
Κοινή διαπίστωση των αναλυτών είναι ότι το 2020 ήταν μια χρονιά που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με rollercoster (με τεράστιες διακυμάνσεις), τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το λιανεμπόριο.
Το πλήγμα ήταν ιδιαίτερο σοβαρό για τις κορυφαίες εταιρείες αθλητικών ειδών στον κόσμο, οι οποίες είδαν τα κέρδη τους να βουτούν το περασμένο έτος, τόσο εξαιτίας των κλειστών καταστημάτων λιανικής, όσο και εξαιτίας των περιορισμών στην αθλητική βιομηχανία.
Οι τέσσερις κολοσσοί του κλάδου, Nike, Adidas, Puma και Under Armour, οι πολυεθνικές που βάσιζαν την κερδοφορία τους στη χονδρική πώληση, τις διηπειρωτικές αλυσίδες εφοδιασμού και στον «εξοπλισμό» της ελίτ του αθλητισμού, είδαν το μοντέλο αυτό να καταρρέει.
Τα έσοδα έπεσαν κατακόρυφα φέτος, προκαλώντας εκτεταμένες απολύσεις και επιταχυνόμενες διαδικασίες αναδιάρθρωσης.
Μέσα στο δυσμενές αυτό κλίμα, που οδήγησε και σε μεγάλες απώλειες στις τιμές των μετοχών, οι εταιρείες επέδειξαν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα, αλλάζοντας το μοντέλο τους… Και η αλλαγή αυτή έχει αρχίσει να αποδίδει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα.
Τουλάχιστον όπως προκύπτει από τις κερδοφορίες τους που ανακοινώνονται τις τελευταίες ημέρες.
Όπως επισημαίνει ο Ματ Πάουελ, αναλυτής και σύμβουλος αθλητικής βιομηχανίας στην εταιρεία έρευνας αγοράς NPD, η νέα τάση στους βασικούς παίκτες της παγκόσμιας αθλητικής αγοράς, είναι η μετατόπιση από ένα μοντέλο χονδρικής προς απευθείας πωλήσεις προς καταναλωτές, κυρίως μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου .
Αυτή η τάση, όπως σημειώνει ο Πάουελ, επιταχύνθηκε από την πανδημία όπου οι περισσότεροι καταναλωτές κάνουν αγορές από το διαδίκτυο.
Και αυτό έχει αρχίσει να αποτυπώνεται στους ισολογισμούς.
Το μεγάλο ψηφιακό στοίχημα της NIKE
Τα κέρδη της Nike διαμορφώθηκαν στα 1,4 δισ. δολάρια, ενισχυμένα κατά 71%.
Ίσως καμία εταιρεία να μην έχει ακολουθήσει αυτή τη στροφή προς τις ψηφιακές πωλήσεις πιο επιθετικά από τη Nike, τη νούμερο ένα μάρκα αθλητικών ειδών στον πλανήτη.
Η Nike εφάρμοσε μια νέα πρωτοβουλία ψηφιακού μετασχηματισμού σε ολόκληρη την εταιρεία για να δημιουργήσει «μια πιο premium, συνεπή και απρόσκοπτη εμπειρία καταναλωτή σε ολόκληρο το δίκτυο καταστημάτων και συνεργατών της».
Με απλά λόγια, αυτή η στρατηγική σήμαινε την τοποθέτηση του καταναλωτή – και ιδίως του ψηφιακού καταναλωτή – πάνω απ ‘όλα.
Τον περασμένο Ιούνιο , μετά από ένα δυσμενέστατο τρίμηνο στο οποίο αναγκάστηκε να κλείσει περίπου το 90% των φυσικών καταστημάτων λιανικής, η Nike ανέφερε αύξηση 75% στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Adidas
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas AG ανακοίνωσε σημαντική αύξηση στα κέρδη του α΄ τριμήνου στα 558 εκατ. ευρώ έναντι των 31 εκατ. ευρώ πριν από έναν χρόνο.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 20% στα 5,27 δισ. ευρώ, κυρίως χάρη στα ισχυρά αποτελέσματα τόσο από τις απευθείας πωλήσεις όσο και από αυτές μέσω Διαδικτύου.
Η Adidas τόνισε πως αναμένει τώρα αύξηση των πωλήσεων περί το 50% στο β΄ τρίμηνο και 15%-19% για το σύνολο του 2021.
Under Armour
Η Under Armour ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου κατά 35%, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 77,8 εκατομμύρια δολάρια, ή 17 σεντ ανά μετοχή, έναντι ζημίας 589,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,30 δολ. ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 69%.
Puma
Σημαντική αύξηση στα κέρδη της ενέγραψε το πρώτο τρίμηνο και η Puma. Ειδικότερα, τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 109 εκατ. ευρώ από 36 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Το πρόγραμμα Direct to Consumer (Απευθείας στον Καταναλωτή) ενισχύθηκε κατά 31,3% στα 346,8 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της έντονης ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 74,9%.


Latest News

Ο Μούσα και ένα «χρυσό» deal: «Υπογράφει συμβόλαιο για τρία χρόνια με 10.000.000»
Δημοσίευμα από το εξωτερικό κάνει λόγο για αποχώρηση του Μούσα από τη Ρεάλ Μαδρίτης και υπογραφή πλουσιοπάροχου συμβολαίου με τη Dubai BC

Γιατί δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τα δικαιώματα της Formula 1
Η Formula 1 της Liberty Media αναζητά 150 έως 180 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για το ταχέως αναπτυσσόμενο άθλημα

Ούτε τον βασικό μισθό ο Κάρολ!
Από τα χρυσά συμβόλαια της Premier League στον βασικό μισθό της Γαλλίας: Η απίθανη πορεία του Άντι Κάρολ

Η «χρυσή» Euroleague - Από τον Ναν και τον Βεζένκοφ στα 2.600.000 του Σλούκα
Πόσοι Έλληνες βρίσκονται στη λιστα με τους δέκα πιο ακριβοπληρωμένους παίκτες στη Euroleague

Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νέα Υόρκη – «Παίρνουμε ευρωπαϊκά και πρωταγωνιστούμε σε όλη την Ευρώπη» (pics+vid)
Ο σύνδεσμος φιλάθλων του Ολυμπιακού στη Νέα Υόρκη, βράβευσε τον ηγέτη της «ερυθρόλευκης» ΠΑΕ, Βαγγέλη Μαρινάκη.

Τίμησε τον Βαγγέλη Μαρινάκη ο Σύνδεσμος φιλάθλων Ολυμπιακού Νέας Υόρκης
Κεντρικό πρόσωπο στις εορταστικές εκδηλώσεις στη Νέα Υόρκη ο ηγέτης του Ολυμπιακού Βαγγέλης Μαρινάκης

Τα σχέδια του ΝΒΑ για επέκταση στην Ευρώπη
Το NBA σχεδιάζει την δημιουργία νέου ευρωπαϊκού πρωταθλήματος στην Ευρώπη εκ του μηδενός