Ο Ιταλικός Νηογνώμονας RINA θα δημιουργήσει στις 6 Μαΐου την πρώτη Ελληνική Επιτροπή Αποανθρακοποίησης (Hellenic Decarbonization Committee -HDC). Η πρωτοβουλία εμπίπτει στους ευρύτερους στόχους του RINA που επιδιώκει να στηρίξει τη ναυτιλιακή βιομηχανία στην επίτευξη των στόχων μείωσης των εκπομπών CO2 που καθιέρωσε ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ).
Πρώτη πρόεδρος της RINA Hellenic Decarbonization Committee είναι η κα Ιωάννα Προκοπίου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της Prominence Maritime. Η επιτροπή θα αποτελείται από μια επιλεγμένη ομάδα από πλοιοκτήτες, τεχνικούς, ναυπηγούς, προμηθευτές καυσίμων και ναυλωτές.
Σκοπός της Επιτροπής είναι η έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων που θα στοχεύσει σε βελτιώσεις στην τεχνολογία, στις κανονιστικές ρυθμίσεις, στις ψηφιακές υπηρεσίες και στην χρηματοδότηση «πράσινων» τεχνολογιών προς όφελος ολόκληρης της βιομηχανίας.
Η Ιωάννα Προκοπίου, πρόεδρος της HDC, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι η πρωτοβουλία του RINA στοχεύει να φέρει διαφορετικούς stakeholders της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε έναν εποικοδομητικό διάλογο. Είναι μια ευκαιρία να μοιραστούν ιδέες, να εκφραστούν ανησυχίες και να ξεχωρίσουν οι ρεαλιστικές από τις ουτοπικές λύσεις για την ναυτιλία, αναφορικά με την κλιματική αλλαγή.
Ο Massimo Volta, Marine EMEA Region EVP στον RINA, δήλωσε ότι η απαλλαγή από τον άνθρακα θα είναι ο κύριος μοχλός που θα καθοδηγήσει τον ναυτιλιακό τομέα τα επόμενα χρόνια. Ο RINA είναι αποφασισμένος να διαδραματίσει ενεργό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη, φέρνοντας τις διατομεακές δεξιότητές στη βιομηχανία με σκοπό τη δημιουργία ενός βιώσιμου μέλλοντος. Είναι σαφές ότι οι καθορισμένοι στόχοι θα επιτευχθούν μόνο μέσω μιας κοινής προσπάθειας και αυτός είναι ο λόγος που ιδρύθηκε η HDC.
Ο Σπύρος Ζολώτας, Senior Director του RINA Marine Southern Europe & Africa Area, πρόσθεσε μεταξύ άλλων ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ναυτικό έθνος λόγω παράδοσης, αλλά οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν σήμερα πάνω από το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας. O RINA γνωρίζει ότι η συμβολή που μπορεί να προσφέρει αυτή η χώρα σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι θεμελιώδους χαρακτήρα και μέσω της επιτροπής μας θέλουμε να μεγιστοποιήσουμε τη συμβολή της χώρας, μαζί με τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές κινητήρων και τους κύριους «παίκτες» του κλάδου.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση