Στις 30 Απριλίου 2009, η Chrysler υπέβαλε αίτηση για πτώχευση με τον πτωχευτικό κώδικα που στις ΗΠΑ αποκαλείται Κεφάλαιο 11. Τότε η αμερικανική κυβέρνηση περιέγραψε την κατάσταση της Chrysler ως «προσυσκευασμένη χειρουργική πτώχευση, η οποία όμως οδήγησε τον δεινοπαθούντα κολοσσό στα χέρια της Fiat.
Η Chrysler, μια από τις τρεις μεγάλες αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ( Big Three), είχε πληγεί θανάσιμα από την οικονομική κατάρρευση του 2007 – 2009. Την δεύτερη μέρα του 2009 ή Chrysler έλαβε ένα αρχικό δάνειο έκτακτης ανάγκης ύψους 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Στις 20 Ιανουαρίου η Fiat αποκάλυψε αρχική συμφωνία για την απόκτηση του 35% της Chrysler σε αντάλλαγμα για την πρόσβαση στην τεχνολογία της και στις αγορές του εξωτερικού.
Τέλη Μαρτίου, η ομάδα εργασίας της κυβέρνησης Ομπάμα απέρριψε το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρίας και την απείλησε με χρεοκοπία για μείωση χρεών, δίνοντας πίστωση χρόνου ενός μήνα για να ολοκληρώσει μια συμμαχία με τη Fiat αλλιώς θα τελείωνε κάθε προοπτική κρατικής χρηματοδότησης.
Στις 21 Απριλίου, οι ΗΠΑ ανέφεραν ότι θα διαθέσουν περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια στη Chrysler έως τα τέλη Απριλίου. Στις 30 Απριλίου, η Chrysler και η Fiat ανακοίνωσαν μια παγκόσμια στρατηγική συμμαχία καθώς η Chrysler υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στο Κεφάλαιο 11 μετά από συνομιλίες με ομολογιούχους για την αναδιάρθρωση της κατάρρευσης του χρέους της.
Ο θρυλικός Lee Iacocca,η Jeep και οι συνεργασίες με Mitsubishi και Daimler-Benz
Η αρχική Chrysler Corporation ιδρύθηκε το 1925 από τον Walter Chrysler από τα ερείπια της Maxwell Motor Company. Μετά την ίδρυση της εταιρείας, ο Walter Chrysler χρησιμοποίησε τη στρατηγική διαφοροποίησης και ιεραρχίας της General Motors που είχε μάθει όταν θήτευε στην Buick. Στη συνέχεια απέκτησε την Fargo Trucks και την Dodge Brothers Company και δημιούργησε τις μάρκες Plymouth και DeSoto το 1928.
Η Chrysler επεκτάθηκε στην Ευρώπη αναλαμβάνοντας τον έλεγχο των γαλλικών, βρετανικών και ισπανικών εταιρειών αυτοκινήτων στη δεκαετία του 1960.
Η Chrysler Europe πωλήθηκε το 1978 στην PSA Peugeot Citroën έναντι ενός δολαρίου.
Το 1970 άρχισε να συνεργάζεται με τη Mitsubishi Motors και να πουλάει οχήματα της ιαπωνικής εταιρίας με την επωνυμία Dodge και Plymouth στη Βόρεια Αμερική.
Όμως στα τέλη της δεκαετίας βρέθηκε στα πρόθυρα της χρεωκοπίας και διασώθηκε με επέμβαση του αμερικανικού κράτους το οποίο εγγυήθηκε δάνεια ύψους $1,5 δις.
Τα ηνία εκείνη τη κρίσιμη στιγμή ανέλαβε ο σχεδόν μυθικός μάνατζερ Lee Iacocca ο οποίος πιστώθηκε την επιστροφή της εταιρείας στην κερδοφορία τη δεκαετία του 1980.
Το 1985 δημιουργήθηκε το Diamond-Star Motors, επεκτείνοντας περαιτέρω τη σχέση Chrysler-Mitsubishi. Το 1987, η Chrysler απέκτησε την American Motors Corporation (AMC), η οποία της έφερε την κερδοφόρα μάρκα Jeep.
Το 1998, η Chrysler συγχωνεύτηκε με τη γερμανική Daimler-Benz για να σχηματίσει την DaimlerChrysler AG. Το σχήμα δεν περπάτησε και, η Chrysler πωλήθηκε στην Cerberus Capital Management και μετονομάστηκε σε Chrysler LLC το 2007.
Latest News
Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… μυλωνάδες που άντεξαν τρεις αιώνες
Η οικογένεια Λούλη έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία της ελληνικής αλευροβιομηχανίας –Η μετανάστευση στον Βόλο, οι Μύλοι Αγίου Γεωργίου, οι βουλευτές και οι επενδυτές από το εξωτερικό
Ο θρύλος του καπνού: Όταν οι Έλληνες βιομήχανοι έστηναν εργοστάσια στη Γερμανία
Η συναρπαστική διαδρομή για τα καπνά από την Καβάλα στην Αλεξάνδρεια – Πώς ξεκίνησαν Παπαστράτος και Καρέλιας – Οι πρώτες μηχανές, οι αντιδράσεις και οι επώδυνοι δασμοί