Νέο business plan με στόχο να καλύψει μέρος του κενού στην ηλεκτροπαραγωγή που δημιουργεί η προγραμματισμένη απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων μέχρι το 2028, υιοθετεί η ΔΕΠΑ, στο πλαίσιο του ευρύτερου προγράμματος για γρήγορη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία τονίζει ότι «η επίτευξη των εθνικών στόχων για το κλίμα περνά μέσα από την υποκατάσταση των «βρώμικων» καυσίμων, όπως το πετρέλαιο, το μαζούτ και ο λιγνίτης, από το πιο «καθαρό» φυσικό αέριο».

«Έτσι, το φυσικό αέριο πρόκειται να καλύψει μεγάλος μέρος του κενού στην ηλεκτροπαραγωγή που δημιουργεί η προγραμματισμένη απόσυρση των λιγνιτικών μονάδων μέχρι το 2028, ενώ η επέκταση της χρήσης του σε περισσότερες δραστηριότητες θα οδηγήσει σε ακόμα ταχύτερη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, με ευεργετικά αποτελέσματα τόσο για το περιβάλλον, όσο και για την οικονομία» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με το νέο business plan της ΔΕΠΑ,  στόχος είναι να φτάσουν τα οφέλη του φυσικού σε περισσότερες επιχειρήσεις, νοικοκυριά, βιομηχανίες, αλλά και περιοχές της χώρας, με τη χρήση έξυπνων τεχνολογιών πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και μικρής κλίμακας υγροποιημένου φυσικού αερίου (small scale LNG).

Σε αυτή την κατεύθυνση, η εταιρεία εγκαινίασε πρόσφατα την τροφοδοσία ενός υπερσύγχρονου θερμοκηπίου στη Δήμητρα Σερρών με μια μονάδα CNG, δυναμικότητας 5.000 Νμ3 ημερησίως, ενώ βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις και με άλλες βιομηχανίες για την κατασκευή ανάλογων μονάδων.

Επιπλέον, η ΔΕΠΑ αναπτύσσει συστηματικά ένα πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων με CNG (FISIKON) διαχέοντας, επεκτείνοντας την αεριοκίνηση σε όλη την επικράτεια. Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, η εταιρεία επιταχύνει τον βηματισμό της στον συγκεκριμένο τομέα, έχοντας ήδη προσθέσει 4 νέα πρατήρια (ΣΕΑ Ευαγγελισμού Λαρίσης & ΣΕΑ Ψαθόπυργου Αχαίας), με άλλα 4 (σε Ηγουμενίτσα, Κοζάνη, Χαλκίδα, Θεσσαλονίκη) να κατασκευάζονται και να τίθενται σε λειτουργία εντός του 2021, ενώ άλλα 12 είναι υπό ανάπτυξη και αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2022, σε όλη τη χώρα.

Αλλά και στη ναυτιλία, η ΔΕΠΑ πρωτοστατεί, μέσω των προγραμμάτων POSEIDON MED II και BlueHUBS, στη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εφοδιαστικής αλυσίδας με LNG στην Ανατολική Μεσόγειο. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία κατασκευάζει ένα καινοτόμο πλοίο μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 3.000 κ.μ., το πρώτο αυτού του είδους, το οποίο θα τροφοδοτεί τα λιμάνια και τα πλοία της ευρύτερης περιοχής, εισάγοντας την ελληνική ναυτιλία σε μια νέα εποχή.

Η εταιρεία άλλωστε έχει μεγάλη εμπειρία στις τεχνολογίες του CNG και ss LNG αφού τις αξιοποιεί εδώ και χρόνια στα νησιά της χώρας και σε περιοχές εκτός δικτύου, σπάζοντας την ενεργειακή απομόνωσή τους αλλά και συμβάλλοντας στην απεξάρτησή τους από το πετρέλαιο.

Στο ίδια πλαίσιο, η ΔΕΠΑ αναπτύσσει, σε συνεργασία με τον ΔΕΣΦΑ και τον Οργανισμό Λιμένα Πατρών, μια μονάδα υγροποιημένου φυσικού αερίου μικρής κλίμακας και LNG bunkering στους χώρους του λιμένα, με στόχο την τροφοδοσία όχι μόνο του λιμανιού, αλλά ολόκληρης της Δυτικής Ελλάδας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα