι απολύσεις στη Volvo είναι η πιο πρόσφατη απάντηση από τη βιομηχανία αυτοκινήτων και φορτηγών που πλήττεται από τους δασμούς

Ντάλι (Fed): Στον «πάγο» τα επιτόκια για όσα χρειαστεί – Πότε βλέπει μειώσεις
Η Ντάλι της Fed εκτιμά ότι οι κίνδυνοι για τον πληθωρισμό είναι πιο αυξημένοι φέτος

Ταϊβάν: Φρένο στις ανοικτές πωλήσεις μετοχών εν μέσω δασμολογικής αβεβαιότητας
Η Επιτροπή Χρηματοοικονομικής Εποπτείας της Ταϊβάν σημείωσε ότι οι περιορισμοί θα συνεχιστούν, χωρίς να αναφέρει πότε μπορεί να αρθούν.

Τα πρώτη κινεζικά αεροπλάνα COMAC πετούν στο Βιετνάμ
Η COMAC ήδη από το 2024 αύξησε τα σχέδια πωλήσεων και παραγωγής και εμπορεύεται το C919 εκτός Κίνας.