Συνεχίστηκε και κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2020 η τάση αύξησης της αποταμίευσης από τα νοικοκυριά, με τον κορωνοϊό να κρατάει τους καταναλωτές στο σπίτι, με απαγορευμένες μετακινήσεις και κλειστά πολλά κανάλια διάθεσης του εισοδήματος των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ευρωπαϊκής στατιστικής υπηρεσίας (Eurostat) ο ρυθμός αποταμίευσης κατά το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου 2020 μετατοπίστηκε υψηλότερα κατά 6,6% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα.

Ο βασικός λόγος στον οποίο αποδίδεται αυτή η εξέλιξη είναι το γεγονός ότι η δαπάνη της τελικής κατανάλωσης των νοικοκυριών περιορίστηκε κατά 7% στην ΕΕ το ίδιο διάστημα. Με απλά λόγια, τα νοικοκυριά ξόδεψαν λιγότερα. Την ίδια στιγμή, και το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα καταγράφεται ως 0,6% λιγότερο το τέταρτο τρίμηνο του 2020.

Στην πρώτη πεντάδα η Ελλάδα  

Σε όλες σχεδόν τις χώρες της ΕΕ για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για το συγκεκριμένο διάστημα, τα νοικοκυριά αποταμίευσαν χρήματα με ταχύτερους ρυθμούς. Ξεχωρίζουν με τα υψηλότερα ποσοστά η Σλοβενία (20,8%), η Ιρλανδία (12,8%), το Βέλγιο (11,3%, η Αυστρία (10,9%) και η Ελλάδα (10,4%).

Μοναδική εξαίρεση σε αυτή την τάση αποτέλεσε η Δανία, όπου ο αντίστοιχος ρυθμός είχε αρνητικό πρόσημο, -2,7%.

Μόνο στη Δανία ξόδεψαν περισσότερο

Την ίδια στιγμή, που η μείωση της ιδιωτικής κατανάλωσης ήταν εκείνος ο παράγοντας που καθόρισε για τις περισσότερες χώρες την εξέλιξη του δείκτη αποταμίευσης, η Δανία και πάλι αποτελεί την εξαίρεση. Είναι η μόνη χώρα της ΕΕ όπου τα νοικοκυριά διεύρυναν τα έξοδά τους κατά 0,2%, όταν στη Σλοβενία και στην Ισπανία τα περιόρισαν κατά 15,4% και 11,2% .

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Βρετανία: Αυξήσεις από Lidl, απολύσεις από HMV – Η αγορά αντιδρά στον προϋπολογισμό των Εργατικών
Διεθνή |

Με απολύσεις και αυξήσεις τιμών αντιδρούν οι λιανέμποροι στον προϋπολογισμό Στάρμερ

Ο ιδιοκτήτης της HMV λέει ότι ο προϋπολογισμός είναι "κακά νέα" ενώ το αφεντικό της Lidl στο Ηνωμένο Βασίλειο λέει ότι ο πληθωρισμός προϊόντων είναι "αναπόφευκτος" παρά την επιστροφή στα κέρδη