Ηταν 7 Μαΐου του 1946 όταν δύο φίλοι και συνεργάτες που στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο εργάζονταν για την Επιτροπή Έρευνας του Ιαπωνικού Αυτοκρατορικού Ναυτικού ίδρυσαν μια μικρή εταιρία με οχτώ υπαλλήλους που έμελε να εξελιχθεί σε ηγέτη στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικών ειδών: την εταιρία Sony.
Ο Akio Morita και ο Masaru Ibuka συν-ίδρυσαν την Tokyo Tsushin Kogyo (ΤΤΚ), ή Tokyo Telecommunications Engineering Corp. για να «φέρουν ραδιοεπικοινωνίες και παρόμοιες συσκευές σε κοινά νοικοκυριά και να προωθήσουν τη χρήση οικιακών ηλεκτρικών συσκευών». Οι ιδρυτές φαντάζονταν μεταξύ άλλων “μια συσκευή που εκτυπώνει το περιεχόμενο μιας εφημερίδας που λαμβάνει μέσω του ραδιοφώνου.” Οι Morita και η Ibuka μετονόμασαν αργότερα την εταιρεία τους σε Sony Corp.
Το όνομα “Sony” επιλέχθηκε για τη μάρκα ως μείγμα δύο λέξεων: η μία ήταν η λατινική λέξη “sonus”, η οποία σημαίνει ήχος, και η άλλη ήταν “sonny”, ένας κοινός λαϊκός αμερικανικός όρος που τότε σήμαινε «αγόρι». Στη δεκαετία του 1950 στην Ιαπωνία, το “sonny αγόρια” ήταν μια λέξη-δάνειο στα Ιαπωνικά, η οποία υποδήλωνε έξυπνους και ευπαρουσίαστους νέους, με τους οποίους οι ιδρυτές της Sony, Akio Morita και Masaru Ibuka ταυτίζονταν.
Τότε, ήταν εξαιρετικά ασυνήθιστο για μια ιαπωνική εταιρεία να χρησιμοποιεί λατινικά γράμματα για να γράψει το όνομά της αντί να το γράψει στα ιαπωνικά φθογγόσημα. Ο κύριος χρηματοδότης της ΤΤΚ, η τράπεζα Mitsui διαφωνούσε έντονα. Οι ιδρυτές πιέστηκαν να ονομάσουν την εταιρία Sony Electronic Industries ή η Sony Teletech. Ο Akio Morita ήταν αμετακίνητος. Ο πρόεδρος της Mitsui Bank έδωσε την έγκρισή του.
Το πρώτο προϊόν με την επωνυμία Sony, το τρανζίστορ TR-55, εμφανίστηκε το 1955, αλλά το όνομα της εταιρείας δεν άλλαξε σε Sony μέχρι τον Ιανουάριο του 1958. Το ραδιόφωνο TR-63 της Sony «άνοιξε την αγορά των ΗΠΑ και ξεκίνησε τη νέα βιομηχανία καταναλωτικών μικροηλεκτρονικών συσκευών. Στα μέσα της δεκαετίας του 1950, οι Αμερικανοί έφηβοι είχαν αρχίσει να αγοράζουν φορητά ραδιόφωνα τρανζίστορ σε τεράστιο αριθμό, βοηθώντας να προωθήσουν την νεοσύστατη βιομηχανία από παραγωγή 100.000 μονάδων το 1955 σε 5 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το τέλος του 1968.
Η εταιρεία είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές καταναλωτικών και επαγγελματικών ηλεκτρονικών προϊόντων στον κόσμο, η μεγαλύτερη εταιρεία κονσόλας βιντεοπαιχνιδιών, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών, η μεγαλύτερη εταιρεία δίσκων, καθώς και μία από τις πιο ολοκληρωμένες εταιρείες πολυμέσων και είναι ο μεγαλύτερος ιαπωνικός όμιλος μέσων μαζικής ενημέρωσης.
Η Sony, με μερίδιο αγοράς 55% στην αγορά αισθητήρων εικόνας, συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων πωλητών ημιαγωγών και, από το 2015, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής τηλεοράσεων στον κόσμο.
Latest News
Βαρδής Βαρδινογιάννης: «Πενήντα χρόνια που καθόρισαν τη ζωή μου…» - Ο απολογισμός του ηγέτη της Motor Oil
Η πετρελαϊκή κρίση του ’73, η ένταξη στην ΕΟΚ, η Saudi Aramco, το ΧΑ και οι ΑΠΕ – Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης θυμάται…
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Πώς ο Βαρδής Βαρδινογιάννης έχτισε την αυτοκρατορία της Motor Oil
Ο όμιλος που διοικούσε ο Βαρδής Βαρδινογιάννης - Το deal με Ελλάκτωρ - Οι ΑΠΕ, η ηλεκτροπαραγωγή και το υδρογόνο
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος επιχειρηματίας
Με ανιδιοτελή διάθεση για προσφορά στον τόπο και το κοινό καλό, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ξεχώρισε για τη βαθιά του αγάπη στην πατρίδα και τον συνάνθρωπο
Από το deal με την Walmart στη φιλοξενία του Σταϊνμάιερ – Το «αποτύπωμα» της οικογένειας Κίκιζα
Η οικογένεια Κίκιζα έχει πολυετή παρουσία στο επιχειρείν – Από τα ζυμαρικά Μέλισσα στο ελαιόλαδο με την Terra Creta
Από το αμπέλι μέχρι την πολιτική: Η συναρπαστική ζωή του Γιάννη Μπουτάρη
Οραματιστής, ανεξάντλητος, απολαυστικός, όπως και τα κρασιά του, ο κυρ-Γιάννης Μπουτάρης πέθανε στα 82 του - Το ταξίδι του από τους αμπελώνες στον Δήμο Θεσσαλονίκης
Από τον Φιξ στις μικροζυθοποιίες: Οι «εμφύλιοι» και οι στρατηγικές που σημάδεψαν την αγορά μπίρας
Πλούσια σε ανταγωνισμούς και πάθη η ιστορία της αγοράς μπίρας στην Ελλάδα – Τα γεγονότα σταθμοί στην 150 πορεία της
Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… μυλωνάδες που άντεξαν τρεις αιώνες
Η οικογένεια Λούλη έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία της ελληνικής αλευροβιομηχανίας –Η μετανάστευση στον Βόλο, οι Μύλοι Αγίου Γεωργίου, οι βουλευτές και οι επενδυτές από το εξωτερικό