
Κοινή διαπίστωση των αναλυτών είναι ότι το 2020 ήταν μια χρονιά που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με rollercoster (με τεράστιες διακυμάνσεις), τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το λιανεμπόριο.
Το πλήγμα ήταν ιδιαίτερο σοβαρό για τις κορυφαίες εταιρείες αθλητικών ειδών στον κόσμο, οι οποίες είδαν τα κέρδη τους να βουτούν το περασμένο έτος, τόσο εξαιτίας των κλειστών καταστημάτων λιανικής, όσο και εξαιτίας των περιορισμών στην αθλητική βιομηχανία.
Οι τέσσερις κολοσσοί του κλάδου, Nike, Adidas, Puma και Under Armour, οι πολυεθνικές που βάσιζαν την κερδοφορία τους στη χονδρική πώληση, τις διηπειρωτικές αλυσίδες εφοδιασμού και στον «εξοπλισμό» της ελίτ του αθλητισμού, είδαν το μοντέλο αυτό να καταρρέει.
Τα έσοδα έπεσαν κατακόρυφα φέτος, προκαλώντας εκτεταμένες απολύσεις και επιταχυνόμενες διαδικασίες αναδιάρθρωσης.
Μέσα στο δυσμενές αυτό κλίμα, που οδήγησε και σε μεγάλες απώλειες στις τιμές των μετοχών, οι εταιρείες επέδειξαν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα, αλλάζοντας το μοντέλο τους… Και η αλλαγή αυτή έχει αρχίσει να αποδίδει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα.
Τουλάχιστον όπως προκύπτει από τις κερδοφορίες τους που ανακοινώνονται τις τελευταίες ημέρες.
Όπως επισημαίνει ο Ματ Πάουελ, αναλυτής και σύμβουλος αθλητικής βιομηχανίας στην εταιρεία έρευνας αγοράς NPD, η νέα τάση στους βασικούς παίκτες της παγκόσμιας αθλητικής αγοράς, είναι η μετατόπιση από ένα μοντέλο χονδρικής προς απευθείας πωλήσεις προς καταναλωτές, κυρίως μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου .
Αυτή η τάση, όπως σημειώνει ο Πάουελ, επιταχύνθηκε από την πανδημία όπου οι περισσότεροι καταναλωτές κάνουν αγορές από το διαδίκτυο.
Και αυτό έχει αρχίσει να αποτυπώνεται στους ισολογισμούς.
Το μεγάλο ψηφιακό στοίχημα της NIKE
Τα κέρδη της Nike διαμορφώθηκαν στα 1,4 δισ. δολάρια, ενισχυμένα κατά 71%.
Ίσως καμία εταιρεία να μην έχει ακολουθήσει αυτή τη στροφή προς τις ψηφιακές πωλήσεις πιο επιθετικά από τη Nike, τη νούμερο ένα μάρκα αθλητικών ειδών στον πλανήτη.
Η Nike εφάρμοσε μια νέα πρωτοβουλία ψηφιακού μετασχηματισμού σε ολόκληρη την εταιρεία για να δημιουργήσει «μια πιο premium, συνεπή και απρόσκοπτη εμπειρία καταναλωτή σε ολόκληρο το δίκτυο καταστημάτων και συνεργατών της».
Με απλά λόγια, αυτή η στρατηγική σήμαινε την τοποθέτηση του καταναλωτή – και ιδίως του ψηφιακού καταναλωτή – πάνω απ ‘όλα.
Τον περασμένο Ιούνιο , μετά από ένα δυσμενέστατο τρίμηνο στο οποίο αναγκάστηκε να κλείσει περίπου το 90% των φυσικών καταστημάτων λιανικής, η Nike ανέφερε αύξηση 75% στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Adidas
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas AG ανακοίνωσε σημαντική αύξηση στα κέρδη του α΄ τριμήνου στα 558 εκατ. ευρώ έναντι των 31 εκατ. ευρώ πριν από έναν χρόνο.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 20% στα 5,27 δισ. ευρώ, κυρίως χάρη στα ισχυρά αποτελέσματα τόσο από τις απευθείας πωλήσεις όσο και από αυτές μέσω Διαδικτύου.
Η Adidas τόνισε πως αναμένει τώρα αύξηση των πωλήσεων περί το 50% στο β΄ τρίμηνο και 15%-19% για το σύνολο του 2021.
Under Armour
Η Under Armour ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου κατά 35%, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 77,8 εκατομμύρια δολάρια, ή 17 σεντ ανά μετοχή, έναντι ζημίας 589,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,30 δολ. ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 69%.
Puma
Σημαντική αύξηση στα κέρδη της ενέγραψε το πρώτο τρίμηνο και η Puma. Ειδικότερα, τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 109 εκατ. ευρώ από 36 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Το πρόγραμμα Direct to Consumer (Απευθείας στον Καταναλωτή) ενισχύθηκε κατά 31,3% στα 346,8 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της έντονης ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 74,9%.


