
Νέα υψηλά κατέγραψαν την προηγούμενη εβδομάδα οι τιμές διάλυσης πλοίων στα διαλυτήρια της Νοτιοανατολικής Ασίας καθώς οι end buyers από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές έχουν εμπλακεί σε ένα έντονο ανταγωνισμό και πλειοδοτούν μεταξύ τους με σκοπό την εξασφάλιση περισσότερης χωρητικότητας.
Οι εξελίξεις στα διαλυτήρια επηρεάζονται από το αυστηρό lockdown της Ινδίας και του Μπαγκλαντές και κυρίως από την έλλειψη οξυγόνου στην Ινδία.
Τα οξυγόνο βασικό εργαλείο στη βιομηχανία διάλυσης πλοίων έχει επιστρατευθεί όλο στο πλαίσιο της παροχής βοήθειας στα εκατοντάδες χιλιάδες κρούσματα της πανδημίας. Εξ αυτού του λόγου τα διαλυτήρια έχουν μειώσει σημαντικά τις εργασίες τους και ο διαθέσιμο οξυγόνο χρησιμοποιείται πλέον από τις ιατρικές μονάδες.
Όπως αναφέρεται υπάρχουν περίπου 25 εργοστάσια σε όλη την περιοχή της Alang που παράγουν και παρέχουν οξυγόνο σε κυλίνδρους για να υποστηρίξουν τις δραστηριότητες ανακύκλωσης πλοίων. Αλλά την περασμένη εβδομάδα, αποθέματα από τα 15 αυτά εργοστάσια έχουν δοθεί για ιατρική χρήση.
Πάντως όπως σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Best Oasis οι συνθήκες αυτές δεν έχουν προκαλέσει σημαντικές αλλαγές στη ζήτηση χάλυβα ούτε και στην τάση ανόδου των τιμών διάλυσης.
Στα διαλυτήρια της Ινδίας αυτή την εβδομάδα σημειώθηκε μια ελαφρά πτώση των τιμών καθώς τα περιστατικά του ιού Covid 19 εξακολουθούν να αυξάνονται και πολλές πολιτείες βρίσκονται υπό καθεστώς αυστηρού lockdown κατάσταση που οδηγεί σε διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας. Η δραστηριότητα κοπής στα ναυπηγεία σταμάτησε για άλλη μια εβδομάδα λόγω μη διαθεσιμότητας οξυγόνου, αναφέρει η Best Oasis.
Στο Μπαγκλαντές οι τιμές κατέγραψαν νέα άνοδο κοντά στα 520 δολ ο τόνος στα bulkers από 510 δολ μια εβδομάδα πριν στα 545 δολ για τα containerships από 535 δολ πριν μια εβδομάδα και στα 530 δολ στα δεξαμενόπλοια από 520 δολ μια εβδομάδα νωρίτερα.
Ανάλογη ήταν η εικόνα και στο Πακιστάν όπου οι end buyers, ακολούθησαν επιθετική πολιτική, με αποτέλεσμα οι τιμές διάλυσης να αγγίξουν τα 550 δολ τον τόνο.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί