Καθοδόν εξόδου από την πανδημία η Lufthansa, ο γερμανικός αερομεταφορέας, έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της. Μετά από νέες απώλειες δισεκατομμυρίων το πρώτο τρίμηνο του χρόνου, ο πιο ισχυρός οικονομικά όμιλος αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη μείωσε τις προσδοκίες του για σταδιακή αποκατάσταση των πτήσεων και μεταφορών με το αεροπλάνο. Βέβαια, οι μάνατζερ εναποθέτουν μέρος της ελπίδας τους σε μια ευρωπαϊκή λύση σχετικά με το πώς θα αντιμετωπιστούν οι εμβολιασμένοι επιβάτες από την Ευρώπη κι άλλες χώρες.
Οικονομικές απώλειες
Ο επικεφαλής της άλλοτε κραταιάς Lufthansa Κάρστεν Σπορ περιμένει ισχυρή αύξηση της ζήτησης το καλοκαίρι. «Ενθαρρυντικά μηνύματα, όπως η εξαγγελία της Κομισιόν να επιτρέψει και πάλι την είσοδο εμβολιασμένων από τις ΗΠΑ, επιβεβαιώνουν την αισιοδοξία μας», δηλώνει και υπολογίζει ότι τις επόμενες τρεις με τέσσερεις εβδομάδες η αμερικανική κυβέρνηση θα πάρει κι αυτή θετικές αποφάσεις για άνοιγμα του αεροπορικού κλάδου. «Κυρίως οι νότιες χώρες μέσα στην Ευρώπη ασκούν πιέσεις για καθιέρωση ενιαίου πράσινου διαβατηρίου (Green Pass), στα οποίο να καταγράφονται οι εμβολιασμοί, τα τεστ και εάν ο κάτοχος έχει περάσει κορωνοϊό. Αλλά και η κατάργηση της πολυήμερης καραντίνας θα δώσει νέα ώθηση στα αεροπορικά ταξίδια», ευελπιστεί ο Σπορ.
Από την άλλη πλευρά ο όμιλος κατεβάζει κι άλλο τα ήδη μειωμένα προγνωστικά που ανακοίνωσε τελευταία, ότι σε ολόκληρο το 2021 θα προσεγγίσει το ήμισυ της οικονομικής του δραστηριότητας σε σχέση με το 2019. Έτσι ο επικεφαλής της Lufthansa προσδοκά ένα μόνο 40% από τουριστικούς προορισμούς. Το πρώτο εξάμηνο η Lufthansa και οι θυγατρικές της πραγματοποίησαν μόνο το 21% του προγράμματος του 2019 με μόνο 3 εκ. επιβάτες, δηλαδή το 1/10 σε σχέση με τον τότε αριθμό επιβατών.
Σε σχέση με το τρέχον τρίμηνο, η κατάσταση δεν θα είναι καλύτερη: αναμένεται μια προσωρινή αύξηση επιβατών το Πάσχα λόγω των συνεχιζόμενων ταξιδιωτικών περιορισμένων. Μέχρι τέλος του χρόνου ο στόχος είναι να αυξήσει την προσφορά της στο 60%. Θα τα καταφέρει; «Οι επιβάτες δεν θα πρέπει να περιμένουν φτηνά εισιτήρια, όταν ανάψουν και πάλι οι μηχανές» προειδοποιεί ο Σπορ σημειώνοντας ότι ο μεγάλος ανταγωνισμός τιμών ανήκει στο παρελθόν. «Οι αεροπορικές εταιρείες δεν μπορούν να το προσφέρουν πλέον.
Ακόμη και από την αγορά υπερατλαντικών πτήσεων που αντιπροσωπεύει το ήμισυ των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων περιμένουμε μεγάλη πειθαρχία στις τιμές». Η αεροπορική εταιρεία που στηρίζεται από κρατικά οικονομικά πακέτα κατέγραψε απώλειες στο πρώτο τρίμηνο ύψους 1,05 δις ευρώ από μείωση του τζίρου κατά 60%. Αλλά για το 2021 η Lufthansa δείχνει πιο σταθερή σε σύγκριση με την έναρξη της πανδημίας το πρώτο τρίμηνο του 2020. Τότε έκλεισε με απώλειες 2,12 δις ευρώ.
Χρέη, λίγα κέρδηκαι πολλές ελπίδες
Εκτός από μείωση του κόστους με μέτρα, όπως ψαλίδισμα του προσωπικού, μειωμένο ωράριο εργασίας και απόσυρση αεροσκαφών, ο κλάδος εμπορευματικών μεταφορών της Lufthansa Cargo κατέγραψε και πάλι λειτουργικά κέρδη ρεκόρ ύψους 314 εκατ. ευρώ. Λόγω μεταξύ άλλων της μεταφοράς εμβολίων το ΔΣ της Lufthansa αισιοδοξεί ότι θα συνεχιστεί έτσι σε ολόκληρη τη χρονιά.
Η Lufthansa Technik, που συμπεριλαμβάνει τους κλάδους υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και επιθεωρήσεων επωφελήθηκε την ανάκαμψη της σχετική αγοράς στις ΗΠΑ και την Ασία και κατέγραψε λειτουργικά κέρδη ύψους 16 δις ευρώ. Ωστόσο, το πρώτο τρίμηνο του χρόνου ο όμιλος απώλεσε 235 εκατ. ευρώ κατά μέσον όρο σε μετρητά, το δεύτερο τρίμηνο αναμένεται να αυξηθεί η απώλεια στα 200 εκατ. ευρώ.
