
Οι ναύλοι στα Capesize πλοία που ξεπέρασαν τα 40.000 δολ την ημέρα και ώθησαν τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, τον Baltic Dry Index (BDI) πάνω από τις 3.000 μονάδες, για πρώτη φορά έπειτα από δέκα χρόνια. Την προηγούμενη Παρασκευή ο BDI έκλεισε στις 3.053 μονάδες.
Οι βραζιλιάνικες εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα από την Vale πρωτίστως, η οποία ανακοίνωσε προσφάτως ότι στοχεύει στην παραγωγή 450 εκατ. τόνων σιδηρομεταλλεύματος σε ετήσια βάση στο τέλος του 2022 από 355 εκατ. φέτος, και τη Rio Tinto δευτερευόντως έδωσαν τον τόνο στη ναυλαγορά.
Επίσης αυξημένο είναι και το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος από Αυστραλία προς Κίνα.
Τα θεμελιώδη μεγέθη βελτιώνονται και η αγορά αναμένεται να κινηθεί ανοδικά σημειώνουν οι αναλυτές, ενώ και τα παράγωγα ναύλων δείχνουν αισιοδοξία για μέχρι τέλους χρόνου.
Τα FFA Μαΐου ανέρχονται στα 39.746 δολ. την ημέρα, τον Ιούνιο στα 36.857 δολ. την ημέρα, ενώ το σύνολο του 3ου τριμήνου κινείται στα 30.496 δολ. την ημέρα και το 4ο τρίμηνο στα 26.350 δολ. την ημέρα.
H ισχυρή ζήτηση για χάλυβα παγκοσμίως ενδυναμώνει το εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος και οι προοπτικές έχουν βελτιωθεί σημαντικά σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons και εκτιμά ότι για τα επόμενα δυο με τρία χρόνια οι ναύλοι θα παραμείνουν ισχυροί λόγω περιορισμένων νέων παραγγελιών νεότευκτων πλοίων.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.