
Ο Ιταλικός Νηογνώμονας RINA θα δημιουργήσει στις 6 Μαΐου την πρώτη Ελληνική Επιτροπή Αποανθρακοποίησης (Hellenic Decarbonization Committee -HDC). Η πρωτοβουλία εμπίπτει στους ευρύτερους στόχους του RINA που επιδιώκει να στηρίξει τη ναυτιλιακή βιομηχανία στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 που καθιέρωσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ).
Πρώτη πρόεδρος της RINA Hellenic Decarbonization Committee είναι η κα Ιωάννα Προκοπίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Prominence Maritime. Η επιτροπή θα αποτελείται από μια επιλεγμένη ομάδα από πλοιοκτήτες, τεχνικούς, ναυπηγούς, προμηθευτές καυσίμων και ναυλωτές.
Σκοπός της Επιτροπής είναι η έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων που θα στοχεύσει σε βελτιώσεις στην τεχνολογία, στις κανονιστικές ρυθμίσεις, στις ψηφιακές υπηρεσίες και στην χρηματοδότηση «πράσινων» τεχνολογιών προς όφελος ολόκληρης της βιομηχανίας.
Η Ιωάννα Προκοπίου, πρόεδρος της HDC, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η πρωτοβουλία του RINA στοχεύει να φέρει διαφορετικούς stakeholders της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε έναν εποικοδομητικό διάλογο. Είναι μια ευκαιρία να μοιραστούν ιδέες, να εκφραστούν ανησυχίες και να ξεχωρίσουν οι ρεαλιστικές από τις ουτοπικές λύσεις για την ναυτιλία, αναφορικά με την κλιματική αλλαγή.
Ο Massimo Volta, Marine EMEA Region EVP στον RINA, δήλωσε ότι η απαλλαγή από τον άνθρακα θα είναι ο κύριος μοχλός που θα καθοδηγήσει τον ναυτιλιακό τομέα τα επόμενα χρόνια. Ο RINA είναι αποφασισμένος να διαδραματίσει ενεργό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη, φέρνοντας τις διατομεακές δεξιότητές στη βιομηχανία με σκοπό τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος. Είναι σαφές ότι οι καθορισμένοι στόχοι θα επιτευχθούν μόνο μέσω μιας κοινής προσπάθειας και αυτός είναι ο λόγος που ιδρύθηκε η HDC.
Ο Σπύρος Ζολώτας, Senior Director του RINA Marine Southern Europe & Africa Area, πρόσθεσε μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ναυτικό έθνος λόγω παράδοσης, αλλά οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν σήμερα πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας. O RINA γνωρίζει ότι η συμβολή που μπορεί να προσφέρει αυτή η χώρα σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι θεμελιώδους χαρακτήρα και μέσω της επιτροπής μας θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε τη συμβολή της χώρας, μαζί με τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές κινητήρων και τους κύριους «παίκτες» του κλάδου.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία