
Τα μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας που επηρέασαν παγκοσμίως το εμπόριο σε όλα τα είδη, δεν άφησε ανεπηρέαστη και τη διακίνηση ειδών ένδυσης.
Έτσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat, που δημοσιοποιήθηκαν στη διάρκεια της εβδομάδας μόδας Fashion Revolution 2021 (19-25 Απριλίου), οι εισαγωγές ρούχων στην ΕΕ κατέγραψαν διψήφιο ποσοστό μείωσης της τάξης του 14% στο σύνολο του 2020 έναντι του 2019, σε συνέχεια μιας συνεχόμενης τάσης αύξησης όλη την προηγούμενη δεκαετία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο διάστημα αυτό οι εισαγωγές τέτοιων ειδών εκτινάχθηκαν κατά 24% .
Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι πέρσι περιορίστηκαν οι εισαγωγές, το ισοζύγιο στον κλάδο παραμένει αρνητικό. Η ΕΕ εισήγαγε το 2020 ρούχα αξίας 69 δισ. ευρώ από τρίτες χώρες και εξήγαγε λιγότερα από τα μισά σε αξία, 30 δισ. ευρώ. Σε σύγκριση με το 2019 οι εξαγωγές ήταν 14% μικρότερης αξίας, μετά τη διαρκή αύξηση της τελευταίας δεκαετίας που έφτασε σε ποσοστό το 64% από το 2010 μέχρι το 2020.

Η Κίνα μεγαλύτερη προμηθεύτρια ρούχων στην ΕΕ
Η επιβεβαίωση της γενικής άποψης ότι η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη προμηθεύτρια χώρα ειδών ένδυσης για τις χώρες-μέλη της ΕΕ και από τα επίσημα στοιχεία της Eurostat προφανώς δεν… εκπλήσσει.
Συγκεκριμένα, οι εισαγωγές από εκεί ανήλθαν το 2020 σε 21 δισ. ευρώ αντιπροσωπεύοντας το 30% των συνολικών εισαγωγών της κατηγορίας στην ΕΕ. Ακολούθησε το Μπαγκλαντές με εισαγωγές αξίας 12 δισ. ευρώ και ποσοστό 18%, η Τουρκία με αξία 8 δισ. ευρώ και ποσοστό 12%. Τέταρτη σε αξία εξαγωγών ρούχων προς την ΕΕ κατατάσσεται η Μ. Βρετανία (4 δισ. ευρώ αξία, 6% ποσοστό) η Ινδία και το Βιετνάμ (από 3 δισ. ευρώ η καθεμιά και 4% ποσοστό) και η Καμπότζη (δισ. ευρώ αξία, 4% ποσοστό).

Μεγαλύτερος εισαγωγέας η Γερμανία
Το μεγαλύτερο ποσοστό της συνολικής αξίας των εισαγόμενων ρούχων στην ΕΕ προέρχεται από τη Γερμανία. Το 2020 η κραταιά οικονομία της Ευρώπης εισήγαγε είδη ένδυσης από τρίτες χώρες που σε αξία αντιπροσώπευαν το 25% της συνολικής αξίας εισαγωγών της ΕΕ. Με διαφορά ακολουθεί η Ισπανία (10 δισ. ευρώ, ποσοστό 10%) και η Γαλλία (10 δισ. ευρώ, ποσοστό 14%).
Εξαγωγές με ιταλική… φινέτσα
Περισσότερο από το ένα τρίτο της αξίας των εξαγωγών ειδών ένδυσης που πραγματοποίησε η ΕΕ το 2020 προήλθε από την Ιταλία. Συγκεκριμένα, η ονομαστή για τη φινέτσα της και τη βιοτεχνία τέτοιων ειδών χώρα της ΕΕ κατέγραψε αποστολές ρούχων αξίας 10 δισ. ευρώ σε χώρες εκτός Ένωσης. Στο μισό, σε 5 δισ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι εξαγωγές της Γερμανίας (ποσοστό 17%), σε 4 δισ. ευρώ της Ισπανίας (ποσοστό 14%) και άλλο τόσο της Γαλλίας (ποσοστό 13%).


Latest News

Όταν οι μετοχές πέφτουν ο Μπάφετ διαβάζει... ποίηση - Οι στίχοι που προτιμά
Αν συμβεί μια μεγάλη βουτιά «προσέξτε αυτούς του στίχους» συνηθίζει να λέει ο Γουόρεν Μπάφετ

To δασμολογικό μπαράζ Τραμπ δοκιμάζει τα όρια των κεντρικών τραπεζών
Η επόμενη εβδομάδα κρίνεται κρίσιμη αναφορά με τη νομισματική πολιτική - Οι καθοριστικές αποφάσεις

Στο τιμόνι της LVMH για άλλα δέκα χρόνια ο Μπερνάν Αρνό;
Η LVMH θα επιδιώξει να αυξήσει το όριο ηλικίας για τον διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρό της Μπερνάρ Αρνό στην ετήσια γενική συνέλευση

Ψηφίζει στην Ελλάδα για νέο πρόεδρο η ΔΟΕ - Τα μεγάλα ερωτηματικά για το οικονομικό της μοντέλο
Δεν είναι λίγες οι κριτικές που δέχεται η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή για το μοντέλο λειτουργίας της και καλούν για μείωση εξόδων

Η μυστική επένδυση του Πόλσον - Το ιστορικό κτήριο των 10 ορόφων στη Ν. Υόρκη
Το χρέος των 40 εκατομμυρίων δολαρίων που αγόρασε ο Πόλσον χωρίς να γίνει αμέσως γνωστό

Μπορεί η Ευρώπη να τα βγάλει πέρα με μια Γερμανία που ξοδεύει χωρίς όριο;
Για να αποτρέψει τη Ρωσία, οι ειδικοί σε θέματα άμυνας πιστεύουν ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δαπανά 3,5% του ΑΕΠ ετησίως για τις ένοπλες δυνάμεις της

Πλούσιους νέους Αμερικανούς αναζητά η Μποτσουάνα για τα διαμάντια της
Για να πουλήσει διαμάντια, η Μποτσουάνα αξιοποιεί τα κοινωνικά δίκτυα οπως το Instagram και το TikTok

Η Ευρώπη αναζητά νέες διαστημικές συνεργασίες στην ταραχώδη εποχή Τραμπ
Η Ευρώπη θέλει να τονώσει την άμυνα της και ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην άμυνα

Γιατί η Ευρώπη υστερεί στη δημιουργία υπερπλουσίων
Οι σημαντικές εμπορικές πρωτεύουσες στην Ευρώπη και οι επικερδείς τους βιομηχανίες, έδιναν την ευκαιρία για δημιουργία πλούτου αλλά τα «παλιά, καλά χρόνια» έχουν παρέλθει ανεπιστρεπτί.

Πυρηνική ενέργεια: Amazon, Google και Meta υποστηρίζουν τον τριπλασιασμό της έως το 2050
Οι τεχνολογικοί γίγαντες ακολουθούν τις τράπεζες ζητώντας νέους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με πυρηνική ενέργεια για την κάλυψη των αυξανόμενων ενεργειακών απαιτήσεων και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής