
Μία «ανάσα» από τη δύσκολη κατάσταση στην οποία βρίσκονται λόγω της πανδημίας τους τελευταίους μήνες, ευελπιστούν να πάρουν οι έμποροι από τις ενδιάμεσες εκπτώσεις.
Τη Μεγάλη Εβδομάδα είχαν την τιμητική τους οι νονοί και νονές που βγήκαν για τα καθιερωμένα πασχαλινά δώρα. Πρώτος σταθμός οι λαμπάδες: Λαμπάδες κάθε είδους, λαμπάδες πεϊνιρλί, λαμπάδες σουβλάκι, ακόμη και λαμπάδες κατσικάκι στην σούβλα. Δεύτερος σταθμός τα μαγαζιά για ρούχα ή παπούτσια για τα βαπτιστήρια και όχι μόνο.
Τώρα, τα βλέμματα των εμπόρων στρέφονται στο δεκαήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Μαΐου που ξεκινάει από την Τετάρτη του Πάσχα (σ.σ. την Τρίτη είναι κλειστά καθώς μεταφερθεί η αργία της Πρωτομαγιάς).
Οι καταστηματάρχες, μικροί και μεγάλοι πάντως θα φροντίσουν να προσφέρουν γενναίες εκπτώσεις, προκειμένου να προσελκύσουν το αγοραστικό κοινό που παραμένει σε μεγάλο βαθμό διστακτικό λόγω της αναστάτωσης που επέφερε στις καταναλωτικές συνήθειες ο κορωνοϊός.
Την ίδια στιγμή, θεωρείται αναγκαία η παροχή πρόσθετης ειδικής στήριξης για το λιανεμπόριο, αντίστοιχη με εκείνη που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την εστίαση και τον τουρισμό. Φορείς του κλάδου επιμένουν πως χρειάζεται να ληφθούν στοχευμένα μέτρα για τις εμπορικές επιχειρήσεις, προκειμένου να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στο σοκ της πανδημίας και στις τεράστιες ζημιές που αυτή δημιούργησε στα ταμεία τους.

Οι έμποροι έχουν ζητήσει από την κυβέρνηση ένα στοχευμένο πρόγραμμα για κεφάλαια κίνησης προκειμένου να αποτραπεί ο κίνδυνος των λουκέτων.
Σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν πριν από μερικές ημέρες, οι έμποροι υπογράμμισαν την ανάγκη να υπάρξει άμεσα ειδική μέριμνα, αντίστοιχη με αυτήν της εστίασης που θα επικεντρώνεται μεταξύ άλλων στη ρύθμιση των χρεών και στην ενίσχυση της ρευστότητας, επισημαίνοντας πως παρατηρείται ένας άδικος αποκλεισμός του κλάδου από τα προγράμματα επανεκκίνησης.
Τι δείχνει έρευνα
Επιχειρώντας μια αποτίμηση των επιπτώσεων και των μεταβολών που προκαλεί η πανδημία στο λιανικό εμπόριο, η έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά (ΕΣΠ) έγινε σε αντιπροσωπευτικό δείγμα επιχειρήσεων, τόσο σε είδη, όσο και σε γεωγραφικό εύρος, για την κίνηση της αγοράς από τη Δευτέρα 5 Απριλίου έως και τη Μ. Τετάρτη 28 Απριλίου.
Στο σύνολο του δείγματος, η επίδραση της πανδημίας στον κλάδο του λιανεμπορίου ήταν για ακόμη μια φορά εμφανής με τη μορφή της βαθιάς ύφεσης. Παρόλο που ο εμπορικός κόσμος αδημονούσε να ξαναζωντανέψει η αγορά και να πάρει μια ανάσα μέσα σε ένα ασφυκτικό περιβάλλον με μηδενικούς τζίρους και συσσωρευμένες υποχρεώσεις, η κρίση, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, επέδρασε καταλυτικά κυρίως στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι πωλήσεις τις πρώτες εβδομάδες επαναλειτουργίας των καταστημάτων σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 ήταν μειωμένες σε ποσοστό 64%. Αύξηση πωλήσεων κατεγράφη στο 8% του δείγματος, ενώ για το 28% οι πωλήσεις κινήθηκαν σε μέτρια επίπεδα.
Ο τζίρος, παρά τις προσφορές που έκαναν τα καταστήματα έως και πάνω από 50% για να προσελκύσουν τους καταναλωτές, το 76% του δείγματος κυμάνθηκε χειρότερα σε ποσοστό 92%, σε σχέση με την αντίστοιχη πασχαλινή περίοδο του 2019 .
Τα αποτελέσματα της έρευνας επίσης δείχνουν την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης με στοχευμένες πολιτικές στήριξης όλων όσων έχουν πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας, καθώς οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις απειλούν την επιβίωσή τους και τις θέσεις εργασίας των κλάδων του εμπορίου που έχουν δεχθεί τις μεγαλύτερες πιέσεις.


Latest News

Οι αυξήσεις στις τιμές ρίχνουν το τζίρο στις επιχειρήσεις εστίασης
«Όσο μπορούμε κρατάμε τις τιμές, αλλά ο κόσμος κάνει πλέον μικρό λογαριασμό» λένε οι επαγγελματίες της εστίασης παραδεχόμενοι ότι η ακρίβεια αποτελεί πρόβλημα

Πενήντα χρόνια χωρίς τον Αριστοτέλη Ωνάση - Ο βίος και η πολιτεία του Έλληνα κροίσου
Ο επιχειρηματίας που άφησε το στίγμα του στην ιστορία της Ελλάδας - Τα μυστικά της επιτυχίας του

Ανατροπή στις επενδύσεις των ΑΕΕΑΠ – Τι αλλάζει
Το βαθύ discount στις μετοχές των Ανώνυμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (ΑΕΕΑΠ) και οι προσδοκίες – Οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο

Με ταχείς ρυθμούς ο «γάμος» Entersoft-Softone
Η ενιαία Entersoft-Softone βρίσκεται σε διαδικασία επιλογής εμπορικής ονομασίας, ενοποίησης διοικητικών δομών αλλά και διαμόρφωσης του protfolio λύσεων που θα προσφέρει προς τους πελάτες της

Αktor: Στα 32,4 εκατ. ευρώ το Enterpise Value (EV) της Sun Force One
Η AKTOR Ανανεώσιμες θα καταβάλει ως ίδια συμμετοχή για την αγορά του 51% της Sun Force One το ποσό των 4,1 εκ. ευρώ περίπου

Αρίστος Δοξιάδης: Ένας επενδυτής των start ups αναλαμβάνει την Έρευνα και Ανάπτυξη
Ο Αρίστος Δοξιάδης είναι συνεργάτης στη Big Pi, μια εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων που επενδύει στην Ελλάδα και υποστηρίζει τη φιλόδοξη καινοτομία

Οκτώ νέα αεροσκάφη στο στόλο της Aegean
Προσθέτει 8 νέα αεροσκάφη Airbus A321 - Έφτασε τα 58 στο σύνολο

Εξαφανίζονται τα εκπτωτικά stickers από τα σούπερ μάρκετ - Πώς γίνονται οι προσφορές
Πώς θα αποφύγουμε τις προσφορές «μαϊμού» - Τι λένε προμηθευτές και εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ

Πώς οι τράπεζες θα μειώσουν και άλλο τα «κόκκινα δάνεια» - Το ιστορικό ρεκόρ
Κάτω από 5 δισ. ευρώ τα κόκκινα δάνεια στις τέσσερις συστημικές τράπεζες - Πότε θα επιτύχουν την απόλυτη σύγκλιση με το μέσο ευρωπαϊκό όρο

Στα 17,4 τρισ. θα εκτοξευθούν οι συναλλαγές μέσω κινητών - Τι δείχνει μελέτη
Η αξία των πληρωμών με εικονικές κάρτες, θα αυξηθεί κατά 235% έως το 2029 και θα ανέλθει στα 17,4 τρισεκατομμύρια δολάρια