H μείωση των αυστηρών μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης, με τη λειτουργία του εμπορίου,  αν και  όχι απόλυτα ελεύθερα, συνεχίζει να πριμοδοτεί τον δείκτη ανάκαμψης.

Το άνοιγμα της εστίασης θα ενισχύσει περαιτέρω την κατανάλωση και τη ζήτηση και εκτιμάται πως θα συνεχιστεί η τάση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα.

Όπως, σημειώνουν οι ερευνητές του e-learning του ΕΚΠΑ «Την προηγούμενη εβδομάδα είχαμε παρατηρήσει βελτίωση του δείκτη ανάκαμψης. Την εβδομάδα έως τις 25 Απριλίου ο δείκτης ανάκαμψης βελτιώθηκε περεταίρω από τις από τις 71,6 μονάδες της προηγούμενης εβδομάδας, στις 72,1 μονάδες. Πρόκειται για μικρή βελτίωση η οποία οφείλεται κυρίως στη ζήτηση / κατανάλωση».

Στην Ευρωζώνη (της οποία τα στοιχεία από την Oxford Economics και παρουσιάζουν μια μικρή καθυστέρηση), παρατηρείται μείωση την εβδομάδα έως την 11η Απριλίου, στις 72,8 μονάδες σε σχέση με τις 73,8 μονάδες της προηγούμενης εβδομάδας. Η μείωση αυτή παρατηρείται κυρίως λόγω της μείωσης της ζήτησης/κατανάλωσης και παρότι ο χρηματοοικονομικός κλάδος παρουσιάζει μικρή βελτίωση.

Συγκριτικά, η απόσταση δείχνει να μειώνεται οριακά.

Πολλά θα εξαρτηθούν από την τουριστική περίοδο και τις αφίξεις οι οποίες όμως δεν εξαρτώνται αποκλειστικά από την Ελλάδα αλλά και από την εξέλιξη των εμβολιαστικών προγραμμάτων των άλλων χωρών.

* O καθηγητής Παναγιώτης Πετράκης, επιστημονικός υπεύθυνος στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του Προγράμματος Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης (E-learning) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με συνεργάτες τους Δρ. Π.Χ. Κωστή και Δρ. Κ.Η. Καυκά και ομάδα ερευνητών παράγουν τους δείκτες από τη Βάση Δεδομένων για Οικονομικές προβλέψεις.

Η μεθοδολογία εδώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
PODCAST Economics & Business TALKS – Γιώργος Μπάλτας: Marketing και επιχειρείν | Τα Social επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Economics & Business Talks |

Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά

Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.