Η πρώτη Πέμπτη του Μαΐου έχει καθιερωθεί ως η Παγκόσμια Ημέρα Κωδικών Πρόσβασης και οι ειδικοί του χώρου της κυβερνοασφάλειας μας υπενθυμίζουν πώς η άστοχη επιλογή κωδικού πρόσβασης επηρεάζει τη ζωή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα του Εθνικού Κέντρου Κυβερνοασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου (NCSC), ένας ανησυχητικά μεγάλος αριθμός Βρετανών είναι ευάλωτοι σε επιθέσεις από κυβερνοεγκληματίες.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Amer Owaida, μέλος της κοινότητας της εταιρίας κυβερνοασφάλειας ESET, ενδεικτικά αναφέρει ότι στη Μεγάλη Βρετανία το 15% των Βρετανών χρησιμοποιεί για κωδικό πρόσβασης το όνομα του κατοικίδιού του για να… προστατέψει τους διαδικτυακούς του λογαριασμούς.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 14% των Βρετανών χρησιμοποιεί στους κωδικούς πρόσβασης τα ονόματα των μελών της οικογένειάς του. Ένα άλλο 13% χρησιμοποιεί κάποια ημερομηνία που είναι σημαντική για τους ίδιους, με το 6% να χρησιμοποιεί το όνομα της ομάδας τους. Επίσης, το 6% παραδέχτηκε ότι χρησιμοποιούν για κωδικό πρόσβασης ή ως μέρος του κωδικού πρόσβασης, τη λέξη «password».
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, οι κυβερνοεγκληματίες θα μπορούσαν εύκολα να παραβιάσουν τους λογαριασμούς τους.
Οι άστοχες επιλογές κωδικών πρόσβασης δεν περιορίζονται μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. Πολλά τέτοια παραδείγματα μπορεί να βρει κανείς στην τελευταία ετήσια λίστα με τους κωδικούς πρόσβασης που χρησιμοποιούνται πιο συχνά την οποία δημοσίευσε η NordPass – εταιρία διαχείρισης κωδικών πρόσβασης (password manager).
Επίσης, στο πλαίσιο της έρευνας, το NCSC παροτρύνει τους πολίτες να αποφύγουμε και ένα άλλο κοινό λάθος που κάνουμε όταν επιλέγουμε κωδικούς πρόσβασης: τη χρησιμοποίηση του ίδιου κωδικού ξανά και ξανά. Αντ’ αυτού, θα πρέπει να χρησιμοποιούμε έναν μοναδικό και ισχυρό κωδικό πρόσβασης ή φράση για καθέναν από τους λογαριασμούς μας ειδικά για τους σημαντικούς λογαριασμούς, και όποτε είναι δυνατόν, να τους ενισχύουμε με ένα πρόσθετο επίπεδο προστασίας – έλεγχο ταυτότητας πολλών παραγόντων. Αν πάλι δε θέλουμε να θυμόμαστε απέξω όλους τους κωδικούς πρόσβασης που έχουμε, θα πρέπει να εξετάσουμε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουμε έναν διαχειριστή κωδικών πρόσβασης (password manager).
Τέλος, ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο που αποκάλυψε η έρευνα είναι ότι οι άνθρωποι δημιουργούμε όλο και περισσότερους διαδικτυακούς λογαριασμούς, με το 27% των ερωτηθέντων να λένε ότι έχουν τουλάχιστον τέσσερις νέους λογαριασμούς σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Μάλιστα το 6% ανέφερε ότι έχει προσθέσει περισσότερους από 10 νέους λογαριασμούς τους τελευταίους 12 μήνες.
Latest News
Η xAI του Ίλον Μασκ αγοράζει 100.000 τσιπ της Nvidia
Ο γύρος χρηματοδότησης της xAI, του Ίλον Μασκ αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για τον εξοπλισμό νέου υπερυπολογιστή στο Μέμφις
Στο μικροσκόπιο των αμερικανικών αρχών το «σύννεφο» της Microsoft
Η πρόεδρος της FTC Λίνα Καν συνεχίζει να καταδιώκει την Big Tech τις τελευταίες ημέρες της προεδρίας Μπάιντεν
H πλατφόρμα που κερδίζει μαζικά χρήστες από το Χ του Μασκ μετά τη νίκη Τραμπ
Η πλατφόρμα Bluesky ανακοίνωσε πως είναι σε καλό δρόμο για να προσθέσει 1 εκατομμύριο νέους χρήστες μόνο σε μία ημέρα
Στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών η Microsoft για το cloud
Η πρόεδρος της FTC Lina Khan συνεχίζει να προκαλεί τις Big Tech τις τελευταίες ημέρες της προεδρίας Μπάιντεν στις ΗΠΑ
Ισχυρή ζήτηση για διακομιστές ΑΙ «βλέπει» η Foxconn - Τι εκτιμά ο CEO για τους δασμούς Τραμπ
Η Foxconn ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις της σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και το Βιετνάμ
Όλη η Ελλάδα... online - Πώς εξελίσσεται η χρήση του διαδικτύου [γραφήματα]
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus Bari για τη χρήση του διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια - Ποια ηλικία αύξησε κατακόρυφα την καθημερινή χρήση
Τι είναι τελικά αυτά τα cookies που πρέπει να αποδεχόμαστε;
O μέσος χρήστης θα συναντήσει περίπου 1.020 banners αποδοχής cookies τον χρόνο
X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ
Μειώνονται κατά 40% οι συνδρομές σε Facebook και Instragram
Η Meta θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση σε Facebook και Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις
«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece
«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου