Ρυθμό ανάπτυξης 38,3% κατέγραψε η αγορά των on line πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021, κυρίως λόγω της δυναμικής των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς.

Αυτό προκύπτει από την έρευνα της Convert Group, σύμφωνα με την οποία κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου η ισχυρότερη κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς παρουσίασε αύξηση πωλήσεων σε αξία κατά 46,6%. Η κατηγορία συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών ενισχύθηκε κατά 36,3% και ακολουθεί με 33,4% εκείνη των προϊόντων ομορφιάς. Μικρότερη, αλλά πάντα με διψήφιο ποσοστό, ήταν η αύξηση των πωλήσεων της κατηγορίας των βρεφικών και παιδικών ειδών.

Επισημαίνεται ότι στον κατάλογο των αγορών από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ), δεδομένου ότι η Ελλάδα είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου.

Σύμφωνα με στοιχεία της πλατφόρμας eRetail Audit, συνολικά στην Ελλάδα λειτουργούν 313 ηλεκτρονικά φαρμακεία, με τα 30 μεγαλύτερα να συγκεντρώνουν το 70% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών, γεγονός το οποίο μαρτυρά την τάση συγκέντρωση και ενίσχυσης της θέσης των μεγάλων ηλεκτρονικών φαρμακείων.

Η αξία του μέσου αγοραστικού καλαθιού στο πρώτο τρίμηνο του 2021 αυξήθηκε στα 43,2 ευρώ με το ΦΠΑ από 41,4 ευρώ που ήταν στο α’ τρίμηνο του 2020, ενώ η μέση ποσότητα προϊόντων παραμένει σταθερή στα 4,2 τεμάχια με τα 2 από αυτά να είναι προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας.

Αναφορικά με τα marketing κανάλια, τα ευρήματα έδειξαν πως είναι 5 φορές πιθανότερο ο καταναλωτής να έχει οδηγηθεί σε μια αγορά μετά από περιήγηση σε μια μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google) σε σχέση με την απευθείας επίσκεψή του στην ιστοσελίδα ενός φαρμακείου. Συγκεκριμένα, οι διαφημίσεις Google και τα οργανικά αποτελέσματα πρωταγωνίστησαν το α’ τρίμηνο του 2021 φέρνοντας 26,6% και 26,2% των παραγγελιών αντίστοιχα, σημειώνοντας αύξηση 3,2 και 5,3 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το α’ τρίμηνο του 2020.

Τέλος συνεχίζεται και το εξεταζόμενο διάστημα η σαφής προτίμηση των καταναλωτών στην πραγματοποίηση των παραγγελιών τους από mobile & tablet συσκευές, καθώς κυριαρχούν με ένα ποσοστό 54% έναντι των desktop & laptop συσκευών (46%). Επίσης, για την διεκπεραίωση των αγορών φαίνεται πως το work from home έχει επηρεάσει και τις αγοραστικές συνήθειες, αφού προτιμώνται οι πρωινές ώρες (11:00-12:00) , με την Δευτέρα να χαρακτηρίζεται ως η πιο δημοφιλής ημέρα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Πηλαδάκης: Δεσμεύεται η περιουσία του – Κατηγορία για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» – Τι απαντά ο επιχειρηματίας
Επιχειρήσεις |

Δεσμεύεται η περιουσία του Πηλαδάκη - Κατηγορίες για φοροδιαφυγή και απάτη από την «Αρχή για το Ξέπλυμα» - Τι απαντά ο επιχειρηματίας

Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι αποκόμισε ο επιχειρηματίας Κ. Πηλαδάκης από παράνομες δραστηριότητες - Τι απαντά στις κατηγορίες ο επιχειρηματίας με ανακοίνωσή του