![Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Άνοιξε η πλατφόρμα myCar – Παραδείγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/Τέλη-κυκλοφορίας-scaled.jpg)
Με λίγα κλικ στον υπολογιστή τους μέσω της πλατφόρμας myCar της ΑΑΔΕ, οι ιδιοκτήτες οχημάτων μπορούν πλέον να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας των οχημάτων τους πληρώνοντας τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τους μήνες που θέλουν να τα κυκλοφορήσουν. Η άρση της ακινησίας γίνεται μόνο με την ύπαρξη ενεργού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους για να μπορούν να βάλουν πάλι στα οχήματά τους τις πινακίδες κυκλοφορίας. Ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται από το σύστημα και θα μπλοκάρετε η άρση ακινησίας. Ο έλεγχος ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου διενεργείται από την ΑΑΔΕ μέσω web service με την ένωση ασφαλιστικών εταιρειών.
Τα βήματα
Για την ψηφιακή άρση ακινησίας, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων, μπαίνουν με τους κωδικούς TAXISnet, στην πλατφόρμα myCar της ΑΑΔΕ, επιλέγουν το όχημα που είναι σε ψηφιακή ακινησία και πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για τους μήνες που θέλουν, χωρίς πρόστιμο. Στη συνέχεια γίνεται online έλεγχος εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο και στο τέλος υποβάλλεται το αίτημα για άρση της ακινησίας.
Για την άρση της ακινησίας απαιτείται:
- Η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η άρση ακινησίας ή των αναλογικών/μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, που αναλογούν στο χρονικό διάστημα άρσης ακινησίας, εφόσον προβλέπεται από ισχύουσες διατάξεις.
- Η ύπαρξη ενεργού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.
Σε περίπτωση που δεν είναι πληρωμένα τα τέλη, επιλέγεται «Ειδοποιητήριο Τελών Κυκλοφορίας».
Στη συνέχεια επιλέγετε αν επιθυμείτε να καταβάλετε ετήσια ή αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, οπότε για:
- Ετήσια, δημιουργείται το σχετικό ειδοποιητήριο, με τον Κωδικό Πληρωμής.
- Αναλογικά, θα πρέπει να επιλέξετε το πλήθος των μηνών για τους οποίους επιθυμείτε να καταβάλετε τέλη κυκλοφορίας.
Επισημαίνεται ότι, στην περίπτωση που έχετε ήδη πληρώσει αναλογικά τέλη κυκλοφορίας και επιθυμείτε να πληρώσετε ετήσια (π.χ. γιατί πρόκειται να μεταβιβάσετε το αυτοκίνητό σας) επιλέγοντας ετήσια τέλη θα υπολογιστεί από το σύστημα το υπόλοιπο ποσό της οφειλής.
Ο έλεγχος ενεργού ασφαλιστηρίου συμβολαίου διενεργείται μέσω web service με την ένωση ασφαλιστικών εταιρειών.
Προσοχή: Στις αιτήσεις άρσης ηλεκτρονικής ακινησίας δεν προβλέπεται η διαδικασία υποβολής τροποποιητικής δήλωσης, σε περίπτωση που η αρχική αίτηση έχει οριστικοποιηθεί. Η ενημέρωση των ιδιοκτητών για την άρση της ακινησίας ή για την ανάγκη έγκρισης της άρσης ακινησίας (σε περίπτωση πολλαπλών ιδιοκτητών) γίνεται ακριβώς όπως και στις αιτήσεις για θέση του οχήματος σε ακινησία. Αποστέλλονται δηλαδή ενημερωτικά μηνύματα στον/στους ιδιοκτήτες μέσω των οποίων ενημερώνονται για την άρση της ακινησίας του οχήματος.
