Κοινή διαπίστωση των αναλυτών είναι ότι το 2020 ήταν μια χρονιά που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με rollercoster (με τεράστιες διακυμάνσεις), τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το λιανεμπόριο.
Το πλήγμα ήταν ιδιαίτερο σοβαρό για τις κορυφαίες εταιρείες αθλητικών ειδών στον κόσμο, οι οποίες είδαν τα κέρδη τους να βουτούν το περασμένο έτος, τόσο εξαιτίας των κλειστών καταστημάτων λιανικής, όσο και εξαιτίας των περιορισμών στην αθλητική βιομηχανία.
Οι τέσσερις κολοσσοί του κλάδου, Nike, Adidas, Puma και Under Armour, οι πολυεθνικές που βάσιζαν την κερδοφορία τους στη χονδρική πώληση, τις διηπειρωτικές αλυσίδες εφοδιασμού και στον «εξοπλισμό» της ελίτ του αθλητισμού, είδαν το μοντέλο αυτό να καταρρέει.
Τα έσοδα έπεσαν κατακόρυφα φέτος, προκαλώντας εκτεταμένες απολύσεις και επιταχυνόμενες διαδικασίες αναδιάρθρωσης.
Μέσα στο δυσμενές αυτό κλίμα, που οδήγησε και σε μεγάλες απώλειες στις τιμές των μετοχών, οι εταιρείες επέδειξαν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα, αλλάζοντας το μοντέλο τους… Και η αλλαγή αυτή έχει αρχίσει να αποδίδει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα.
Τουλάχιστον όπως προκύπτει από τις κερδοφορίες τους που ανακοινώνονται τις τελευταίες ημέρες.
Όπως επισημαίνει ο Ματ Πάουελ, αναλυτής και σύμβουλος αθλητικής βιομηχανίας στην εταιρεία έρευνας αγοράς NPD, η νέα τάση στους βασικούς παίκτες της παγκόσμιας αθλητικής αγοράς, είναι η μετατόπιση από ένα μοντέλο χονδρικής προς απευθείας πωλήσεις προς καταναλωτές, κυρίως μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου .
Αυτή η τάση, όπως σημειώνει ο Πάουελ, επιταχύνθηκε από την πανδημία όπου οι περισσότεροι καταναλωτές κάνουν αγορές από το διαδίκτυο.
Και αυτό έχει αρχίσει να αποτυπώνεται στους ισολογισμούς.
Το μεγάλο ψηφιακό στοίχημα της NIKE
Τα κέρδη της Nike διαμορφώθηκαν στα 1,4 δισ. δολάρια, ενισχυμένα κατά 71%.
Ίσως καμία εταιρεία να μην έχει ακολουθήσει αυτή τη στροφή προς τις ψηφιακές πωλήσεις πιο επιθετικά από τη Nike, τη νούμερο ένα μάρκα αθλητικών ειδών στον πλανήτη.
Η Nike εφάρμοσε μια νέα πρωτοβουλία ψηφιακού μετασχηματισμού σε ολόκληρη την εταιρεία για να δημιουργήσει «μια πιο premium, συνεπή και απρόσκοπτη εμπειρία καταναλωτή σε ολόκληρο το δίκτυο καταστημάτων και συνεργατών της».
Με απλά λόγια, αυτή η στρατηγική σήμαινε την τοποθέτηση του καταναλωτή – και ιδίως του ψηφιακού καταναλωτή – πάνω απ ‘όλα.
Τον περασμένο Ιούνιο , μετά από ένα δυσμενέστατο τρίμηνο στο οποίο αναγκάστηκε να κλείσει περίπου το 90% των φυσικών καταστημάτων λιανικής, η Nike ανέφερε αύξηση 75% στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Adidas
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas AG ανακοίνωσε σημαντική αύξηση στα κέρδη του α΄ τριμήνου στα 558 εκατ. ευρώ έναντι των 31 εκατ. ευρώ πριν από έναν χρόνο.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 20% στα 5,27 δισ. ευρώ, κυρίως χάρη στα ισχυρά αποτελέσματα τόσο από τις απευθείας πωλήσεις όσο και από αυτές μέσω Διαδικτύου.
Η Adidas τόνισε πως αναμένει τώρα αύξηση των πωλήσεων περί το 50% στο β΄ τρίμηνο και 15%-19% για το σύνολο του 2021.
Under Armour
Η Under Armour ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου κατά 35%, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 77,8 εκατομμύρια δολάρια, ή 17 σεντ ανά μετοχή, έναντι ζημίας 589,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,30 δολ. ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 69%.
Puma
Σημαντική αύξηση στα κέρδη της ενέγραψε το πρώτο τρίμηνο και η Puma. Ειδικότερα, τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 109 εκατ. ευρώ από 36 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Το πρόγραμμα Direct to Consumer (Απευθείας στον Καταναλωτή) ενισχύθηκε κατά 31,3% στα 346,8 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της έντονης ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 74,9%.
Latest News
Τι γεύση αφήνει το Euro 2024 στους γερμανούς διοργανωτές
Ο απολογισμός του Euro 2024 αρχίζει - Το ποτήρι φαίνεται «μισοάδειο» ή «μισογεμάτο», είναι θέμα οπτικής γωνίας.
Οι φιναλίστ του Euro 2024 σε αριθμούς – Ποια υπερτερεί; Ισπανία ή Αγγλία;
Ο τελικός Euro 2024 και τι δείχνουν οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες του πληθυσμού για τις χώρες της Ισπανίας και της Αγγλίας
Αναστέλλει τη λειτουργία της η Betshop.gr - Κατάσχεσε η εφορία τον τραπεζικό λογαριασμό εξυπηρέτησης πελατών της
Η εταιρεία B2B GAMING SERVICES που διαχειρίζεται τη Betshop.gr κάνει γνωστή την κατάσχεση του τραπεζικού λογαριασμού των πελατών της από τις φορολογικές αρχές
Ρεχάγκελ: «Ήξερα ότι έχουμε καταπληκτική ομάδα»
Ρεχάγκελ και Βρύζας μιλούν στην DW με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θρίαμβο της Πορτογαλίας και τον αγώνα που δίνουν σήμερα τα αστέρια του 2004 με ομάδα επιλέκτων από όλη την Ευρώπη
Η βροχή... έπνιξε τα οικονομικά του Γουίμπλεντον - Πάνω από 250.000 λίρες η ζημιά
Λόγω των κακών καιρικών συνθηκών δεν πραγματοποιήθηκε κανένα παιχνίδι στα εξωτερικά γήπεδα του Γουίμπλεντον
«Πετάει» η ευρωπαϊκή αγορά ποδοσφαίρου - Αυξήθηκαν κατά 16% τα έσοδα στα 35,3 δισ. ευρώ
Τα πέντε «μεγάλα» ευρωπαϊκά πρωταθλήματα -Premier League, Bundesliga, LaLiga, Serie A και Ligue 1- είδαν αύξηση των εσόδων τους κατά 14%
Ο Μίλτος Τεντόγλου δεν βλέπει το τώρα, βλέπει το αύριο. Και το πάει τέρμα
Θα τον ακούσεις πολλές φορές να μιλάει με τον τρόπο του. Να τα λέει με τον τρόπο του
Πώς ο γυναικείος αθλητισμός μειώνει το χάσμα αμοιβών
Η Νο. 1 επιλογή στο ντραφτ του 2024 WNBA βοήθησε το πρωτάθλημα να φτάσει σε νέα ύψη
EURO 2024: Και οι influencers παίζουν μπάλα
Έχουν εκατομμύρια ακόλουθους, πρωταγωνιστούν και στα γήπεδα του EURO. Μήπως όμως οι φίλαθλοι υποβαθμίζονται σε κομπάρσους για διαφημίσεις των influencers;
Kριστιάνο Ρονάλντο: Τέλος διαδρομής…
Το τελευταίο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ενός σταρ.