Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, εν μέσω πανδημικής κρίσης, σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΠΕ.
Τους πρώτους τρεις μήνες του 2021 οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 30% σε ετήσια βάση. Μάλιστα, πλέον το Διαδίκτυο δεν αποτελεί πεδίο αγοραστικής δράσης μόνο για τις μικρότερες ηλικίες, αφού μέχρι και οι άνω των 65 ετών Έλληνες κάνουν τις αγορές τους online.
Σχεδόν τα 2/3 των Ελλήνων (68%) έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο. Συνολικά οι περισσότεροι e-shoppers ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 18-54 ετών. Ωστόσο, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες των καταναλωτών και κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες, τα ποσοστά αύξησης των online αγορών είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά. Πιο εντυπωσιακά, μάλιστα, είναι τα ποσοστά αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών από μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Για παράδειγμα, οι online αγορές από άτομα ηλικίας 65+ ετών αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 κατά 91% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Στο μεταξύ, στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών η αύξηση ήταν της τάξης του 56%.
Στις μικρότερες ηλικίες, που ήταν ήδη εξοικειωμένες με τις online αγορές, η αύξηση στην υιοθέτηση του ψηφιακού καναλιού είναι μεν μικρότερη ποσοστιαία, αλλά διόλου αμελητέα. Οι ηλεκτρονικές αγορές από τους Έλληνες ηλικίας 45-54 ετών αυξήθηκαν κατά 29% και στην ομάδα 35-44 ετών κατά 23%.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης του e-commerce είναι εντατικοί και σε πιο μικρές ηλικίες, όπως τα άτομα 13-17 ετών, όπου το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης είναι – για τους τρεις πρώτους μήνες του έτους – 32%.
Την παραπάνω εικόνα περιγράφει η Focus Bari στην τελευταία έρευνα «Focus on Tech Life Tips» για το 1ο τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, η χρήση του Internet έχει φτάσει πλέον στο 96% των Ελλήνων 13-74 χρόνων, βρίσκεται σχεδόν στο 90% στις ηλικίες 55-64, ενώ έχει ξεπεράσει το 70% στις ηλικίες 65-74.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, όταν κάποιος ξεκινήσει να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, πολύ σύντομα γίνεται καθημερινός χρήσης: από το 96% των χρηστών το 92% δηλώνει ότι βρίσκεται στο Internet κάθε μέρα. Επίσης, όταν κάποιος μπει στον διαδικτυακό κόσμο, ανακαλύπτει τις ωφέλειες και τις ευκολίες του και γι’ αυτό οι 9 στους 10 Έλληνες έχουν το δικό τους smartphone, ώστε να σερφάρουν ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε χώρο.
Μάλιστα, το ποσοστό των Ελλήνων, που έχουν δικό τους smartphone, είναι αυξημένο κατά 10% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2019, φτάνοντας το 82%. Τις μεγαλύτερες αυξήσεις παρουσιάζουν οι ηλικίες 55-64 (+23%) και 65+ (+61%), οι οποίοι εύλογα λόγω της πανδημίας μπαίνουν ταχύτερα στον ψηφιακό κόσμο απ’ ό,τι στο παρελθόν και άρα το smartphone γίνεται και γι’ αυτούς απαραίτητο καθημερινό εργαλείο.
Στο μεταξύ, 8 στους 10 Έλληνες (78%) έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα και χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (με οποιαδήποτε συχνότητα). Μάλιστα, λίγο περισσότεροι από 7 στους 10 (72%) δηλώνουν καθημερινοί χρήστες των social media. Στη διάρκεια της πανδημίας αφενός η μεταφορά σχεδόν όλης της δραστηριότητας εντός σπιτιού και αφετέρου οι ανάγκες της τηλεκπαίδευσης έβαλαν σχεδόν το σύνολο των Ελληνόπουλων στον ψηφιακό κόσμο. Πλέον, το 91% των παιδιών ηλικίας 5-12 χρόνων χρησιμοποιούν το Internet. Μάλιστα, στις ηλικίες 10-12, όλα τα παιδιά είναι online (97%).
Latest News
Alpha Finance: «Βλέπει» υψηλότερες τιμές στόχους για τις τράπεζες
Αναμένονται υψηλές μερισματικές αποδόσεις - Οι νέες αυξημένες τιμές στόχοι υποδηλώνουν σημαντικό περιθώριο ανόδου από τα τρέχοντα επίπεδα
Συνάντηση Χατζηδάκη με την Ελληνική Ένωση Καφέ - Ζητά μείωση του ΕΦΚ
Την ώρα που οι τιμές του καφέ διαπραγματεύονται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 50 ετών στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου
Τι βλέπουν οι CEOs για το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα - Η έρευνα ΕΣΑΕ
Ο δείκτης οικονομικού κλίματος μεταξύ των CEOs στο τέταρτο τρίμηνο του 2024, της ΕΣΑΕ, παρουσίασε άνοδο
Για πέντε ακόμη χρόνια στην Ελλάδα - Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία και η Diageo επεκτείνουν τη συνεργασία τους
Η συνεργασία ανάμεσα σε Ολυμπιακή Ζυθοποιία και Diageo μετρά περισσότερα από 30 χρόνια
ΔΥΠΑ: Στις 24-25 Ιανουαρίου στην Αθήνα οι πρώτες «Ημέρες Καριέρας» για το 2025
Στις πρώτες Ημέρες Καριέρας της ΔΥΠΑ θα συμμετάσχουν 150 επιχειρήσεις και πάνω από 3.000 θέσεις εργασίας
Τα τρία νέα χαρτοφυλάκια αντιπροέδρων και οι αλλαγές στην οργανωτική δομή της ΕΣΕΕ
Οι νέοι αντιπρόεδροι και διευθυντές που ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, Σταύρος Καφούνης
Νέα CCO στον Όμιλο Interamerican η Linda Nieuwenhuizen
Η Linda Nieuwenhuizen αναλαμβάνει τη στρατηγική ηγεσία όλων των εμπορικών δραστηριοτήτων της Interamerican
Στα 15,5 ευρώ ανεβάζει την τιμή στόχο της ΔΕΗ η Goldman Sachs, σύσταση buy
Κατά την Goldman Sachs η ΔΕΗ έχει θέσει τις βάσεις για πολλαπλή επέκταση
Στην… τάξη του 2025 η Metlen – Ποιοι θα είναι οι «rookies» των IPOs του Λονδίνου φέτος
Οι Financial Times συγκέντρωσαν τις εταιρείες που θα μπορούσαν να εισαχθούν στο Λονδίνο φέτος και τις παρουσίασε ανά κλάδο
Η Optima bank δημιουργεί νέα θυγατρική στο leasing - Τι δηλώνει ο CEO
Θα αποτελεί 100% θυγατρική εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης της Optima bank - Στόχος να γίνει η πρώτη επιλογή στον τομέα της χρηματοδοτικής μίσθωσης