
Η δριμύτητα της παγκόσμιας έλλειψης επεξεργαστών ανέβηκε κλίμακα τις τελευταίες εβδομάδες και όπως φαίνεται εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπων θα επηρεαστούν από αυτό.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας, οι επεξεργαστές ημιαγωγών εξαπλώθηκαν από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και τα αυτοκίνητα, στις οδοντόβουρτσες και τα στεγνωτήρια, ουσιαστικά βρίσκονται πλέον κάτω από την κουκούλα ενός απρόσμενα μεγάλου αριθμού προϊόντων. Όμως, η ζήτηση για επεξεργαστές εξακολουθεί να ξεπερνά την προσφορά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι πλέον οι μόνες εταιρείες που νιώθουν το τσίμπημα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNBC,η Samsung ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι η έλλειψη επεξεργαστών πλήττει την παραγωγή τηλεοράσεων και συσκευών, ενώ η LG παραδέχθηκε ότι η έλλειψη συνιστά κίνδυνο. «Λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, νιώθουμε κάποιες επιπτώσεις ειδικά σε ορισμένα προϊόντα και στην παραγωγή οθονών,» δήλωσε ο Μπεν Σού, επικεφαλής του τμήματος σχέσεων με τους επενδυτές της Samsung. «Ηδη, συζητάμε με τις εταιρείες λιανικής και τα μεγάλα κανάλια διανομής σχετικά με τα σχέδια προσφοράς ώστε να μπορέσουμε να κατανείμουμε τα συστατικά στα προϊόντα που έχουν περισσότερο επείγοντα χαρακτήρα ή υψηλότερη προτεραιότητα σε όρους προσφοράς.»
Η Samsung ανακοίνωσε τον Μάρτιο ότι υπήρχε σοβαρή ανισορροπία ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση επεξεργαστών για τον τομέα ΙΤ και είχε πει ότι εξέταζε την αναβολή της προώθησης του νέου smartphone Galaxy Note.
Η LG είχε πει ότι «παρακολουθεί στενά την κατάσταση καθώς κανένας κατασκευαστής δεν μπορεί να μείνει ανεπηρέαστος εάν το πρόβλημα παραταθεί,» σύμφωνα με τους FT.
Σε κίνδυνο οι καθημερινές συσκευές
Η παραγωγή επεξεργαστών χαμηλού περιθωρίου, όπως αυτών που χρησιμοποιούνται για το ζύγισμα ρούχων σε πλυντήρια, ή έξυπνες τοστιέρες, έχει επίσης πληγεί. Ενώ, οι περισσότερες εταιρείες λιανικής εξακολουθούν να βρίσκουν αυτά τα προϊόντα προς το παρόν, ίσως έχουν θέματα στους επόμενους μήνες. Ηδη, κάποιες εταιρείες, όπως η CCSI, κατασκευάστρια θαλάμων πλυσίματος σκύλων στο Ιλινόις, αναγκάστηκε να αλλάξει τύπο επεξεργαστών για τα προϊόντα της ανεβάζοντας το κόστος παραγωγής.
Πολλές εταιρείες –ειδικά αυτές στην Κίνα που έχουν πληγεί από τις κυρώσεις- ενισχύουν τα αποθέματά τους στην προσπάθεια να ξεπεράσουν τις δυσκολίες, όμως αυτό καθιστά ακόμη πιο δύσκολη την κατασκευή επεξεργαστών για άλλες εταιρείες.
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι το μεγαλύτερο θύμα
Ο κλάδος αυτοκινητοβιομηχανίας, που βασίζεται στους επεξεργαστές για τα πάντα στην παραγωγή του, παραμένει το μεγαλύτερο θύμα αυτής της έλλειψης. Εταιρείες όπως οι Ford, Volkswagen, Jaguar Land Rover έκλεισαν εργοστάσια, απέλυσαν εργαζόμενους και μείωσαν την παραγωγή οχημάτων. Η Stellantis, ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι η έλλειψη chip επιδεινώθηκε το τελευταίο τρίμηνο και προειδοποίησε ότι η κατάσταση αυτή μπορεί να συνεχιστεί και το 2022.
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να σταματήσουν τον εμπλουτισμό των οχημάτων τους με high-end χαρακτηριστικά εξαιτίας της έλλειψης. Η Nissan φέρεται να σταμάτησε τον standard εξοπλισμό πλοήγησης, ενώ η Ram Trucks σταμάτησε τον εξοπλισμό των 1.500 pickups με τον standard έξυπνο πίσω καθρέφτη που παρακολουθεί τα τυφλά σημεία. Η Renault σταμάτησε την εγκατάσταση μεγάλων ψηφιακών οθονών πίσω από το τιμόνι σε ορισμένα μοντέλα.
Οι εταιρείες ενοικίασης επίσης νιώθουν τον αντίκτυπο καθώς δεν μπορούν να αγοράσουν τα νέα αυτοκίνητα που επιθυμούν, όπως μετέδωσε το Bloomberg. Οι Hertz και Εnterprise, που παραδοσιακά κέρδιζαν από τις μαζικές αγορές νέων αυτοκινήτων και την ενοικίασής τους, φέρονται να προτιμούν τις αγορές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων σε πλειστηριασμούς. «Η παγκόσμια έλλειψη chip έχει επηρεάσει την ικανότητα ολόκληρης της βιομηχανίας ενοικίασης αυτοκινήτων να λάβουν νέες παραγγελίες όσο γρήγορα θα ήθελαν,» όπως δήλωσε εκπρόσωπος της Hertz στο CNBC. Εκπρόσωπος της Enterprise ανέφερε ότι το πρόβλημα αυτό «έχει επηρεάσει τη διαθεσιμότητα και τις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων σ΄ ολόκληρη την βιομηχανία σε μια στιγμή που η ζήτηση είναι ήδη υψηλή.»
Περίπλοκο ζήτημα
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επεξεργαστών στον κόσμο, η TSMC με έδρα την Ταϊβάν, ανακοίνωσε προ ημερών ότι πιστεύει πως θα μπορέσει να καλύψει τη ζήτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τον Ιούνιο.
Όμως, ο Πάτρικ Αρμστρονγκ, της Plurimi Investment Managers, δήλωσε στο CNBC ότι το χρονοδιάγραμμα αυτό είναι υπερβολικά φιλόδοξο και ότι πιστεύει ότι αυτή η κατάσταση θα συνεχιστεί για τους επόμενους 18 μήνες. Ο CEO της γερμανικής κατασκευάστριας επεξεργαστών Infineon δήλωσε ότι η βιομηχανία ημιαγωγών βρίσκεται σε αχαρτογράφητα νερά. «Την τρέχουσα κατάσταση, όπου όλες οι κατακόρυφες μεγαλώνουν, δεν έχω ξαναδεί ποτέ πριν,» είπε ο Ράϊνχαρντ Πλος στο CNBC, για να προσθέσει ότι «είναι ξεκάθαρο ότι θα χρειαστεί χρόνος για να ξαναβρεί ισορροπία η αγορά. Πιστεύω ότι δύο χρόνια είναι πάρα πολύ, όμως σίγουρα θα φτάσουμε μέχρι το 2022,» επισήμανε.
Τεχνολογική κυριαρχία
Τα έθνη αναγκάζονται να σκεφτούν πως θα μπορέσουν να αυξήσουν την παραγωγή τους. Το μεγαλύτερο μερίδιο στην παραγωγή έχει η Κίνα, ενώ ακολουθούν οι Ηνωμένες Πολιτείες. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θέλει να ενισχύσει το παραγωγικό δυναμικό επεξεργαστών στην Ευρώπη στο πλαίσιο μιας προσπάθειας για να καταστεί αυτόνομη σε μια κρίσιμη τεχνολογία. Η Ευρώπη έχει μερίδιο λιγότερο του 10% στην παγκόσμια παραγωγή chip, αν και ανεβασμένο σε σχέση με το 6% πριν από πέντε χρόνια. Η Κομισιόν θέλει να ανεβάσει το ποσοστό αυτό στο 20% και εξετάζει σχέδια για επενδύσεις της τάξης 20-30 δις ευρώ για την υποστήριξη αυτού του σχεδίου.
Ο αμερικανικός γίγας τεχνολογίας Intel προσφέρθηκε να βοηθήσει όμως φέρεται να ζήτησε 8 δις ευρώ σε επιδοτήσεις για να κατασκευάσει εργοστάσιο ημιαγωγών στην Ευρώπη. Ο Πατ Γκέλσιγκερ, CEO της Intel, συναντήθηκε με δύο κομισάριους της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες την προηγούμενη Παρασκευή έχοντας ήδη συναντηθεί με γερμανούς υπουργούς την προηγούμενη ημέρα. «Αυτό που ζητάμε από τις ΗΠΑ και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις είναι να το κάνουν ανταγωνιστικό εδώ για μας σε σύγκριση με την Ασία,» είπε ο Γκέλσιγκερ στο Politico Europe.


Latest News

Αυξάνει 200% τα bonus των στελεχών εν μέσω απολύσεων η Meta
Σημειώνεται πως την αύξηση αυτή δεν θα την λάβει ο CEO της Meta, Μαρκ Ζούκερμπεργκ

Στα 28 δισ. ευρώ ο λογαριασμός από τους τελευταίους δασμούς Τραμπ για την Ευρώπη
Η Ευρώπη εκτιμά ότι οι δασμοί αυτοί είναι τέσσερις φορές υψηλότεροι από την τελευταία φορά που επέβαλε δασμούς ο Τραμπ το 2018

Η BMW βάζει «στοπ» σε επένδυση 600 εκατ. στερλίνων στη Μεγάλη Βρετανία
Η επένδυση που τελικά δεν θα γίνει αφορούσε την αναβάθμιση του εργοστασίου Mini στην Οξφόρδη

Η Μαδρίτη γίνεται ο νέος hot προορισμός για τους Αμερικανούς που μεταναστεύουν λόγω Τραμπ
Το κόστος ζωής στη Μαδρίτη είναι αρκετό μικρότερο άλλων μεγάλων πόλεων, όπως το Λονδίνο και το Παρίσι

Το τέλος των «μονόκερων» - Πώς έσκασε η φούσκα αξίας 1 τρισ. στη Silicon Valley
Πολλές από τις αμερικανικές startups που μεσουρανούσαν πριν τον κορονοϊό σήμερα βρίσκονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
![«Made in Germany» αυτοκίνητα: Το μεγάλο στοίχημα της νέας κυβέρνησης της Γερμανίας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/11/autok-600x400.jpg)
«Made in Germany» αυτοκίνητα: Το μεγάλο στοίχημα της νέας κυβέρνησης της Γερμανίας [γράφημα]
Ενέργεια και προκλήσεις στις αυτοκινητοβιομηχανίες το μεγάλο στοίχημα μετά τις εκλογές της Κυριακής

Σκοτ Μπέσεντ: Η οικονομική συνεργασία θα προστατεύσει τους Ουκρανούς και τους Αμερικανούς φορολογούμενους
Ο Σκοτ Μπέσεντ υπερασπίστηκε την προσπάθεια του Ντόναλντ Τραμπ να προωθήσει μια συμφωνία με την Ουκρανία για τους φυσικούς της πόρους

Πόσα δισεκατομμύρια υποστηρίζει ότι περιέκοψε το DOGE - Οι αμφιβολίες
Το DOGE δεν έχει προσφέρει λεπτομέρειες σχετικά με όλες τις δηλωθείσες εξοικονομήσεις

Η Ευρώπη ψάχνει τρόπους να «βάλει χέρι» στα 280 δισ. παγωμένα ρωσικά κεφάλαια
Η Ένωση διερευνά πιο επιθετικά τρόπους για την κατάσχεση των παγωμένων περιουσιακών στοιχείων της ρωσικής κεντρικής τράπεζας, καθώς προσπαθεί να εξασφαλίσει οικονομική και στρατιωτική υποστήριξη για την Ουκρανία

Ποιες εταιρείες βάζει στο «μάτι» ο Γουόρεν Μπάφετ - Άνοδος στα λειτουργικά κέρδη της Berkshire
Η Berkshire Hathaway δήλωσε πως αναμένει ζημίες προ φόρων ύψους περίπου 1,3 δισ. δολαρίων λόγω των πυρκαγιών στο Λος Άντζελες