Ανοδικά εξακολουθούν να κινούνται οι ναύλοι στα containers, αυξάνοντας το μεταφορικό κόστος για εισαγωγείς και εμπόρους ανά τον κόσμο.
Ο ναύλος ενός container 40 ποδών (ft) στη διαδρομή Σαγκάη-Ρότερνταμ μόνο την τελευταία εβδομάδα αυξήθηκε κατά 10% από τα 7.583 δολ. στα 8.371 δολ., ενώ μέσα σε ένα χρόνο η αύξηση ήταν της τάξεως του 469%!
O δείκτης του κόστους των containers που έχει καταρτίσει ο οίκος αναλύσεων Drewry (World Container index-WCI) αυξήθηκε την τελευταία εβδομάδα κατά 9,8% ή 489 δολ. στα 5.472,33 δολ. για τα «κουτιά» των 40 ft. Επίσης είναι υψηλότερος κατά 278,4% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Ο μέσος WCI, από τη αρχή του έτους μέχρι τώρα είναι στα 5.110 δολ. πάντα για κάθε container 40 ποδών, ήτοι 3.722 δολ. υψηλότερα από τον μέσο όρο της τελευταίας 5ετίας που ήταν 1.838 δολ.
Στη γραμμή Σαγκάη –Λος Άντζελες τα κέρδη ανά container 40 ft αυξήθηκαν σε μία εβδομάδα 808 δολ στα 5.211 δολ. , ενώ αντιθέτως στη γραμμή Νέα Υόρκη-Ροτερνταμ την τελευταία εβδομάδα οι ναύλοι παρέμειναν σταθεροί στα επίπεδα της προηγούμενης εβδομάδας, στα 851 δολ. ανά container.
Σε πρόσφατη ανάλυσή του ο Drewry ανέφερε ότι η εκτίναξη των ναύλων οφείλεται στην άνοδο της ζήτησης αγαθών. Λόγω της πανδημίας οι καταναλωτές έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στις αγορές διαφόρων αγαθών καθώς έμειναν σπίτι και ξόδευαν λιγότερα σε άλλους είδους δραστηριότητές (ταξίδια κ.λ.π.).
Επίσης τα προβλήματα λόγω πανδημίας που παρουσιάστηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα μείωσαν την παραγωγικότητα στα λιμάνια (μεγάλες καθυστερήσεις στην εξυπηρέτηση πλοίων) με αποτέλεσμα να μειωθεί η προσφερόμενη μεταφορική ικανότητα.
Η εκτίμηση του Drewry είναι ότι η συμφόρηση λιμένων και οι ελλείψεις εμπορευματοκιβωτίων θα παραμείνουν ένα χαρακτηριστικό καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021, με συνέπεια την περαιτέρω μείωση των διαθέσιμων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και συνακόλουθα την διατήρηση των ναύλων σε υψηλά επίπεδα.
Το 2021 θα είναι μία ακόμη εξαιρετικά κερδοφόρα χρονιά για τους liners υπογραμμίζει ο Drewry παρά το υψηλότερο κόστος καυσίμων και το κόστος ναυλώσεων πλοίων.
Latest News
Προβληματίζουν οι περικοπές ΟΠΕΚ τα δεξαμενόπλοια
Οι παράγοντες που πιέζουν τους ναύλους μπορεί να εξισορροπηθούν από την αυξανόμενη παραγωγή στον Ατλαντικό που στηρίζει το εμπόριο μεγάλων αποστάσεων
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,