
Οι χαμηλοί ναύλοι που κυριάρχησαν την αγορά των δεξαμενοπλοίων στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2021, οι οποίοι ακολούθησαν μια ακριβώς αντίθετη ρότα από αυτούς της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου, επηρέασαν αρνητικά και τα αποτελέσματα της Euronav, που διαχειρίζεται ένα στόλο από 75 δεξαμενόπλοια.
Ο τζίρος της εταιρείας μειώθηκε στα 113,4 ελατ. δολ από 416,6 εκατ. δολ το πρώτο τρίμηνο του 2020 με αποτέλεσμα να γράψει ζημίες ύψους 71 εκατ. δολ από κέρδη 225,6 εκατ.. δολ ένα χρόνο πριν.
Ο Hugo De Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav δήλωσε μεταξύ άλλων ότι οι συνθήκες της αγοράς και των χαμηλών ναύλων, που επικράτησαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 και στο τρέχον τρίμηνο. Οι περιορισμοί στην κινητικότητα που συνδέονται με την πανδημία COVID-19, συνεχίζουν ι να επηρεάζουν την παγκόσμια κατανάλωση αργού. Ο ίδιος χαρακτήρισε ως ενθαρρυντικά σημάδια τη μείωση των περικοπών στην παραγωγή του ΟΠΕΚ + αν και τη μεταφορική ικανότητα στου παγκοσμίου στόλου παραμένει σε υψηλά επίπεδα.
Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Euronav δηλώνει σίγουρος ότι η αγορά θα ανακάμψει μεσοπρόθεσμα και γι ‘αυτό η εταιρεία του έσπευσε να αξιοποιήσει τις χαμηλές αξίες των δεξαμενοπλοίων και να πραγματοποιήσει νέες επενδύσεις τόσο στα VLCC όσο και τα Suezmax κατά το πρώτο τρίμηνο.
Παράλληλα, τόνισε ότι τα τα νέα οικολογικά πλοία που χτίζει στα ναυπηγεία θα αποτελέσουν βασικό μέρος της στρατηγικής της για τη μείωση των εκπομπών του στόλου της.
Η Euronav στην διάρκειας του πρώτου τριμήνου του 2021 υλοποίησε συμφωνία sale and lease back για το VLCC Newton (2009, 307.284 dwt) με την Taiping & Sinopec Financial Leasing Co., Ltd.. Το πλοίο πουλήθηκε 36 εκατ. δολ και η συναλλαγή απέφερε κεφαλαιακά κέρδη 1,2 εκατ. δολ για την εταιρεία ενώ ενίσχυσε και τη ρευστότητα της κατά 19 εκατ. δολ.
Επιπλέον η Euronav τον Φεβρουάριο, ανακοίνωσε ότι έχει συνάψει συμφωνία για την απόκτηση resale δυο eco-Suezmax, η κατασκευή των οποίων ολοκληρώνεται τώρα στο ναυπηγείο Daehan στη Νότια Κορέα.
Τα δυο πλοία αγοράσθηκαν σε μια συνολική τιμή ύψους 113 εκατ. δολ. και αναμένεται να παραδοθούν τον Ιανουάριο του 2022. Τα πλοία θα μπορούν αν χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία στο μέλλον.
Τέλος τον Απρίλιο, η Euronav συνήψε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Samho για την ναυπήγηση δύο VLCC, τα οποία θα παραδοθούν κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2022 και το πρώτο τρίμηνο του 2023 με κόστος 186 εκατ. δολ συνολικά, συμπεριλαμβανομένων 4,2 εκατ. δολ σε προσθήκες και αναβαθμίσεις στα πρότυπα κανονισμών.
Η Euronav έχει επίσης τη δυνατότητα να συνάψει σύμβαση για ένα ακόμη VLCC με το ίδιες προδιαγραφές για παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Τα πλοία θα μπορούν αν χρησιμοποιούν ως καύσιμο LNG και αμμωνία.


Latest News

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης: Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη διαφοροποίηση των ελληνικών προϊόντων
Για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική συζήτησαν οι ομιλητές του πάνελ - «Ενίσχυση εξαγωγών στις ΗΠΑ – Ευκαιρίες και Προκλήσεις» - στο πλαίσιο της Αναπτυξιακής Διάσκεψης Κρήτης

BriQ Properties: Πώληση δύο ακινήτων στον Πύργο Αθηνών έναντι 4,23 εκατ.
Τα συγκεκριμένα ακίνητα είναι πλήρως μισθωμένα και είχαν εκτιμηθεί με συνολική αξία 4,15 εκατ. ευρώ

Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding – Οι όροι
Η Kar-Tess είναι μέτοχος της εισηγμένης, ελέγχοντας τo 48,39%

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025

Βασιλάκης: Οι υποδομές κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης
«Να κάνουμε κριτική στο Δημόσιο γιατί δεν ξέρει πώς να οργανώσει διαχρονικά ακόμη και τα χρήματα από αυτοχρηματοδοτούμεν κονδύλια», είπε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης

«Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης»: Προσελκύοντας αμερικανικές επενδύσεις στην Κρήτη
Στο συνέδριο μίλησαν ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κ. Μπρατάκος και ο γ.γ. του ελληνο-αμερικανικού εμπορικού επιμελητηρίου, κ. Κωστόπουλος

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Εξάρχου: Καταλυτικός ο ρόλος του Χρηματιστηρίου στην ανάπτυξη του Ομίλου AKTOR
Ο κ. Εξάρχου επισήμανε τις τεκτονικές αλλαγές που διαδραματίστηκαν στον Όμιλο AKTOR τα τελευταία χρόνια

Αυγενάκης: Γεωργία, επιστήμη, τουρισμός δίνουν νέα προοπτική στην Κρήτη
Πρέπει να αφήσουμε πίσω μας τη λογική «είμαστε όλοι μεταρρυθμιστές, αλλά μέχρι το κατώφλι του σπιτιού μας», επισήμανε ο Λευτέρης Αυγενάκης

Τι «άκουσε» η BofA από τον Ευάγγελο Μυτιληναίο – Οι 2 μεγάλοι καταλύτες
Η BofA λέει ότι το έντονα συνεργατικό μοντέλο της METLEN αμφισβητεί τη σημερινή συμβατική σοφία τόσο των εταιρειών ενέργειας και μετάλλων