
Ήταν αναμενόμενο ότι η νέα λειτουργία anti-app tracking της Apple, δηλαδή η μη παρακολούθηση των δεδομένων των χρηστών μέσω μίας εφαρμογής, θα είχε τεράστιο αντίκτυπο στον τρόπο που οι εταιρείες στοχεύουν διαφημιστικά το κοινό.
Προφανώς αυτός ήταν ο λόγος που οργανισμοί όπως το Facebook εκφράζουν τόσο έντονα τις αντιρρήσεις τους στην τελευταία αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος της Apple. Έχοντας ήδη λανσαριστεί εδώ και περίπου δύο εβδομάδες το iOS 14.5, υπάρχουν και τα πρώτα επίσημα στοιχεία για την αποδοχή της επίμαχης λειτουργίας από το κοινό.
Η εταιρεία ερευνών Flurry Analytics, θυγατρική της Verizon Media, συλλέγει δεδομένα από άνω των 2 δισεκατομμυρίων φορητών συσκευών κάθε μήνα, αφού «παρακολουθεί» πάνω από ένα εκατομμύριο εφαρμογές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας, μόνο το 12% των χρηστών παγκοσμίως επιτρέπουν πλέον την παρακολούθηση των δεδομένων τους από εφαρμογές, μετά το λανσάρισμα της αναβάθμισης iOS 14.5. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το ποσοστό αυτό πέφτει στο 4%.
Ουσιαστικά η λειτουργία anti-app tracking επιβάλει στον δημιουργό της εφαρμογής να ενημερώνει τον χρήστη της εφαρμογής και να ζητά την άδειά του ώστε να αποκτήσει (θεωρητικά ανώνυμη) πρόσβαση στα δεδομένα του που θα χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς λόγους. Αν ο χρήστης αρνηθεί να δώσει τη συγκεκριμένη άδεια, αυτό σημαίνει ότι πλέον η εφαρμογή δεν μπορεί να «βλέπει» τις συνήθειες του χρήστη, άρα δεν μπορεί να κατευθύνει στοχευμένες διαφημίσεις προς αυτόν.
Προφανώς, αυτή η λειτουργία δεν αποτρέπει πλατφόρμες όπως το Facebook ή το Instagram να «βλέπουν» και πιθανά να αξιοποιούν διαφημιστικά τα δημοσιευμένα προσωπικά στοιχεία του χρήστη. Αυτό που δεν μπορεί πλέον να κάνει είναι η στοχευμένη παρακολούθηση. Για παράδειγμα, τώρα αν εξετάζουμε online για αρκετή ώρα ένα συγκεκριμένο προϊόν μελλοντικά θα αρχίσουμε να βλέπουμε στοχευμένες διαφημίσεις του ίδιου ή παρεμφερών προϊόντων. Αυτό με το anti-app tracking δεν θα μπορεί να γίνει, αν εμείς το έχουμε επιλέξει. Θα βλέπουμε μεν διαφημίσεις αλλά αυτές δεν θα έρχονται σε εμάς με τόσο ανατριχιαστικά στοχευμένα.
Αν και μία τέτοια λειτουργία αυξάνει την ιδιωτικότητα των χρηστών του διαδικτύου, εντούτοις αλλάζει ριζικά και τον τρόπο λειτουργίας και διαφήμισης μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων. Ακόμη είναι άγνωστο πώς θα επηρεαστούν όλοι αυτοί από τις επερχόμενες αλλαγές.


Latest News

Σε χαμηλό 7μήνου οι μετοχές των Big Tech - Γιατί δεν δελεάζουν τους επιφυλακτικούς αγοραστες
Οι αναλυτές της Wall Street περιόρισαν πρόσφατα τις εκτιμήσεις τους για το 2025 για τις Magnificent Seven της Big Tech

Η Baidu λάνσαρε δύο νέα μοντέλα ΑΙ και υπιστηρίζει ότι είναι ανταγωνιστικά της DeepSeek
Η Baidu δήλωσε ότι το τελευταίο μοντέλο βάσης ERNIE 4.5 έχει «εξαιρετική ικανότητα πολυτροπικής κατανόησης»

Data Center: Ποιος θα πληρώσει το ενεργειακό κόστος; – Τι αποκαλύπτει έρευνα του Harvard
Το ενεργειακό κόστος για τα data center πρέπει να μειωθεί -Θα το πληρώσουν οι καταναλωτές δείχνει το Harvard

ASML: Η μάχη που θα κρίνει το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης – Ο ανταγωνισμός από Κίνα και Ιαπωνία
Το να καταφέρει ένας ανταγωνιστής να προσπεράσει την ASML δεν είναι εύκολη υπόθεση όμως Κίνα και Ιαπωνία κάνουν σημαντικά βήματα

Ποιες είναι οι δύο νέες πλατφόρμες που ανοίγουν για το ευρύ κοινό
Πρόκειται για τον Κόμβο Παρακολούθησης Επιδόσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς

«Έκρηξη» στις πωλήσεις έξυπνων ακουστικών το 2024 - Τι προβλέπει η Canalys
Τα έξυπνα ακουστικά σημείωσαν αξιοσημείωτη ανάπτυξη 11,2% το 2024 ξεπερνώντας τις παραδόσεις 455 εκατομμυρίων συσκευών παγκοσμίως

Το πιο επικίνδυνο malware για τον Φεβρουάριο - Η απειλή που στοχεύει αξιόπιστες πλατφόρμες
Το AsyncRAT αναδύεται ως μια σε ανάπτυξη απειλή, ενώ οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου συνεχίζουν να εκμεταλλεύονται νόμιμες πλατφόρμες για να αποφύγουν τον εντοπισμό του και να το εδραιοποιήσουν

Η ICEYE εκτοξεύει τον νέο δορυφόρο Generation 4
Ο Generation 4 είναι η τελευταία καινοτομία της ICEYE, που προσφέρει δυνατότητες απεικόνισης για βελτιωμένη παρατήρηση και κατηγοριοποίηση στόχων, εξυπηρετώντας τις ανάγκες σε παγκόσμιες αγορές άμυνας και ISR

OpenAI και Μασκ συμφωνούν σε γρήγορη δίκη για αλλαγή μοντέλου λειτουργίας της startup
Ο δικαστής απέρριψε αυτό το μήνα το αίτημα του Μασκ να αναστείλει τη μετάβαση της OpenAI σε κερδοσκοπικό μοντέλο

Salesforce: Νέες δυνατότητες ενσωμάτωσης αυτόνομων AI Agents στις επιχειρήσεις
Η Salesforce ανακοίνωσε την κυκλοφορία του Agentforce 2dx, της νεότερης έκδοσης της πλατφόρμας Agentforce