Κοινή διαπίστωση των αναλυτών είναι ότι το 2020 ήταν μια χρονιά που θα μπορούσε να παρομοιαστεί με rollercoster (με τεράστιες διακυμάνσεις), τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το λιανεμπόριο.
Το πλήγμα ήταν ιδιαίτερο σοβαρό για τις κορυφαίες εταιρείες αθλητικών ειδών στον κόσμο, οι οποίες είδαν τα κέρδη τους να βουτούν το περασμένο έτος, τόσο εξαιτίας των κλειστών καταστημάτων λιανικής, όσο και εξαιτίας των περιορισμών στην αθλητική βιομηχανία.
Οι τέσσερις κολοσσοί του κλάδου, Nike, Adidas, Puma και Under Armour, οι πολυεθνικές που βάσιζαν την κερδοφορία τους στη χονδρική πώληση, τις διηπειρωτικές αλυσίδες εφοδιασμού και στον «εξοπλισμό» της ελίτ του αθλητισμού, είδαν το μοντέλο αυτό να καταρρέει.
Τα έσοδα έπεσαν κατακόρυφα φέτος, προκαλώντας εκτεταμένες απολύσεις και επιταχυνόμενες διαδικασίες αναδιάρθρωσης.
Μέσα στο δυσμενές αυτό κλίμα, που οδήγησε και σε μεγάλες απώλειες στις τιμές των μετοχών, οι εταιρείες επέδειξαν αξιοσημείωτη προσαρμοστικότητα, αλλάζοντας το μοντέλο τους… Και η αλλαγή αυτή έχει αρχίσει να αποδίδει αξιοθαύμαστα αποτελέσματα.
Τουλάχιστον όπως προκύπτει από τις κερδοφορίες τους που ανακοινώνονται τις τελευταίες ημέρες.
Όπως επισημαίνει ο Ματ Πάουελ, αναλυτής και σύμβουλος αθλητικής βιομηχανίας στην εταιρεία έρευνας αγοράς NPD, η νέα τάση στους βασικούς παίκτες της παγκόσμιας αθλητικής αγοράς, είναι η μετατόπιση από ένα μοντέλο χονδρικής προς απευθείας πωλήσεις προς καταναλωτές, κυρίως μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου .
Αυτή η τάση, όπως σημειώνει ο Πάουελ, επιταχύνθηκε από την πανδημία όπου οι περισσότεροι καταναλωτές κάνουν αγορές από το διαδίκτυο.
Και αυτό έχει αρχίσει να αποτυπώνεται στους ισολογισμούς.
Το μεγάλο ψηφιακό στοίχημα της NIKE
Τα κέρδη της Nike διαμορφώθηκαν στα 1,4 δισ. δολάρια, ενισχυμένα κατά 71%.
Ίσως καμία εταιρεία να μην έχει ακολουθήσει αυτή τη στροφή προς τις ψηφιακές πωλήσεις πιο επιθετικά από τη Nike, τη νούμερο ένα μάρκα αθλητικών ειδών στον πλανήτη.
Η Nike εφάρμοσε μια νέα πρωτοβουλία ψηφιακού μετασχηματισμού σε ολόκληρη την εταιρεία για να δημιουργήσει «μια πιο premium, συνεπή και απρόσκοπτη εμπειρία καταναλωτή σε ολόκληρο το δίκτυο καταστημάτων και συνεργατών της».
Με απλά λόγια, αυτή η στρατηγική σήμαινε την τοποθέτηση του καταναλωτή – και ιδίως του ψηφιακού καταναλωτή – πάνω απ ‘όλα.
Τον περασμένο Ιούνιο , μετά από ένα δυσμενέστατο τρίμηνο στο οποίο αναγκάστηκε να κλείσει περίπου το 90% των φυσικών καταστημάτων λιανικής, η Nike ανέφερε αύξηση 75% στις διαδικτυακές πωλήσεις.
Adidas
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas AG ανακοίνωσε σημαντική αύξηση στα κέρδη του α΄ τριμήνου στα 558 εκατ. ευρώ έναντι των 31 εκατ. ευρώ πριν από έναν χρόνο.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν 20% στα 5,27 δισ. ευρώ, κυρίως χάρη στα ισχυρά αποτελέσματα τόσο από τις απευθείας πωλήσεις όσο και από αυτές μέσω Διαδικτύου.
Η Adidas τόνισε πως αναμένει τώρα αύξηση των πωλήσεων περί το 50% στο β΄ τρίμηνο και 15%-19% για το σύνολο του 2021.
Under Armour
Η Under Armour ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων του πρώτου τριμήνου κατά 35%, ξεπερνώντας τις προσδοκίες των αναλυτών.
Τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 77,8 εκατομμύρια δολάρια, ή 17 σεντ ανά μετοχή, έναντι ζημίας 589,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,30 δολ. ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα.
Οι διαδικτυακές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 69%.
Puma
Σημαντική αύξηση στα κέρδη της ενέγραψε το πρώτο τρίμηνο και η Puma. Ειδικότερα, τα κέρδη της διαμορφώθηκαν σε 109 εκατ. ευρώ από 36 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Το πρόγραμμα Direct to Consumer (Απευθείας στον Καταναλωτή) ενισχύθηκε κατά 31,3% στα 346,8 εκατ. ευρώ, εξαιτίας της έντονης ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου κατά 74,9%.
Latest News
«Χρυσό» συμβόλαιο υπέγραψε η Nike με την Barcelona FC
Ο καταλανικός ποδοσφαιρικός όμιλος ανανέωσε για μια δεκαετία τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών
Extreme makeover στα αγγλικά γήπεδα - Το σχέδιο της Premier League για να αυξήσει τα έσοδα
Οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Premier League προσπαθούν να αυξήσουν τη χωρητικότητα κατά τουλάχιστον 14% την επόμενη δεκαετία
Τα μυστικά του βιοχάκινγκ που κρατάνε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς βασιλιά του ΝΒΑ
Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς ακολουθεί μια συγκεκριμμένη ρουτίνα για να διατηρεί το σώμα στην αρμονία που απαιτείται
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ
Daily Mail: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης είναι ο άνθρωπος που χρειαζόταν η Νότιγχαμ Φόρεστ
H βρετανική εφημερίδα «Daily Mail» υποκλίθηκε στον Βαγγέλη Μαρινάκη για όσα έχει καταφέρει με τον αγγλικό σύλλογο
UEFA: Ιστορική συμφωνία συνεργασίας με την FIFPRO Europe
Οι βασικές αποφάσεις που επηρεάζουν τις συνθήκες απασχόλησης των παικτών ή τον φόρτο εργασίας των παικτών στις διοργανώσεις της UEFA θα λαμβάνονται πλέον μόνο μετά από εκτεταμένο διάλογο μεταξύ των δύο οργανισμών.