
Ήταν αναμενόμενο ότι η νέα λειτουργία anti-app tracking της Apple, δηλαδή η μη παρακολούθηση των δεδομένων των χρηστών μέσω μίας εφαρμογής, θα είχε τεράστιο αντίκτυπο στον τρόπο που οι εταιρείες στοχεύουν διαφημιστικά το κοινό.
Προφανώς αυτός ήταν ο λόγος που οργανισμοί όπως το Facebook εκφράζουν τόσο έντονα τις αντιρρήσεις τους στην τελευταία αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος της Apple. Έχοντας ήδη λανσαριστεί εδώ και περίπου δύο εβδομάδες το iOS 14.5, υπάρχουν και τα πρώτα επίσημα στοιχεία για την αποδοχή της επίμαχης λειτουργίας από το κοινό.
Η εταιρεία ερευνών Flurry Analytics, θυγατρική της Verizon Media, συλλέγει δεδομένα από άνω των 2 δισεκατομμυρίων φορητών συσκευών κάθε μήνα, αφού «παρακολουθεί» πάνω από ένα εκατομμύριο εφαρμογές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας, μόνο το 12% των χρηστών παγκοσμίως επιτρέπουν πλέον την παρακολούθηση των δεδομένων τους από εφαρμογές, μετά το λανσάρισμα της αναβάθμισης iOS 14.5. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το ποσοστό αυτό πέφτει στο 4%.
Ουσιαστικά η λειτουργία anti-app tracking επιβάλει στον δημιουργό της εφαρμογής να ενημερώνει τον χρήστη της εφαρμογής και να ζητά την άδειά του ώστε να αποκτήσει (θεωρητικά ανώνυμη) πρόσβαση στα δεδομένα του που θα χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς λόγους. Αν ο χρήστης αρνηθεί να δώσει τη συγκεκριμένη άδεια, αυτό σημαίνει ότι πλέον η εφαρμογή δεν μπορεί να «βλέπει» τις συνήθειες του χρήστη, άρα δεν μπορεί να κατευθύνει στοχευμένες διαφημίσεις προς αυτόν.
Προφανώς, αυτή η λειτουργία δεν αποτρέπει πλατφόρμες όπως το Facebook ή το Instagram να «βλέπουν» και πιθανά να αξιοποιούν διαφημιστικά τα δημοσιευμένα προσωπικά στοιχεία του χρήστη. Αυτό που δεν μπορεί πλέον να κάνει είναι η στοχευμένη παρακολούθηση. Για παράδειγμα, τώρα αν εξετάζουμε online για αρκετή ώρα ένα συγκεκριμένο προϊόν μελλοντικά θα αρχίσουμε να βλέπουμε στοχευμένες διαφημίσεις του ίδιου ή παρεμφερών προϊόντων. Αυτό με το anti-app tracking δεν θα μπορεί να γίνει, αν εμείς το έχουμε επιλέξει. Θα βλέπουμε μεν διαφημίσεις αλλά αυτές δεν θα έρχονται σε εμάς με τόσο ανατριχιαστικά στοχευμένα.
Αν και μία τέτοια λειτουργία αυξάνει την ιδιωτικότητα των χρηστών του διαδικτύου, εντούτοις αλλάζει ριζικά και τον τρόπο λειτουργίας και διαφήμισης μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων. Ακόμη είναι άγνωστο πώς θα επηρεαστούν όλοι αυτοί από τις επερχόμενες αλλαγές.


Latest News

Πώς θα προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες σε καιρούς οικονομικής αβεβαιότητας
Επιτήδειοι με κακούς σκοπούς μπορεί να επιχειρήσουν να εκμεταλλευτούν την κατάσταση και οι χρήστες να πέσουν θύματα σε ηλεκτρονικές απάτες

Οι start-ups που δημιουργούν εργαλεία παραγωγικότητας είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της ΑΙ - Ποιες είναι
Οι επενδυτές ποντάρουν σε AI startups που αναπτύσσουν πρακτικές εφαρμογές της ΑΙ αναζητώντας μεγάλα κέρδη χωρίς τεράστιες δαπάνες

Τα 5 πράγματα που δεν πρέπει να μοιράζεστε ποτέ με την τεχνητή νοημοσύνη
To ChatGPT, όπως και άλλα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, εξελίσσονται χρησιμοποιούνται από όλο και περισσότερους ανθρώπους για μια ευρεία γκάμα αναζητήσεων

Ποιες είναι οι 10 χώρες με τα περισσότερα ταλέντα στην AI
Έρευνα της Microsoft, με τη συμμετοχή 31.000 ατόμων σε 31 χώρες, έδειξε ότι το 66% των επιχειρήσεων δεν θα προσλάμβανε κάποιον χωρίς δεξιότητες στην τεχνητή νοημοσύνη

Η συμβολή της ΑΙ στην κατανόηση της σεισμικής κρίσης στη Σαντορίνη
Τα πρώτα αποτελέσματα της χρήση υψηλής τεχνολογίας και τεχνητής νοημοσύνης στην παρακολούθηση της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη

Alphabet και Nvidia επενδύουν στην εταιρεία του Σάτσκεβερ, συνιδρυτή της OpenAI
Σύμφωνα με το Reuters, Alphabet και Nvidia επενδύουν στην SSI του Ίλια Σάτσκεβερ που είχε αποχωρήσει πέρυσι από την OpenAI δημιουργό του ChatGTP

Πισσαρίδης (LSE): Η μάχη για την AI κερδίζεται με επενδύσεις και αλλαγές
Για την ανάγκη επενδύσεων στην Τεχνητή Νοημοσύνη και τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ευρώπη ώστε να μη χάσει ακόμα περισσότερο έδαφος από τις ΗΠΑ, μίλησε ο Χριστόφορος Πισσαρίδης, Regius Professor, London School of Economics and Political Science

Παπαστεργίου: Ειδική γραμματεία για την AI στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης
«Η Ελλάδα είναι ένα τρένο που ξεκινάει σιγά σιγά και θα τρέξει γρήγορα. Το μόνο που πρέπει να κάνουμε είναι να αντιμετωπίσουμε ενδεχόμενα προβλήματα για να μην χάσουμε χρόνο», σημείωσε ο κ. Ππαστεργίου

Στο... διάστημα ταξιδεύουν τα data centers
Η τοποθέτηση data centers στο διάστημα ή στο φεγγάρι θα λύσει πολλά προβλήματα

Γιατί κινδυνεύει η Silicon Valley από έναν εμπορικό πόλεμο
Τα συμφέροντα της Silicon Valley έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το κίνημα που έβαλε τον Τραμπ στον Λευκό Οίκο