Μία στις πέντε θέσεις εργασίας καταργήθηκε από την έναρξη της πανδημίαςμε αποτέλεσμα να μειωθεί το προσωπικό κατά 52.500 θέσεις εργασίας και να πέσει στις 111.262. Ο Κάρστεν Σπορ και ο νέος οικονομικός διευθυντής του Ρέμκο Στενμπέργκερ έκαναν σαφές, ότι θα διαγράψουν άλλες 10.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία ή θα γίνει άλλου τύπου εξοικονόμηση σε κόστος προσωπικού και ότι τα μέτρα που προτιμούν είναι μειωμένο ωράριο εργασίας ή εθελούσια έξοδος.
Ιδιαίτερα με τους 5.000 πιλότους ο Σπορ ελπίζει σε συμφωνία με το συνδικάτο τους για μοντέλα μείωσης ωραρίου. Όπως είπε, «κανείς δεν εγκαταλείπει με τη θέλησή του μια θέση πιλότου στη Lufthansa, επειδή πουθενά στον κόσμο δεν θα βρει καλύτερα». Παρά την αργή εξέλιξη προς μια θετικότερη οικονομική συγκυρία ο γερμανικός όμιλος είναι καλά εξοπλισμένος.
Τα αποθέματα σε ρευστό το πρώτο τρίμηνο ανέρχονται στα 10,6 δις ευρώ σε σχέση με τα 11,1 δισ. μέχρι τέλος 2020. Πέρυσι ο όμιλος στηρίχθηκε με ένα κρατικό πακέτο 9 δισ. ευρώ βοήθειας από τη Γερμανία, την Αυστρία, το Βέλγιο και την Ελβετία. Δάνειο από την KfW ύψους 1 δισ. ευρώ αποπληρώθηκε, αλλά η εταιρεία πήρε άλλα δάνεια από την αγορά. Όλα τα υπόλοιπα θα συζητηθούν και ίσως σε κάποια σημεία να υπάρξουν αποφάσεις, την Τρίτη 4 Μαΐου στον πλαίσιο συνάντησης των μελών της γενικής συνέλευσης.
Καθοδόν εξόδου από την πανδημία η Lufthansa, ο γερμανικός αερομεταφορέας, έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της. Μετά από νέες απώλειες δισεκατομμυρίων το πρώτο τρίμηνο του χρόνου, ο πιο ισχυρός οικονομικά όμιλος αεροπορικών μεταφορών στην Ευρώπη μείωσε τις προσδοκίες του για σταδιακή αποκατάσταση των πτήσεων και μεταφορών με το αεροπλάνο. Βέβαια, οι μάνατζερ εναποθέτουν μέρος της ελπίδας τους σε μια ευρωπαϊκή λύση σχετικά με το πώς θα αντιμετωπιστούν οι εμβολιασμένοι επιβάτες από την Ευρώπη κι άλλες χώρες.
Πηγή: DW
Latest News
Οριστικό λουκέτο στην Audi Βρυξελλών
Από επεισόδια με αστυνομικούς συνοδεύτηκαν οι διαπραγματεύσεις για αποζημιώσεις στους 3.000 απασχολούμενους στην Audi Βρυξελλών που χάνουν τη δουλειά τους τέλος Μαρτίου
Γιατί οι Αμερικανοί Gen Z λατρεύουν την Temu
Τα δεδομένα μίλησαν και η αγάπη της Gen Z για την Temu είναι πραγματική
Πώς η UNESCO σχεδιάζει να ενισχύσει την ελκυστικότητα του σάκε
Το σάκε είναι μια ζωντανή ενσάρκωση των εποχιακών ρυθμών, των κοινοτικών αξιών και της καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Ιαπωνίας
Η τεράστια επένδυση του Πεκίνου στο Περού ενδυναμώνει τη θέση της Κίνας στην Ν. Αμερική
Ο Σι Τζινπίνγκ εγκαινίασε το λιμάνι βαθέων υδάτων το οποίο θα διαχειρίζεται η COSCO επί 30 χρόνια
Νέα mega-δωρεά της Μακένζι Σκοτ μετά από πώληση μετοχών της Amazon αξίας 8 δισ.
Μακένζι Σκοτ, προσέφερε 65 εκατομμύρια δολάρια σε μια μη κερδοσκοπική εταιρεία με έδρα τη Νέα Υόρκη,
Booking.com και Meta στο στόχαστρο της Κομισιόν
Ανοίγει η αγορά αναζήτησης τουριστικών καταλυμάτων - Με πρόστιμο-ρεκόρ 798 εκατ. ευρώ απειλείται ο όμιλος του Ζούκερμπεργκ
Το «όραμα» του Μακρόν για το μέλλον της Ευρώπης - Η έκθεση Ντράγκι και οι «πρωταθλητές»
Τι ανέφερε στο Κολλέγιο της Γαλλίας ο Μακρόν αναφορικά με ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα - Η ανάγκη για ατζέντα απλούστευσης
Σε κορυφαία θυγατρική της LVMH μεταφέρει τον γιο του Αλεξάντρ ο Μπερνάρ Αρνό
Οι διοικητικές θέσεις στην LVMH του Μπερνάρ Αρνό είναι τα τελευταία χρόνια οικογενειακή υπόθεση
Μικρό «καλάθι» από τις πετρελαϊκές για τις υποσχέσεις Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υπόσχεται μεγαλύτερη παραγωγή και εξαγωγές, αλλά ο κλάδος δεν χειροκροτεί τις εμμονές του
Ποιος είναι ο δισεκατομμυριούχος Τίλμαν Φερτίτα ποy έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της Wynn Resorts
Έχοντας πλέον σχεδόν 10% μετοχών ο CEO της Landry,Τίλμαν Φερτίτα, αποκτά δεσπόζουσα θέση στο Las Vegas Strip