Παραδείγματα
Με βάση τη ρύθμιση, ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κυβικών το οποίο επιβαρύνεται κανονικά με ετήσια τέλη 690 ευρώ, που θα θελήσει να βάλει ξανά τις πινακίδες κυκλοφορίας στο αυτοκίνητό του για διάστημα δυο μηνών (Ιούλιο και Αύγουστο) θα επιβαρυνθεί με τέλη 115 ευρώ ( 2 μήνες από 57,5 ευρώ ο καθένας). Αντίστοιχα αν ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.400 κυβικών με ετήσια τέλη 920 ευρώ θελήσει να «πάρει πίσω» τις πινακίδες του για το διάστημα Ιουλίου – Δεκεμβρίου θα πρέπει να καταβάλλει 459,6 ευρώ (76,6 ευρώ για έξι μήνες).
Σημειώνεται ότι οι κάτοχοι οχημάτων που κατέθεσαν ηλεκτρονικά τις πινακίδες κυκλοφορίας, μέσω της πλατφόρμας mycar της ΑΑΔΕ, δεν είχαν υποχρέωση να τις αποστείλουν στην Εφορία. Εχουν κρατήσει τις πινακίδες στο σπίτι τους και όταν αποφασίσουν να προχωρήσουν σε άρση της ακινησίας του οχήματός τους πληρώνοντας τα τέλη με το μήνα θα τις επανατοποθετήσουν στα αυτοκίνητά τους για να κυκλοφορήσουν ξανά στους ελληνικούς δρόμους.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ανασφάλιστα οχήματα: Πώς θα γίνονται οι διασταυρώσεις – Τα πρόστιμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/autokinita-600x375-1.jpg)
Πώς θα γίνεται ο έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων - Τα «τσουχτερά» πρόστιμα
Τι προβλέπει η νέα διαδικασία για τα ανασφάλιστα οχήματα
![ΤτΕ: Αμετάβλητη η ζήτηση για στεγαστικά και δάνεια επιχειρήσεων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
ΤτΕ: Αμετάβλητη η ζήτηση για στεγαστικά και δάνεια επιχειρήσεων
Οι συνολικοί όροι χορήγησης δανείων προς επιχειρήσεις και νοικοκυριά παρέμειναν σταθεροί
![Ecofin: Εγκρίθηκαν τροποποιήσεις ως προς το Ταμείο Ανάκαμψης της Ελλάδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/tameio_anakmpsis_oikonomia-600x300.jpg)
«Πράσινο φως» Ecofin για τις αλλαγές στο ελληνικό Ταμείο Ανάκαμψης - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Όσον αφορά την πορεία υλοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης καταγράφηκε ότι η Ελλάδα έχει ήδη εισπράξει 14,9 δισ. ευρώ (7,6 δισ. επιδοτήσεις και 7,3 δισ. δάνεια)
![ΙΟΒΕ: Ήπια υποχώρηση των επιχειρηματικών προσδοκιών στη βιομηχανία τον Ιούνιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/industry-1-1-600x375.jpg)
Μικρή πτώση στις επιχειρηματικές προσδοκίες στη Βιομηχανία τον Ιούνιο - Η έρευνα του ΙΟΒΕ
Πώς κινήθηκαν οι επιμέρους κλάδοι στη βιομηχανία, σύμφωνα με το ΙΟΒΕ
![Ακίνητα: Στα χέρια του ΣτΕ η λύση στο πολεοδομικό αλαλούμ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/akinita26-4-600x395.jpg)
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
![ΠΥΡΚΑΛ: Χωρίς τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ ο διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_ΚΠ-Ανδρέας-Λεντάκης-1-1-600x399.jpg)
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
![Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/krugman-600x406.jpg)
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
![Δημόσιο Χρέος: Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσής του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
![Επιτροπή Ανταγωνισμού: Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυσή της με εξειδικευμένο προσωπικό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/epitropi-antagonismou-768x495-1-600x387.jpg)
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό
![Βιομηχανική παραγωγή: Στο top3 της ευρωζώνης η Ελλάδα τον Μάιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/machining-4359090_1280-600x400.jpg)
Στην ευρωζώνη έπεσε, στην Ελλάδα «σκαρφάλωσε» η βιομηχανική παραγωγή - Στο top3 της ΕΕ
Στην πρώτη τριάδα των χωρών της ευρωζώνης η Ελλάδα καθώς κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή