Το αργότερο μέχρι τον προσεχή Μάρτιο 2022 θα κάνουν πρεμιέρα τα πρώτα επιβατικά τρένα υδρογόνου στη Γερμανία, σηματοδοτώντας την είσοδο της Ευρώπης σε τεχνολογίες καθαρών καυσίμων. Αυτό ανακοίνωσε η επιχείρηση Αlstom, σύμφωνα με το τηλεοπτικό Bloomberg, που επικαλείται το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο. Επειτα από μία δοκιμαστική περίοδο κατά την οποία πραγματοποιήθηκε μία μεγάλη διαδρομή 123 χιλιομέτρων σε περιοχές της Κάτω Σαξωνίας, η εμπορική τους δραστηριότητα θα ξεκινήσει, το αργότερο έως τον προσεχή Μάρτιο 2022, όπως ανέφερε η Carmen Schwabl, Γενική Διευθύντρια της εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών «Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH – LNVG».
Τα 14 πρώτα επιβατικά τρένα της εταιρείας, γνωστά με το όνομα «Coradia iLint» θα προσφέρουν μια τοπική γραμμή διαδρομών σε περιοχές έξω από το Αμβούργο. Όπως σημειώνει το Bloomberg, η επιχείρηση Alstom έχει προτείνει, πάνω από πέντε χρόνια, τη χρήση τρένων καθαρών καυσίμων ως εναλλακτική λύση στα ντιζελοκίνητα τρένα.
Εκτός από την δρομολόγηση του συγκεκριμένου προγράμματος, η εταιρεία Alstom, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή εξοπλισμού στον συγκεκριμένο κλάδο, δέχθηκε παραγγελία υδρογονοκίνητων τρένων από την γαλλική «SNCF Voyageurs» της Γαλλίας. Η γαλλική εταιρεία παρήγγειλε τα πρώτα 12 τρένα διπλής λειτουργίας (ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου), με την γερμανική Alstom να συνεχίζει να κλείνει σχετικές συμφωνίες σε Γερμανία και Ιταλία.
Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνιστής της Alstom, η εταιρεία Siemens αναπτύσσει και εκείνη τρένα υδρογόνου, με το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια στα 10 δισ. δολάρια περίπου, καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές αερίων αναμένεται να αυστηροποιηθούν.
Ενδεικτικά, οι ευρωβουλευτές αλλά και τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης συμφώνησαν, μόλις την περασμένη εβδομάδα, να προχωρήσουν σε περισσότερο φιλόδοξους και πιο δεσμευτικούς στόχους για το κλίμα, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε πιο αυστηρούς κανόνες, οι οποίοι αναμένεται ότι θα επηρεάσουν όλους τους βιομηχανικούς κλάδους, από εκείνον των μεταφορών μέχρι και της παραγωγής ενέργειας. Σημειώνεται ότι τα τρένα στην Ευρώπη είναι, κατά μέσον όρο, 54% ηλεκτροκίνητα και είναι πολύ πιθανόν να ασκηθούν περισσότερες πιέσεις στους κρατικούς οργανισμούς σιδηροδρόμων που λειτουργούν στην περιοχή προκειμένου να απαλλαγούν από επιβλαβή αέρια και να τα αντικαταστήσουν με πιο καθαρά καύσιμα.
