Ανοδικά εξακολουθούν να κινούνται οι ναύλοι στα containers, αυξάνοντας το μεταφορικό κόστος για εισαγωγείς και εμπόρους ανά τον κόσμο.
Ο ναύλος ενός container 40 ποδών (ft) στη διαδρομή Σαγκάη-Ρότερνταμ μόνο την τελευταία εβδομάδα αυξήθηκε κατά 10% από τα 7.583 δολ. στα 8.371 δολ., ενώ μέσα σε ένα χρόνο η αύξηση ήταν της τάξεως του 469%!
O δείκτης του κόστους των containers που έχει καταρτίσει ο οίκος αναλύσεων Drewry (World Container index-WCI) αυξήθηκε την τελευταία εβδομάδα κατά 9,8% ή 489 δολ. στα 5.472,33 δολ. για τα «κουτιά» των 40 ft. Επίσης είναι υψηλότερος κατά 278,4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Ο μέσος WCI, από τη αρχή του έτους μέχρι τώρα είναι στα 5.110 δολ. πάντα για κάθε container 40 ποδών, ήτοι 3.722 δολ. υψηλότερα από τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας που ήταν 1.838 δολ.
Στη γραμμή Σαγκάη –Λος Άντζελες τα κέρδη ανά container 40 ft αυξήθηκαν σε μία εβδομάδα 808 δολ στα 5.211 δολ. , ενώ αντιθέτως στη γραμμή Νέα Υόρκη-Ροτερνταμ την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας, στα 851 δολ. ανά container.
Σε πρόσφατη ανάλυσή του ο Drewry ανέφερε ότι η εκτίναξη των ναύλων οφείλεται στην άνοδο της ζήτησης αγαθών. Λόγω της πανδημίας οι καταναλωτές έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στις αγορές διαφόρων αγαθών καθώς έμειναν σπίτι και ξόδευαν λιγότερα σε άλλους είδους δραστηριότητές (ταξίδια κ.λ.π.).
Επίσης τα προβλήματα λόγω πανδημίας που παρουσιάστηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα μείωσαν την παραγωγικότητα στα λιμάνια (μεγάλες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση πλοίων) με αποτέλεσμα να μειωθεί η προσφερόμενη μεταφορική ικανότητα.
Η εκτίμηση του Drewry είναι ότι η συμφόρηση λιμένων και οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνουν ένα χαρακτηριστικό καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021, με συνέπεια την περαιτέρω μείωση των διαθέσιμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και συνακόλουθα την διατήρηση των ναύλων σε υψηλά επίπεδα.
Το 2021 θα είναι μία ακόμη εξαιρετικά κερδοφόρα χρονιά για τους liners υπογραμμίζει ο Drewry παρά το υψηλότερο κόστος καυσίμων και το κόστος ναυλώσεων πλοίων.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.