
Οι διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 2019/787, σχετικά με την παραγωγή την παρουσίαση την περιγραφή και την επισήμανση των αλκοολούχων ποτών, την προστασία των γεωγραφικών ενδείξεων για τα αλκοολούχα ποτά, εφαρμόζονται, συνολικά, στις 25 Μαΐου 2021, ημερομηνία από την οποία καταργείται οριστικά ο κανονισμός (ΕΚ) 110/2008, επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταμάτων & Αλκοολούχων Ποτών.
Για να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς αλκοολούχων ποτών στο νέο νομικό πλαίσιο, από την ημέρα που δημοσιεύτηκε ο βασικός κανονισμός του κλάδου (στις 17 Μαΐου 2019), τα όργανα της ΕΕ έχουν ξεκινήσει και συνεχίζονται να εργάζονται, προκειμένου να θεσπιστούν οι εφαρμοστικοί κανόνες που θα ρυθμίζουν/ απλουστεύουν, τα θέματα που σχετίζονται με αυτό το νέο πλαίσιο των αλκοολούχων ποτών.
Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε συνεργασία με εμπειρογνώμονες των κρατών μελών,
Κατέθεσε ΣΧΕΔΙΟ κανονισμού για τη θέσπιση κανόνων εφαρμογής όσον αφορά τις αιτήσεις καταχώρισης των γεωγραφικών ενδείξεων των αλκοολούχων ποτών, τη διαδικασία ένστασης, τις τροποποιήσεις των προδιαγραφών προϊόντος, την ακύρωση της καταχώρισης, τη χρήση συμβόλου και τον έλεγχο.
Στόχος του κανονισμού αυτού η απλούστευση ο εξορθολογισμός και η διαφάνεια της λειτουργίας του συστήματος γεωγραφικών ενδείξεων για τα αλκοολούχα ποτά. Αναγνωρίζοντας ότι η προστιθέμενη αξία μιας γεωγραφικής ένδειξης βασίζεται στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών, προβλέπει ελέγχους και ουσιαστική επαλήθευση από τις αρμόδιες αρχές του κράτους μέλους.
Προετοιμάζει σχέδιο με κατευθυντήριες οδηγίες εφαρμογής των βασικών διατάξεων επισήμανσης του κανονισμού για τα αλκοολούχα ποτά (draft guidelines on the implementation of certain labelling provisions). Στόχος των οδηγιών είναι να αποσαφηνίσουν με αναλυτικά παραδείγματα τις διατάξεις που ρυθμίζουν τις μνείες, τους σύνθετους όρους, τα μείγματα και τα blends, διευκολύνοντας την εφαρμογή τους από τους παραγωγούς αλκοολούχων ποτών και από τις αρμόδιες αρχές των κρατών μελών.
Ωστόσο, το σχέδιο δεν αναμένεται να οριστικοποιηθεί καθώς είναι σε εξέλιξη διαβούλευση κειμένων με ειδικές τεχνικές διατάξεις για την επισήμανση των αλκοολούχων ποτών, σχετικά με τις μνείες και τους σύνθετους όρους . Στόχος τους είναι η σαφέστερη ενημέρωση του καταναλωτή, σχετικά με την πραγματική ονομασία του ποτού που προκύπτει.
Ο ΣΕΑΟΠ παρακολουθεί τις εξελίξεις προκειμένου να καταθέσει τις προτάσεις του κατά περίπτωση, υποστηρίζοντας ρυθμίσεις που θα είναι ουσιαστικές, χωρίς να δημιουργούν πρόσθετες επιβαρύνσεις για τους παραγωγούς π.χ. με τη μορφή αλλαγών στην ετικέτα που δεν έχουν σαφές όφελος για τον καταναλωτή!
Τα αλκοολούχα ποτά που δεν πληρούν τις απαιτήσεις του εν λόγω κανονισμού αλλά τα οποία πληρούν τις απαιτήσεις του κανονισμού (ΕΚ) 110/2008 και παράγονταν πριν από την 25η Μαΐου 2021 μπορούν να συνεχίσουν να διατίθενται στην αγορά μέχρις εξάντλησης των σχετικών αποθεμάτων.


