Οι διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/787, σχετικά με την παραγωγή την παρουσίαση την περιγραφή και την επισήμανση των αλκοολούχων ποτών, την προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων για τα αλκοολούχα ποτά, εφαρμόζονται, συνολικά, στις 25 Μαΐου 2021, ημερομηνία από την οποία καταργείται οριστικά ο κανονισμός (ΕΚ) 110/2008, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταμάτων & Αλκοολούχων Ποτών.
Για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς αλκοολούχων ποτών στο νέο νομικό πλαίσιο, από την ημέρα που δημοσιεύτηκε ο βασικός κανονισμός του κλάδου (στις 17 Μαΐου 2019), τα όργανα της ΕΕ έχουν ξεκινήσει και συνεχίζονται να εργάζονται, προκειμένου να θεσπιστούν οι εφαρμοστικοί κανόνες που θα ρυθμίζουν/ απλουστεύουν, τα θέματα που σχετίζονται με αυτό το νέο πλαίσιο των αλκοολούχων ποτών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες των κρατών μελών,
Κατέθεσε ΣΧΕΔΙΟ κανονισμού για τη θέσπιση κανόνων εφαρμογής όσον αφορά τις αιτήσεις καταχώρισης των γεωγραφικών ενδείξεων των αλκοολούχων ποτών, τη διαδικασία ένστασης, τις τροποποιήσεις των προδιαγραφών προϊόντος, την ακύρωση της καταχώρισης, τη χρήση συμβόλου και τον έλεγχο.
Στόχος του κανονισμού αυτού η απλούστευση ο εξορθολογισμός και η διαφάνεια της λειτουργίας του συστήματος γεωγραφικών ενδείξεων για τα αλκοολούχα ποτά. Αναγνωρίζοντας ότι η προστιθέμενη αξία μιας γεωγραφικής ένδειξης βασίζεται στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών, προβλέπει ελέγχους και ουσιαστική επαλήθευση από τις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους.
Προετοιμάζει σχέδιο με κατευθυντήριες οδηγίες εφαρμογής των βασικών διατάξεων επισήμανσης του κανονισμού για τα αλκοολούχα ποτά (draft guidelines on the implementation of certain labelling provisions). Στόχος των οδηγιών είναι να αποσαφηνίσουν με αναλυτικά παραδείγματα τις διατάξεις που ρυθμίζουν τις μνείες, τους σύνθετους όρους, τα μείγματα και τα blends, διευκολύνοντας την εφαρμογή τους από τους παραγωγούς αλκοολούχων ποτών και από τις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών.
Ωστόσο, το σχέδιο δεν αναμένεται να οριστικοποιηθεί καθώς είναι σε εξέλιξη διαβούλευση κειμένων με ειδικές τεχνικές διατάξεις για την επισήμανση των αλκοολούχων ποτών, σχετικά με τις μνείες και τους σύνθετους όρους . Στόχος τους είναι η σαφέστερη ενημέρωση του καταναλωτή, σχετικά με την πραγματική ονομασία του ποτού που προκύπτει.
Ο ΣΕΑΟΠ παρακολουθεί τις εξελίξεις προκειμένου να καταθέσει τις προτάσεις του κατά περίπτωση, υποστηρίζοντας ρυθμίσεις που θα είναι ουσιαστικές, χωρίς να δημιουργούν πρόσθετες επιβαρύνσεις για τους παραγωγούς π.χ. με τη μορφή αλλαγών στην ετικέτα που δεν έχουν σαφές όφελος για τον καταναλωτή!
Τα αλκοολούχα ποτά που δεν πληρούν τις απαιτήσεις του εν λόγω κανονισμού αλλά τα οποία πληρούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΕΚ) 110/2008 και παράγονταν πριν από την 25η Μαΐου 2021 μπορούν να συνεχίσουν να διατίθενται στην αγορά μέχρις εξάντλησης των σχετικών αποθεμάτων.
Latest News
«Κλείδωσε» η εξαγορά της Κάμπος Χίου από την Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη
Στην τελική ευθεία οι συζητήσεις του θεσσαλικού ομίλου Ελληνικά Γαλακτοκομεία με την Κάμπος Χίου – Έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου από τη χιώτικη εταιρεία
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Το παράδοξο φαινόμενο με το γάλα – Τι συμβαίνει με τις τιμές και την κατανάλωση
Πώς εξελίσσεται η κατανάλωση γάλακτος στην εγχώρια αγορά – Τι δείχνουν τα στοιχεία της Circana
Έτσι έκλεισε η εξαγορά της Nutree από την Καραμολέγκος - Τα «ντεσού» και το νέο εργοστάσιο
Οι λόγοι πίσω από την εξαγορά της Nutree από την Καραμολέγκος και το νέο εργοστάσιο στο Κορωπί – Τι λέει Αναστάσης Στοφόρος στον ΟΤ
Η Καραμολέγκος εξαγόρασε τη Nutree - Μπαίνει στις μπάρες δημητριακών
Η Καραμολέγκος ενισχύει το χαρτοφυλάκιό της με τα προϊόντα της ελληνικής Nutree - Οι ωμοφαγικές μπάρες χωρίς πρόσθετα και συντηρητικά αποτελούν κυρίαρχη διατροφική τάση
Καρούλιας: Καμιά επίπτωση στην ελληνική αγορά από τις εξελίξεις με την Stoli US
Ουδεμία επίπτωση έχει στην εγχώρια αγορά, η υπαγωγή της εταιρείας διανομής “Stoli US” στο άρθρο 11 των ΗΠΑ, διαβεβαιώνει η Καρούλιας
Πόσα πατατάκια Tsakiris πουλάει η Coca-Cola 3E - Πού «ποντάρει»
Οι Έλληνες ξοδεύουν 200 εκατ. ευρώ σε πατατάκια - Πώς ο Γιώργος Τσακίρης μας έμαθε να τρώμε τσιπς
Η βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών συμβάλλει στη σταθεροποίηση των τιμών - Οι θέσεις του ΣΕΒΤ
Ο πρόεδρος του ΣΕΒΤ Ιωάννης Γιώτης είπε ότι η βιομηχανία παραμένει καθοριστική για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας
Ρούμπας (AVE) στον ΟΤ: Νέο project με τη «σφραγίδα» Carrefour – Η αλήθεια για τον «Κρητικό»
Τι νέο σχεδιάζει η AVE του Νίκου Βαρδινογιάννη για την ανάπτυξη της παρουσίας της – Πότε φθάνει σε break even το project Carrefour
Ποιες είναι οι επιδόσεις των 10 ελληνικών εταιρειών του Ινδού Taizoon Khorakiwala
Άνω των 130 εκατ. ο ελληνικός τζίρος του SwitzGroup του Ινδού Taizoon Khorakiwala - Τα νέα σχέδια