Σύμφωνα με αναλυτικές δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Dr Henry-Pupart Lafargue σε διαδικτυακό συνέδριο, η Ευρώπη θα είναι σίγουρα η βασική αγορά, δεδομένου ότι χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτουν μεγάλο στόλο ντιζελοκίνητων τρένων. Ο ίδιος πρόσθεσε πως η παροχή καυσίμων αλλά και οι υποδομές θα πρέπει να επεκταθούν, ωστόσο τόνισε ότι τα τρένα είναι έτοιμα. Κατά τους αναλυτές της «Morgan Stanley» υπάρχουν πολλές προσδοκίες, αναφορικά με την εγκατάσταση και λειτουργία τρένων υδρογόνου στην Ευρώπη. Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg, εκτιμούν πως έως τα μέσα του αιώνα, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα διαμορφωθεί μεταξύ 24 και 48 δις δολαρίων. Σύμφωνα με την Alstom, περισσότερα από 5.000 επιβατικά ντιζελοκίνητα τρένα στην Ευρώπη θα πρέπει να αντικατασταθούν έως το 2035 περίπου.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετές ευρωπαϊκές χώρες προσφέρουν σε πολλές επιχειρήσεις επιχορηγήσεις ώστε να αναπτύξουν μπαταρίες αλλά και τεχνολογίες υδρογόνου οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οχήματα. Η τεχνολογία βέβαια αυτή δύναται να επεκταθεί και στη βιομηχανία των σιδηροδρόμων. Το κόστος είναι φθηνότερο όταν πρόκειται για επιβατικό τρένο που τροφοδοτείται από ηλεκτρικές μπαταρίες, ενώ ακολουθούν τα ντιζελοκίνητα, το υδρογόνο και άλλα.
Latest News
Η Nvidia επένδυσε 1 δισ. δολάρια σε συμφωνίες AI το 2024
Η Nvidia αναδεικνύεται σε κρίσιμο υποστηρικτή νεοφυών επιχειρήσεων που επιδιώκουν να επωφεληθούν από την τεχνολογική επανάσταση την οποία τροφοδοτούν τα τσιπ της
Συμφωνία 1,5 δισ. κλείνουν Μελόνι και SpaceX για υπηρεσίες ασφάλειας τηλεπικοινωνιών
Η συμφωνία που πρωθεί η Ιταλία με την SpaceX αναμένεται να εστιάσει στην παροχή ασφαλών τηλεπικοινωνιών για την κυβέρνηση
Η Eni στη μάχη της έρευνας για ορυκτά καύσιμα με τον πιο ισχυρό υπερυπολογιστή της Ευρώπης
Οι τεχνολογικές εξελίξεις επιτρέπουν στην Eni να χρησιμοποιεί την ενέργεια πιο αποτελεσματικά μειώνοντας τις εκπομπές
Συμφωνία Μασκ και Νότιας Αφρικής για Starlink στα σκαριά;
Ο Μασκ συζήτησε με τον Νοτιοαφρικανό Πρόεδρο για συμφωνία που θα οδηγούσε την κυβέρνηση να χαλαρώσει τους κανόνες σχετικά με ποσσοστό ιδιοκτησίας από Μαύρους που εμποδίζουν προσφορά υπηρεσιών Starlink.
Μπλόκο στα σχέδια Τραμπ για το TikTok
Το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ καλεί το Ανώτατο Δικαστήριο να απορρίψει το αίτημα του Τράμπ να καθυστερήσει τον νόμο για την απαγόρευση του TikTok
Mega-επένδυση 80 δισ. δολαρίων της Microsoft σε AI data center
Πάνω από το ήμισυ των δαπανών της Microsoft ύψους 80 δισ. δολαρίων θα πραγματοποιηθεί στις ΗΠΑ, δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Μπραντ Σμιθ.
Τα προβλήματα της Apple στην Κίνα αυξάνονται
Oι πωλήσεις τηλεφώνων κατασκευασμένων από brand του εξωτερικού, συμπεριλαμβανομένης της Apple, μειώνονται για 4ο μήνα στην Κίνα
Οι 6 κυριότερες τάσεις στην κυβερνοασφάλεια για το 2025
Οι ειδικοί της εταιρείας ασφαλείας ESET προβλέπουν τις 6 κυριότερες τάσεις στην κυβερνοασφάλεια για το 2025
Πώς ο Μασκ μετέτρεψε σε διαφήμιση την έκρηξη στο Cybertruck
Η προσπάθεια του Ίλον Μασκ, η επιρροή των μηχανικών της Tesla στο παρασκήνιο και τα πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν
Οι αλλαγές προσώπων στη Meta και το φλερτ στον Τραμπ
Καθόλου συμπτωματικά, όπως όλα δείχνουν, οι αλλαγές στην ηγεσία της Meta έρχονται μόλις 3 εβδομάδες πριν από την ορκομωσία του Τραμπ