Latest News

Πώς ο πρώτος πρόεδρος των ΗΠΑ έστρωσε το χαλί στη βιομηχανία... αλκοόλ
Ο Τζορτζ Ουάσινγκτον δεν ήταν απλώς ο «πατέρας» των ΗΠΑ - Βοήθησε επίσης στη γέννηση της βιομηχανίας αλκοολούχων ποτών

Το φυσικό μεταλλικό νερό Βίκος, Νο1* επιλογή των καταναλωτών – Η στρατηγική της επιτυχίας συνεχίζεται
Η ανάδειξη του νερού Βίκος ως το Νο1* φυσικό μεταλλικό νερό για το 2024 δεν είναι τυχαία - Είναι το αποτέλεσμα στρατηγικών επιλογών, καινοτομίας και αφοσίωσης στην ποιότητα και στη βιωσιμότητα

Σκληρό πόκερ στην αγορά γάλακτος – Τα σενάρια πώλησης Δωδώνη και ΔΕΛΤΑ
Έντονη κινητικότητα στον κλάδο του γάλακτος με το βλέμμα σε Δωδώνη – ΔΕΛΤΑ – Θυγατρική πολυεθνικής ενημέρωσε τα κεντρικά για τις εξελίξεις

ΑΒ Βασιλόπουλος: Cage – free αυγά σε όλα τα καταστήματα, κατάργηση των αυγών κλωβοστοιχίας
Η πρωτοβουλία για cage-free αυγά είναι ένα βήμα της ΑΒ Βασιλόπουλος για την ηθική εκτροφή και την ευημερία των ζώων

Πόσα έβαλαν στα ταμεία τα σούπερ μάρκετ το 2024 - Τι άλλαξε στις πωλήσεις
Ενισχυμένος ήταν ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2024 - Περισσότερα δαπάνησαν οι Έλληνες σε σχέση με το 2023

Πόσο κόστισε στην «Βενέτης» η αναγέννηση του φημισμένου Jackson Hall
Πως ξετυλίχθηκε το project της Βενέτης στο φημισμένο στέκι του Κολωνακίου – Τι είπε ο Π. Μονεμβασιώτης για τα Παγωτά Δωδώνη, τις ανατιμήσεις στον καφέ και τις εξαγορές αρτοποιιών

Ανοίγει πάλι το Jackson Hall στο Κολωνάκι - Το σχέδιο της «ΒΕΝΕΤΗ»
Η εταιρεία ΒΕΝΕΤΗ μίσθωσε το κτήριο συνολικής επιφάνειας 845 τ.μ. το 2015 - H συνολική επένδυση ανήλθε στα 7 εκατ. ευρώ

Πωλείται η Παλίρροια; Τι λέει ο Κ. Σουλιώτης – Γιατί ο ντολμάς δεν «φοβάται» τον Τραμπ
Πώς θα ξεπεράσουν τα 125 εκατ. ευρώ οι πωλήσεις της Παλίρροια Σουλιώτης το 2025 – Μετά την Tesco νέο deal με Waitrose και Auchan

Μετά το νερό στοχεύει και σε… ροζ πρωτιά η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων (Βίκος)
Κυριαρχία στο νερό με 20,4% μερίδιο - Με +121,74% «έτρεξε» το Βίκος Pink Grapefruit - Τα νέα σχέδια της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων για την αγορά του HoReCa

PepsiCo Hellas: Για 3η συνεχή χρονιά στην έκθεση HORECA
Όλα τα γνωστά brands θα δώσουν το «παρών» για ακόμη μια χρονιά, στο περίπτερο της PepsiCo Hellas, στο πλαίσιο της HORECA 2025