
Το αργότερο μέχρι τον προσεχή Μάρτιο 2022 θα κάνουν πρεμιέρα τα πρώτα επιβατικά τρένα υδρογόνου στη Γερμανία, σηματοδοτώντας την είσοδο της Ευρώπης σε τεχνολογίες καθαρών καυσίμων. Αυτό ανακοίνωσε η επιχείρηση Αlstom, σύμφωνα με το τηλεοπτικό Bloomberg, που επικαλείται το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο. Επειτα από μία δοκιμαστική περίοδο κατά την οποία πραγματοποιήθηκε μία μεγάλη διαδρομή 123 χιλιομέτρων σε περιοχές της Κάτω Σαξωνίας, η εμπορική τους δραστηριότητα θα ξεκινήσει, το αργότερο έως τον προσεχή Μάρτιο 2022, όπως ανέφερε η Carmen Schwabl, Γενική Διευθύντρια της εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών «Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH – LNVG».
Τα 14 πρώτα επιβατικά τρένα της εταιρείας, γνωστά με το όνομα «Coradia iLint» θα προσφέρουν μια τοπική γραμμή διαδρομών σε περιοχές έξω από το Αμβούργο. Όπως σημειώνει το Bloomberg, η επιχείρηση Alstom έχει προτείνει, πάνω από πέντε χρόνια, τη χρήση τρένων καθαρών καυσίμων ως εναλλακτική λύση στα ντιζελοκίνητα τρένα.
Εκτός από την δρομολόγηση του συγκεκριμένου προγράμματος, η εταιρεία Alstom, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή εξοπλισμού στον συγκεκριμένο κλάδο, δέχθηκε παραγγελία υδρογονοκίνητων τρένων από την γαλλική «SNCF Voyageurs» της Γαλλίας. Η γαλλική εταιρεία παρήγγειλε τα πρώτα 12 τρένα διπλής λειτουργίας (ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου), με την γερμανική Alstom να συνεχίζει να κλείνει σχετικές συμφωνίες σε Γερμανία και Ιταλία.
Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνιστής της Alstom, η εταιρεία Siemens αναπτύσσει και εκείνη τρένα υδρογόνου, με το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια στα 10 δισ. δολάρια περίπου, καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές αερίων αναμένεται να αυστηροποιηθούν.
Ενδεικτικά, οι ευρωβουλευτές αλλά και τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης συμφώνησαν, μόλις την περασμένη εβδομάδα, να προχωρήσουν σε περισσότερο φιλόδοξους και πιο δεσμευτικούς στόχους για το κλίμα, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε πιο αυστηρούς κανόνες, οι οποίοι αναμένεται ότι θα επηρεάσουν όλους τους βιομηχανικούς κλάδους, από εκείνον των μεταφορών μέχρι και της παραγωγής ενέργειας. Σημειώνεται ότι τα τρένα στην Ευρώπη είναι, κατά μέσον όρο, 54% ηλεκτροκίνητα και είναι πολύ πιθανόν να ασκηθούν περισσότερες πιέσεις στους κρατικούς οργανισμούς σιδηροδρόμων που λειτουργούν στην περιοχή προκειμένου να απαλλαγούν από επιβλαβή αέρια και να τα αντικαταστήσουν με πιο καθαρά καύσιμα.
Σύμφωνα με αναλυτικές δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Dr Henry-Pupart Lafargue σε διαδικτυακό συνέδριο, η Ευρώπη θα είναι σίγουρα η βασική αγορά, δεδομένου ότι χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτουν μεγάλο στόλο ντιζελοκίνητων τρένων. Ο ίδιος πρόσθεσε πως η παροχή καυσίμων αλλά και οι υποδομές θα πρέπει να επεκταθούν, ωστόσο τόνισε ότι τα τρένα είναι έτοιμα. Κατά τους αναλυτές της «Morgan Stanley» υπάρχουν πολλές προσδοκίες, αναφορικά με την εγκατάσταση και λειτουργία τρένων υδρογόνου στην Ευρώπη. Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg, εκτιμούν πως έως τα μέσα του αιώνα, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα διαμορφωθεί μεταξύ 24 και 48 δις δολαρίων. Σύμφωνα με την Alstom, περισσότερα από 5.000 επιβατικά ντιζελοκίνητα τρένα στην Ευρώπη θα πρέπει να αντικατασταθούν έως το 2035 περίπου.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετές ευρωπαϊκές χώρες προσφέρουν σε πολλές επιχειρήσεις επιχορηγήσεις ώστε να αναπτύξουν μπαταρίες αλλά και τεχνολογίες υδρογόνου οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οχήματα. Η τεχνολογία βέβαια αυτή δύναται να επεκταθεί και στη βιομηχανία των σιδηροδρόμων. Το κόστος είναι φθηνότερο όταν πρόκειται για επιβατικό τρένο που τροφοδοτείται από ηλεκτρικές μπαταρίες, ενώ ακολουθούν τα ντιζελοκίνητα, το υδρογόνο και άλλα.


Latest News

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα

Πάτησε Γη ο γηραιότερος Αμερικανός αστροναύτης
Για τον Νταν Πέτιτ ήταν η τέταρτη αποστολή, αυξάνοντας τον συνολικό χρόνο του στο διάστημα σε 590 ημέρες

Το γεωστρατηγικό πόκερ με τα data centers – Ο άξονας Κρήτης - Κοζάνης
Η «ξαφνική» εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης έφερε στο προσκήνιο μία ακόμη διάσταση της πολύτιμης γεωγραφικής θέσης της Ελλάδος: σταυροδρόμι δεδομένων και κόμβος data centers

Οι νέες απαιτήσεις της Google για τηλέφωνα και tablet Android
Η Google αυξάνει τον ελάχιστο αποθηκευτικό χώρο που πρέπει να έχουν οι συσκευές Android

Microsoft: Αναπτύσσει εργαλείο AI που λαμβάνει στιγμιότυπα οθόνης και προκαλεί… ανησυχία
Η Microsoft ανέστειλε τη λειτουργία το 2024 αφού πρώτη την δοκίμασε σε έναν μικρό αριθμό χρηστών και τώρα το επαναφέρει.

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν

Πως να γυρίσετε το χρόνο πίσω σε περίπτωση επίθεσης ransomware
Το ransomware έχει την ικανότητά του να κρυπτογραφεί δεδομένα και να αποκλείει την πρόσβαση των χρηστών σε εταιρικούς υπολογιστές, διακόπτοντας κρίσιμες εταιρικές διαδικασίες

Αύξηση σχεδόν 50% στις κυβερνοαπειλές παγκοσμίως - Αύξηση 126% στις επιθέσεις Ransomware
Το 1ο τρίμηνο του 2025, οι επιθέσεις στον κυβερνοχώρο ανά οργανισμό αυξήθηκαν κατά 47%, φτάνοντας κατά μέσο όρο τις 1.925 εβδομαδιαίες επιθέσεις, σύμφωνα με το Global Cyber Attack Report της Check Point

Πώς είναι το νέο χρώμα που ανακάλυψαν οι επιστήμονες
Η επίμαχη ανακάλυψη σχετικά με το χρώμα επιτεύχθηκε με πείραμα που έριξε παλμούς λέιζερ στα μάτια, διεγείροντας τα κύτταρα του αμφιβληστροειδούς χιτώνα