
Σε σταδιακή κατάργηση των έντυπων μορφών επικοινωνίας με τους πελάτες τους προχωρούν οι τράπεζες, με στόχο τη μείωση τόσο του λειτουργικού τους κόστους, όσο και του περιβαλλοντικούς τους αποτυπώματος, προσφέροντας ταυτόχρονα και μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς δεν θα μπορούν να κλαπούν έγγραφα με προσωπικά δεδομένα που αποστέλλονται μέσω απλού ταχυδρομείου.
Πλέον, στις σχετικές επαφές με το τραπεζικό πελατολόγιο τα e-mails θα κυριαρχήσουν, ενώ η παρακολούθηση δανειακών προϊόντων, επενδυτικών χαρτοφυλακίων και καταθετικών λογαριασμών, σύντομα θα γίνεται σχεδόν αποκλειστικά μέσω e-banking.
Στο πλαίσιο αυτό, όλες οι τράπεζες προχωρούν στη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών ενημέρωσης που παρέχουν μέσω των υπηρεσιών ηλεκτρονικής τραπεζικής, καθιστώντας εύκολη την ενημέρωση για την πλειονότητα των προγραμμάτων τους και την αρχειοθέτηση των ηλεκτρονικών statements.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η έκδοση βεβαίωσης ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ, που από εφέτος μπορεί να ολοκληρωθεί σε όλες τις μεγάλες τράπεζες μέσω e-banking, χωρίς διπλή επίσκεψη σε κατάστημα (αίτηση – παραλαβή) και δίχως κόστος.
Παράλληλα, προγραμματίζεται από κάποιους ομίλους η πλήρης κατάργηση των έντυπων βιβλιαρίων στις καταθέσεις. Ήδη μετά το ξέσπασμα της πανδημίας δεν εκτελούνται τέτοιες συναλλαγές στο γκισέ, παρά μόνο σε αυτόματες μηχανές, σε καταστήματα φυσικά που είναι τοποθετημένες.
Τι κάνει κάθε τράπεζα
Τραπεζικές πηγές σημειώνουν πως σε κάθε περίπτωση τα επόμενα χρόνια, όλες αυτές οι μορφές ενημέρωσης και επικοινωνίας θα μπουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Οι τράπεζες που επιτρέπουν μέχρι σήμερα ενημερώσεις βιβλιαρίων στο κατάστημα είναι η Εθνική Τράπεζα, η Πειραιώς και η Eurobank. Αυτό είναι δυνατό μέσω «Μηχανημάτων Αυτόματης Ενημέρωσης», που είναι εγκατεστημένα σε συγκεκριμένα καταστήματά τους.
Ωστόσο, από την 1η Ιουλίου η Τράπεζα Πειραιώς προχωρά σε πλήρη κατάργηση της έκδοσης και ενημέρωσης βιβλιαρίων. Από εδώ και στο εξής, η πληροφόρηση των πελατών της θα γίνεται μόνο μέσω e-banking ή με τα ηλεκτρονικά statements που θα αποστέλλονται στο e-mail.
Οι υπόλοιπες τράπεζες δεν προγραμματίζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, να καταργήσουν σύντομα τη δυνατότητα ενημέρωσης βιβλιαρίων μέσω αυτόματων μηχανημάτων.
Από την άλλη, έχει ήδη ξεκινήσει η κατάργηση των έντυπων statements, με στόχο να εξαφανιστούν τελείως το επόμενο διάστημα. Για παράδειγμα, η Eurobank ενημερώνει από τις αρχές του 2021 μόνο με ηλεκτρονικό τρόπο τους πελάτες της. Στην ίδια λογική κινείται και η Τράπεζα Περαιώς, η οποία ανακοίνωσε την πλήρη κατάργηση των έντυπων statements από την 1η Ιουλίου 2021.
Η Alpha Bank από την άλλη, μόλις πριν λίγες ημέρες, έκανε γνωστό στους πελάτες της πως από 1η Ιουλίου η δωρεάν ταχυδρομική αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων θα γίνεται κάθε τρεις μήνες αντί για κάθε μήνα σήμερα. Σημειώνεται πάντως πως εδώ και χρόνια δίνεται η δυνατότητα κατάργησης με πρωτοβουλία του πελάτη των έγχαρτων ενημερώσεων, με ενεργοποίηση των e-statements.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς