Συναισθηματικά κίνητρα και προσεκτικές κινήσεις από τη μία, υπεροχή σε βασικούς χρηματοοικονομικούς δείκτες από την άλλη. Ποια είναι η «προσωπικότητα» της γυναικείας επιχειρηματικότητας; Στη χώρα μας, το ποσοστό διείσδυσης της γυναίκειας επιχειρηματικότητας ανήλθε το 2020 στο 25,1%, αυξημένο κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2015. Για την ίδια εξαετία καταγράφηκε αύξηση 28% στη συμμετοχή των γυναικών σε υψηλόβαθμες θέσεις του ελληνικού εταιρικού τομέα.
Μάλιστα, οι γυναίκες, σύμφωνα με την τελευταία σχετική μελέτη της ICAP, διευθύνουν πολύ μικρές επιχειρήσεις κάτω των 9 εργαζομένων σε ποσοστό 25,8% ή μικρές επιχειρήσεις, με 10-49 εργαζόμενους, σε ποσοστό 21,5%. Τουψηλότερο ποσοστό συμμετοχής εντοπίζεται στις επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών μικρότερο των 2 εκατ. ευρώ (26,9%).
Υπερέχουν στην αποδοτικότητα οι γυναίκες επιχειρηματίες
Τη γυναικεία επιχειρηματικότητα και τις οικονομικές επιδόσεις των δύο φύλων στη διοίκηση χαρτογραφούν έρευνες της ICAP και της Focus-Bari που διενεργήθηκαν για λογαριασμό της Vodafone. Σε συγκριτική ανάλυση των βασικών οικονομικών μεγεθών (2019) πολύ μικρών επιχειρήσεων που ελέγχονται ή διοικούνται οι 1.262 από γυναίκες και οι 5.051 από άνδρες, η ICAP κατέγραψε 10 βασικούς χρηματοοικονομικούς αριθμοδείκτες στους οποίους υπερέχουν οι γυναίκες. Μεταξύ αυτών, οι επιχειρήσεις στο τιμόνι των οποίων είναι γυναίκες παρουσίασαν το 2019 υψηλότερο δείκτη αποδοτικότητας απασχολουμένων κεφαλαίων (5,36%) σε σχέση με τις αντίστοιχες των ανδρών (4,3%). Αυτό μάλιστα ισχύει για όλους τους επιμέρους κλάδους που εξετάστηκαν, δηλαδή εμπόριο, βιομηχανία, υπηρεσίες, τουρισμός, ασφάλειες.
Οι γυναίκες που ηγούνται εταιρειών διαθέτουν, σύμφωνα με την ανάλυση της ICAP, επιδεικνύουν ιδιαίτερη ικανότητα στην αξιοποίηση των κεφαλαίων τους και στην πραγματοποίηση κερδών, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στη διατήρηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεών τους σε υψηλά επίπεδα και ενισχύουν τη ρευστότητά τούς. Διακρίνονται από αφοσίωση, συνέπεια, διορατικότητα, πειθαρχία και αυτάρκεια, στοιχεία που τις οδηγούν στο να εστιάζουν στη συνεχή ανάπτυξη και την ελαχιστοποίηση της δανειακής εξάρτησης των επιχειρήσεων των οποίων ηγούνται.
Τι ωθεί και τι «φρενάρει» τις γυναίκες επιχειρηματίες;
Σύμφωνα με έρευνα της Focus–Bari, επίσης για λογαριασμό της Vodafone, στο πλαίσιο της ανάπτυξης της πρωτοβουλίας WomenInBusiness.Connected για τη στήριξη γυναικών επιχειρηματιών, οι γυναίκες οδηγούνται στον δρόμο του επιχειρείν κυρίως συναισθηματικά. Θέλουν να εκπληρώσουν το όνειρό τους, να κερδίσουν την ανεξαρτησία τους ή από αγάπη για το αντικείμενο της δουλειάς τους, ενώ για τους άνδρες το νούμερο «ένα» κίνητρο είναι το να αποκτήσουν πολλά χρήματα.
Η υπομονή και η ψυχραιμία, το προσωπικό ενδιαφέρον και η κοινωνικότητα είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που αναγνωρίζουν οι ίδιες οι γυναίκες επιχειρηματίες στον εαυτό τους. Την ίδια στιγμή όμως έχουν περιορισμένη αυτοπεποίθηση σε σχέση με τους άνδρες, που ιεραρχούν αυτό το χαρακτηριστικό στην κορυφή, ενώ αναλαμβάνουν μικρότερα ρίσκα και προτιμούν τις πιο προσεκτικές κινήσεις.
Το μεγάλο χάσμα μεταξύ των δύο φύλων εντοπίζεται, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus–Bari, στον τομέα της τεχνολογίας. Οι γυναίκες αναγνωρίζουν ως σημαντικότερο εμπόδιο στην επιχειρηματική τους εξέλιξη την έλλειψη εξειδικευμένων γνώσεων τεχνολογίας. Από τις γυναίκες επιχειρηματίες που συμμετείχαν στην έρευνα, ποσοστό 33% δήλωσε είτε ότι γνωρίζει μόνο τα βασικά σε σχέση με την τεχνολογία, είτε δεν έχει καμία επαφή με τον ψηφιακό κόσμο. Το ποσοστό αυτό μεταξύ των ανδρών περιορίστηκε στο 22%.
Η Vodafone θέλοντας να στηρίξει τη γυναικεία επιχειρηματικότητα ανέπτυξε την πρωτοβουλία WomenInBusiness.Connected, μέσω της οποίας παρέχει δωρεάν δημιουργία και λειτουργία website ή e-shop για ένα χρόνο, δωρεάν αναβάθμιση σύνδεσης σε υπερυψηλές ταχύτητες 100 Mbps επίσης για ένα χρόνο, καθώς και εξειδικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη από τους Vodafone Business Advisor.
Latest News
Η αξιοποίηση της AI φέρνει αύξηση εσόδων στις ΜμΕ - Έρευνα της Salesforce
Το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης έδειξε έρευνα της Salesforce ενώ το 91% των ΜμΕ που ήδη χρησιμοποιούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων
Tesla -Intel και η ανεπάρκεια των δ.σ. - Τα συστατικά για το τέλειο δ.σ.
Η Intel και η Tesla αντιπροσωπεύουν δύο τρόπους με τους οποίους τα δ.σ. αποτυγχάνουν στο καθήκον τους να εκπροσωπούν τους επενδυτές και να θέτουν τη διοίκηση προ των ευθυνών της, υπσοτηρίζει ο Economist
Παράδοξο κι όμως αληθινό - Γιατί οι άνω των 65 ετών εργαζόμενοι είναι οι πιο ευτυχισμένοι
Αποκαλυπτική για το πώς βλέπουν οι ηλικιωμένοι εργαζόμενοι τη θέση τους στη δουλειά είναι η νέα έκθεση του ερευνητικού κέντρου Pew
«Σφίγγουν το ζωνάρι» οι εργοδότες - Μειώνουν τις προσλήψεις [γραφήματα]
Η Ελλάδα κατέχει την 3η θέση παγκοσμίως για τις προθέσεις προσλήψεων του κλάδου Υπηρεσιών Επικοινωνίας, ξεπερνώντας τον παγκόσμιο μέσο όρο κατά 21 μονάδες