Latest News

100 χρόνια Ολυμπιακός- Ο χρυσός αιώνας του «Θρύλου»
Ο Ολυμπιακός συμπληρώνει 100 χρόνια ζωής και το γιορτάζει με ένα επικό τριήμερο εκδηλώσεων

Τα 100 εκατομμύρια του Στίβεν Έι Σμιθ και το… πέσιμο του «μπαμπά» Λεμπρόν Τζέιμς
Ο Στίβεν Έι Σμιθ θα έχει να το λέει με την χθεσινή μέρα να του επιφυλάσσει τα πάντα αφού υπέγραψε νέο πενταετές συμβόλαιο με το ESPN αλλά είχε και επεισόδιο με τον Λεμπρόν Τζέιμς.

Έκθεση UEFA: Τα υψηλότερα μισθολόγια, οι πλουσιότερες ομάδες και τα κέρδη από το Champions League
Στην έκθεση της UEFA για τα μισθολόγια αποκαλύπτεται με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο η τεράστια διαφορά μεταξύ πλούσιων και φτωχών συλλόγων

Συνεργασία adidas – ΠΑΕ Ολυμπιακός: Συλλεκτική επετειακή εμφάνιση για τα 100 χρόνια της ομάδας
Εμπνευσμένη από την πορεία της ομάδας και τις χαρακτηριστικές ερυθρόλευκες εντός έδρας εμφανίσεις της

Financial Fair Play: Το ελάχιστο μπάτζετ και το μεγαλύτερο συμβόλαιο σε παίκτη
Η Euroleague παρουσίασε τους νέους κανονισμούς για το Financial Fair Play, που θα τεθούν σε πλήρη εφαρμογή από τη σεζόν 2025-26.

ΔΕΗ: Επίσημος χορηγός της Euroleague μέχρι το 2027
ΔΕΗ και Euroleague Basketball ανακοινώνουν πολυετή συνεργασία

Ολυμπιακός: Αυτό είναι το συμβόλαιο του Σέιμπεν Λι – Τι χρήματα θα πάρει για τα επόμενα 2,5 χρόνια
Ο Ολυμπιακός ανακοίνωσε και επίσημα τον Σέιμπεν Λι που θα καλύψει το κενό του Τόμας Γουόκαπ – Ποια είναι τα χρήματα που θα πάρει ο Αμερικανός γκαρντ στο λιμάνι.

Ζημιές 70 εκατομμυρίων ευρώ ανακοίνωσε η Λίβερπουλ
Παρά την αύξηση των συνολικών εσόδων κατά 25 εκατομμύρια – Υψηλό το κόστος του ρόστερ της Λίβερπουλ, ρεκόρ επιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Λουκέτο στο γυναικείο τμήμα μπάσκετ της Μπαρτσελόνα!
Η οικονομική κατάρρευση της Μπαρτσελόνα οδηγεί τον πρόεδρο Λαπόρτα να διαλύσει την ομάδα μπάσκετ γυναικών.

Τα crypto μπαίνουν στον παγκόσμιο αθλητισμό - Ποιες συμφωνίες βρίσκονται στα σκαριά
Είκοσι δύο συμφωνίες χορηγίας έχουν συναφθεί με αθλητικές ομάδες φέτος - Ο όμιλος Stablecoin Tether απέκτησε αυτό το μήνα μερίδιο 5% στην Γιουβέντους