
Ο Ιταλικός Νηογνώμονας RINA θα δημιουργήσει στις 6 Μαΐου την πρώτη Ελληνική Επιτροπή Αποανθρακοποίησης (Hellenic Decarbonization Committee -HDC). Η πρωτοβουλία εμπίπτει στους ευρύτερους στόχους του RINA που επιδιώκει να στηρίξει τη ναυτιλιακή βιομηχανία στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 που καθιέρωσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ).
Πρώτη πρόεδρος της RINA Hellenic Decarbonization Committee είναι η κα Ιωάννα Προκοπίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Prominence Maritime. Η επιτροπή θα αποτελείται από μια επιλεγμένη ομάδα από πλοιοκτήτες, τεχνικούς, ναυπηγούς, προμηθευτές καυσίμων και ναυλωτές.
Σκοπός της Επιτροπής είναι η έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων που θα στοχεύσει σε βελτιώσεις στην τεχνολογία, στις κανονιστικές ρυθμίσεις, στις ψηφιακές υπηρεσίες και στην χρηματοδότηση «πράσινων» τεχνολογιών προς όφελος ολόκληρης της βιομηχανίας.
Η Ιωάννα Προκοπίου, πρόεδρος της HDC, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η πρωτοβουλία του RINA στοχεύει να φέρει διαφορετικούς stakeholders της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε έναν εποικοδομητικό διάλογο. Είναι μια ευκαιρία να μοιραστούν ιδέες, να εκφραστούν ανησυχίες και να ξεχωρίσουν οι ρεαλιστικές από τις ουτοπικές λύσεις για την ναυτιλία, αναφορικά με την κλιματική αλλαγή.
Ο Massimo Volta, Marine EMEA Region EVP στον RINA, δήλωσε ότι η απαλλαγή από τον άνθρακα θα είναι ο κύριος μοχλός που θα καθοδηγήσει τον ναυτιλιακό τομέα τα επόμενα χρόνια. Ο RINA είναι αποφασισμένος να διαδραματίσει ενεργό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη, φέρνοντας τις διατομεακές δεξιότητές στη βιομηχανία με σκοπό τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος. Είναι σαφές ότι οι καθορισμένοι στόχοι θα επιτευχθούν μόνο μέσω μιας κοινής προσπάθειας και αυτός είναι ο λόγος που ιδρύθηκε η HDC.
Ο Σπύρος Ζολώτας, Senior Director του RINA Marine Southern Europe & Africa Area, πρόσθεσε μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ναυτικό έθνος λόγω παράδοσης, αλλά οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν σήμερα πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας. O RINA γνωρίζει ότι η συμβολή που μπορεί να προσφέρει αυτή η χώρα σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι θεμελιώδους χαρακτήρα και μέσω της επιτροπής μας θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε τη συμβολή της χώρας, μαζί με τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές κινητήρων και τους κύριους «παίκτες» του κλάδου.


Latest News

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας

Μελίνα Τραυλού: Καλεί τον ΙΜΟ να μην λάβει αποφάσεις που θα υπονομεύσουν την ναυτιλία
Μην «πυροβολείτε» το LNG- ο εμπορικός διαχειριστής να αναλάβει το κόστος συμμόρφωσης στην πράσινη μετάβαση, τα δύο μηνύματα της προέδρου της ΕΕΕ, Μελίνας Τραυλού

Motor Oil - Coral Marine: Ναυτιλιακά καύσιμα με βιοκαύσιμο στην Ελλάδα
Το μίγμα καυσίμων αποτελείται από ορυκτό πετρέλαιο που παράγεται στο διυλιστήριο της Motor Oil και βιοκαύσιμο που παράγεται, επίσης, στην Ελλάδα

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