Οι χαμηλοί ναύλοι που κυριάρχησαν την αγορά των δεξαμενοπλοίων στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021, οι οποίοι ακολούθησαν μια ακριβώς αντίθετη ρότα από αυτούς της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, επηρέασαν αρνητικά και τα αποτελέσματα της Euronav, που διαχειρίζεται ένα στόλο από 75 δεξαμενόπλοια.
Ο τζίρος της εταιρείας μειώθηκε στα 113,4 ελατ. δολ από 416,6 εκατ. δολ το πρώτο τρίμηνο του 2020 με αποτέλεσμα να γράψει ζημίες ύψους 71 εκατ. δολ από κέρδη 225,6 εκατ.. δολ ένα χρόνο πριν.
Ο Hugo De Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε μεταξύ άλλων ότι οι συνθήκες της αγοράς και των χαμηλών ναύλων, που επικράτησαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 και στο τρέχον τρίμηνο. Οι περιορισμοί στην κινητικότητα που συνδέονται με την πανδημία COVID-19, συνεχίζουν ι να επηρεάζουν την παγκόσμια κατανάλωση αργού. Ο ίδιος χαρακτήρισε ως ενθαρρυντικά σημάδια τη μείωση των περικοπών στην παραγωγή του ΟΠΕΚ + αν και τη μεταφορική ικανότητα στου παγκοσμίου στόλου παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav δηλώνει σίγουρος ότι η αγορά θα ανακάμψει μεσοπρόθεσμα και γι ‘αυτό η εταιρεία του έσπευσε να αξιοποιήσει τις χαμηλές αξίες των δεξαμενοπλοίων και να πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις τόσο στα VLCC όσο και τα Suezmax κατά το πρώτο τρίμηνο.
Παράλληλα, τόνισε ότι τα τα νέα οικολογικά πλοία που χτίζει στα ναυπηγεία θα αποτελέσουν βασικό μέρος της στρατηγικής της για τη μείωση των εκπομπών του στόλου της.
Η Euronav στην διάρκειας του πρώτου τριμήνου του 2021 υλοποίησε συμφωνία sale and lease back για το VLCC Newton (2009, 307.284 dwt) με την Taiping & Sinopec Financial Leasing Co., Ltd.. Το πλοίο πουλήθηκε 36 εκατ. δολ και η συναλλαγή απέφερε κεφαλαιακά κέρδη 1,2 εκατ. δολ για την εταιρεία ενώ ενίσχυσε και τη ρευστότητα της κατά 19 εκατ. δολ.
Επιπλέον η Euronav τον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει συμφωνία για την απόκτηση resale δυο eco-Suezmax, η κατασκευή των οποίων ολοκληρώνεται τώρα στο ναυπηγείο Daehan στη Νότια Κορέα.
Τα δυο πλοία αγοράσθηκαν σε μια συνολική τιμή ύψους 113 εκατ. δολ. και αναμένεται να παραδοθούν τον Ιανουάριο του 2022. Τα πλοία θα μπορούν αν χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία στο μέλλον.
Τέλος τον Απρίλιο, η Euronav συνήψε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Samho για την ναυπήγηση δύο VLCC, τα οποία θα παραδοθούν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 και το πρώτο τρίμηνο του 2023 με κόστος 186 εκατ. δολ συνολικά, συμπεριλαμβανομένων 4,2 εκατ. δολ σε προσθήκες και αναβαθμίσεις στα πρότυπα κανονισμών.
Η Euronav έχει επίσης τη δυνατότητα να συνάψει σύμβαση για ένα ακόμη VLCC με το ίδιες προδιαγραφές για παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Τα πλοία θα μπορούν αν χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία.
Latest News
Margarita Louis-Dreyfus: Η δισεκατομμυριούχος που θέλει το 21% του λιμανιού Θεσσαλονίκης
Η επένδυση στον ΟΛΘ θα αποτελέσει την πρώτη τοποθέτηση της οικογένειας Louis-Dreyfus μέσω της LeonidsPort B.V. και παράλληλα την πρώτη σημαντική επένδυσή της στην Ελλάδα
Η ΕΕ ακυρώνει το εμπορικό σήμα «Turkaegean» - Όλη η απόφαση στον ΟΤ
Το 2021 ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης Τουρκίας κατέθεσε προς κατοχύρωση στο EUIPO το εμπορικό σήμα «Turkaegean»
ΕΛΤΟΝ: Ομολογιακό δάνειο 5,5 εκατ. ευρώ με κάλυψη από την Alpha Bank
Το προϊόν του εν λόγω μη εμπραγμάτως ασφαλισμένου Κοινού Ομολογιακού Δανείου της ΕΛΤΟΝ συνδέεται με την εξαγορά της Λέκος
ΕΚΤ: Στα «σκαριά» μοντέλο αυστηρότερης εποπτείας των τραπεζών
Πώς θα επηρεάσουν τις ελληνικές τράπεζες τα σχέδια της ΕΚΤ για συμπερίληψη προηγούμενων περιόδων στα μοντέλα πιστωτικού κινδύνου
Οι πιστωτές υπέρ της αίτησης πτώχευσης της Τσάνταλης - Στο σφυρί τα «ασημικά»
Υπέρ της πτώχευσης της Τσάνταλης οι πιστωτές της ιστορικής οινοποιίας - Τα επόμενα βήματα
Όμιλος Τιτάν: Τον Φεβρουάριο η IPO της Titan America – Το 25% σε Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης
Ο Όμιλος Εταιρειών Τιτάν θα πραγματοποιήσει τη δημόσια εγγραφή, σύμφωνα με πληροφορίες, εντός του Φεβρουαρίου με σκοπό την άντληση 600 εκατ. δολ.
Alter Ego Media - City Hub Events: Διοργανώνουν 3 σημαντικά συνέδρια
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ανοιχτό Διάλογο - «Βιώσιμη Ανάπτυξη και Κοινωνική Συνοχή»
Να μπει «φρένο» στις αυξήσεις των ασφαλίστρων υγείας - Τι εκτιμά ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου
Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου αναφέρθηκε στην ανάγκη για πρωτόκολλα μεταξύ ασφαλιστικών εταιρειών και ιδιωτικών νοσοκομείων
ΔΕΗ και Open Farm προωθούν τη βιώσιμη γεωργία στους μαθητές μέσω του “Carbon Farming Schools”
Στο πλαίσιο του προγράμματος, μαθητές και εκπαιδευτικοί από την Κοζάνη, τη Φλώρινα, τη Μεγαλόπολη, την Ελευσίνα και την Αττική συμμετείχαν σε ενημερωτικές δράσεις
Τι έδειξε το ταμείο των εμπόρων τα Χριστούγεννα - Η έρευνα της ΕΣΕΕ [γραφήματα]
Τι έδειξε πανελλαδική έρευνα της ΕΣΕΕ στους εμπόρους για το ταμείο της χριστουγεννιάτικης και πρωτοχρονιάτικης αγοράς