
Στις προκλήσεις και τις προοπτικές της ελληνικής Ναυτιλίας στον 21ο αιώνα αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στη σχετική συζήτηση που διεξήχθη στο πλαίσιο του 6ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών.
Βασικοί πυλώνες της συζήτησης, στην οποία συμμετείχαν οι κκ. Αντώνης Παπαδημητρίου, Θανάσης Μαρτίνος και Πάνος Λασκαρίδης με συντονίστρια την δημοσιογράφο Μαρία Νικόλτσιου, ήταν η κλιματική αλλαγή, οι νέες τεχνολογίες αλλά και το σοβαρό ερώτημα «τι θα μεταφέρουν τα πλοία το 2050».
Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου, έθεσε το 2050 ως ορίζοντα για την επίτευξη των στόχων για τη Ναυτιλία. Ο κ. Παπαδημητρίου αναρωτήθηκε, αν τα 5.000 πλοία που διαθέτει σήμερα η ελληνική ναυτιλία θα αντικατασταθούν έγκαιρα μέσα στα επόμενα χρόνια με πλοία νέας τεχνολογίας, υπογραμμίζοντας ότι το 2050 δεν είναι μακριά.
«Η ελληνική ναυτιλία πρέπει να είναι υπηρεσία και όχι προϊόν. Η εφαρμογή της τεχνολογίας σε συνδυασμό με την τεχνογνωσία, αποτελεί το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Ως Έλληνες εφοπλιστές θα πείσουμε την Ευρώπη αναγκάζοντας την να δεχθεί την πραγματικότητα», είπε χαρακτηριστικά.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Eastern Mediterranean Maritime, Θανάσης Μαρτίνος, δήλωσε αισιόδοξος για το μέλλον, βασιζόμενος στην παράδοση των Ελλήνων ως ναυτικού λαού.
«Η επιτυχία οφείλεται στο μοντέλο διαχείρισης και οικογενειακής διακυβέρνησης. Η ευελιξία και προσαρμοστικότητα είναι ίδιον των Ελλήνων εφοπλιστών», τόνισε χαρακτηριστικά αναφερόμενος και στο σημαντικό, όπως είπε, δυναμικό των Ελλήνων ναυτικών, το οποίο αυξάνεται λόγω και των συνθηκών καθώς δημιουργείται ζήτηση καταρτισμένων και μορφωμένων στελεχών.
«Δεν πιστεύω ότι η Ε.Ε. θα επιβάλλει την αλλαγή του επιχειρηματικού μας πλαισίου. Η Ε.Ε. κάποια στιγμή θα αναγνωρίσει τη στρατηγική σημασία της Ελληνικής Ναυτιλίας. Θα ανακάμψει και η Μεγάλη Βρετανία, έστω “και με το ένα πόδι”», διευκρίνισε, υπογραμμίζοντας: «Είμαστε σχεδόν οι μόνοι cross traders, ασχολούμενοι με εμπόριο τρίτων χωρών».
«Η Ελλάδα αντιπροσωπεύει το 58% της χωρητικότητας της Ναυτιλίας στην Ευρώπη», σχολίασε από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lavinia Corporation & Laskaridis Shipping Company, Πάνος Λασκαρίδης, απαριθμώντας ως βασικές προκλήσεις για τη Ναυτιλία την κλιματική αλλαγή, τη διατήρηση και υπεράσπιση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής Ναυτιλίας, καθώς και τη διάσταση μεταξύ των διεθνών και περιφερειακών ρυθμίσεων και νομοθετήσεων. «Η ίδια η Ευρώπη δεν έχει καταλάβει ότι η Ναυτιλία είναι από τα σημαντικότερα -αν όχι το σημαντικότερο- στρατηγικό της όπλο. Κατέχει το 40% του παγκοσμίου στόλου. Η σημασία του Ελληνικού στόλου κυρίως, έχει γίνει πολύ σαφής και ξεκάθαρη στον υπόλοιπο Δυτικό κόσμο» σημείωσε.
Ο ίδιος τόνισε δε, ότι η Ναυτιλία είναι διατεθειμένη να συνεισφέρει ότι μπορεί αλλά και ότι της αναλογεί για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και πρόσθεσε ότι οι μελλοντικοί «σταθμοί» για τη Ναυτιλία είναι η μείωση κατά 40% του ειδικού βάρους των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030 και η μείωση κατά 50% το 2050, με βάση το 2008. Μάλιστα εκτίμησε ότι «το μέγεθος της Ελληνικής Ναυτιλίας θα παραμείνει το πρώτο παγκοσμίως».


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά