Το αργότερο μέχρι τον προσεχή Μάρτιο 2022 θα κάνουν πρεμιέρα τα πρώτα επιβατικά τρένα υδρογόνου στη Γερμανία, σηματοδοτώντας την είσοδο της Ευρώπης σε τεχνολογίες καθαρών καυσίμων. Αυτό ανακοίνωσε η επιχείρηση Αlstom, σύμφωνα με το τηλεοπτικό Bloomberg, που επικαλείται το γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Βερολίνο. Επειτα από μία δοκιμαστική περίοδο κατά την οποία πραγματοποιήθηκε μία μεγάλη διαδρομή 123 χιλιομέτρων σε περιοχές της Κάτω Σαξωνίας, η εμπορική τους δραστηριότητα θα ξεκινήσει, το αργότερο έως τον προσεχή Μάρτιο 2022, όπως ανέφερε η Carmen Schwabl, Γενική Διευθύντρια της εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών «Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen mbH – LNVG».
Τα 14 πρώτα επιβατικά τρένα της εταιρείας, γνωστά με το όνομα «Coradia iLint» θα προσφέρουν μια τοπική γραμμή διαδρομών σε περιοχές έξω από το Αμβούργο. Όπως σημειώνει το Bloomberg, η επιχείρηση Alstom έχει προτείνει, πάνω από πέντε χρόνια, τη χρήση τρένων καθαρών καυσίμων ως εναλλακτική λύση στα ντιζελοκίνητα τρένα.
Εκτός από την δρομολόγηση του συγκεκριμένου προγράμματος, η εταιρεία Alstom, που αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο προμηθευτή εξοπλισμού στον συγκεκριμένο κλάδο, δέχθηκε παραγγελία υδρογονοκίνητων τρένων από την γαλλική «SNCF Voyageurs» της Γαλλίας. Η γαλλική εταιρεία παρήγγειλε τα πρώτα 12 τρένα διπλής λειτουργίας (ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου), με την γερμανική Alstom να συνεχίζει να κλείνει σχετικές συμφωνίες σε Γερμανία και Ιταλία.
Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνιστής της Alstom, η εταιρεία Siemens αναπτύσσει και εκείνη τρένα υδρογόνου, με το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μέσα στα επόμενα χρόνια στα 10 δισ. δολάρια περίπου, καθώς οι κανονισμοί για τις εκπομπές αερίων αναμένεται να αυστηροποιηθούν.
Ενδεικτικά, οι ευρωβουλευτές αλλά και τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης συμφώνησαν, μόλις την περασμένη εβδομάδα, να προχωρήσουν σε περισσότερο φιλόδοξους και πιο δεσμευτικούς στόχους για το κλίμα, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε πιο αυστηρούς κανόνες, οι οποίοι αναμένεται ότι θα επηρεάσουν όλους τους βιομηχανικούς κλάδους, από εκείνον των μεταφορών μέχρι και της παραγωγής ενέργειας. Σημειώνεται ότι τα τρένα στην Ευρώπη είναι, κατά μέσον όρο, 54% ηλεκτροκίνητα και είναι πολύ πιθανόν να ασκηθούν περισσότερες πιέσεις στους κρατικούς οργανισμούς σιδηροδρόμων που λειτουργούν στην περιοχή προκειμένου να απαλλαγούν από επιβλαβή αέρια και να τα αντικαταστήσουν με πιο καθαρά καύσιμα.
Σύμφωνα με αναλυτικές δηλώσεις του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Dr Henry-Pupart Lafargue σε διαδικτυακό συνέδριο, η Ευρώπη θα είναι σίγουρα η βασική αγορά, δεδομένου ότι χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο διαθέτουν μεγάλο στόλο ντιζελοκίνητων τρένων. Ο ίδιος πρόσθεσε πως η παροχή καυσίμων αλλά και οι υποδομές θα πρέπει να επεκταθούν, ωστόσο τόνισε ότι τα τρένα είναι έτοιμα. Κατά τους αναλυτές της «Morgan Stanley» υπάρχουν πολλές προσδοκίες, αναφορικά με την εγκατάσταση και λειτουργία τρένων υδρογόνου στην Ευρώπη. Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg, εκτιμούν πως έως τα μέσα του αιώνα, η αξία της συγκεκριμένης αγοράς θα διαμορφωθεί μεταξύ 24 και 48 δις δολαρίων. Σύμφωνα με την Alstom, περισσότερα από 5.000 επιβατικά ντιζελοκίνητα τρένα στην Ευρώπη θα πρέπει να αντικατασταθούν έως το 2035 περίπου.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι αρκετές ευρωπαϊκές χώρες προσφέρουν σε πολλές επιχειρήσεις επιχορηγήσεις ώστε να αναπτύξουν μπαταρίες αλλά και τεχνολογίες υδρογόνου οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε οχήματα. Η τεχνολογία βέβαια αυτή δύναται να επεκταθεί και στη βιομηχανία των σιδηροδρόμων. Το κόστος είναι φθηνότερο όταν πρόκειται για επιβατικό τρένο που τροφοδοτείται από ηλεκτρικές μπαταρίες, ενώ ακολουθούν τα ντιζελοκίνητα, το υδρογόνο και άλλα.
Latest News
Η xAI του Ίλον Μασκ αγοράζει 100.000 τσιπ της Nvidia
Ο γύρος χρηματοδότησης της xAI, του Ίλον Μασκ αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για τον εξοπλισμό νέου υπερυπολογιστή στο Μέμφις
Στο μικροσκόπιο των αμερικανικών αρχών το «σύννεφο» της Microsoft
Η πρόεδρος της FTC Λίνα Καν συνεχίζει να καταδιώκει την Big Tech τις τελευταίες ημέρες της προεδρίας Μπάιντεν
H πλατφόρμα που κερδίζει μαζικά χρήστες από το Χ του Μασκ μετά τη νίκη Τραμπ
Η πλατφόρμα Bluesky ανακοίνωσε πως είναι σε καλό δρόμο για να προσθέσει 1 εκατομμύριο νέους χρήστες μόνο σε μία ημέρα
Στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών η Microsoft για το cloud
Η πρόεδρος της FTC Lina Khan συνεχίζει να προκαλεί τις Big Tech τις τελευταίες ημέρες της προεδρίας Μπάιντεν στις ΗΠΑ
Ισχυρή ζήτηση για διακομιστές ΑΙ «βλέπει» η Foxconn - Τι εκτιμά ο CEO για τους δασμούς Τραμπ
Η Foxconn ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις της σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και το Βιετνάμ
Όλη η Ελλάδα... online - Πώς εξελίσσεται η χρήση του διαδικτύου [γραφήματα]
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus Bari για τη χρήση του διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια - Ποια ηλικία αύξησε κατακόρυφα την καθημερινή χρήση
Τι είναι τελικά αυτά τα cookies που πρέπει να αποδεχόμαστε;
O μέσος χρήστης θα συναντήσει περίπου 1.020 banners αποδοχής cookies τον χρόνο
X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ
Μειώνονται κατά 40% οι συνδρομές σε Facebook και Instragram
Η Meta θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση σε Facebook και Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις
«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece
«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου