![ΣΕΠΕ: Άλμα κατά 30% στις online πωλήσεις το α΄ τρίμηνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/online-shopping.jpg)
Εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, εν μέσω πανδημικής κρίσης, σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΠΕ.
Τους πρώτους τρεις μήνες του 2021 οι online αγορές στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 30% σε ετήσια βάση. Μάλιστα, πλέον το Διαδίκτυο δεν αποτελεί πεδίο αγοραστικής δράσης μόνο για τις μικρότερες ηλικίες, αφού μέχρι και οι άνω των 65 ετών Έλληνες κάνουν τις αγορές τους online.
Σχεδόν τα 2/3 των Ελλήνων (68%) έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο εξάμηνο. Συνολικά οι περισσότεροι e-shoppers ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 18-54 ετών. Ωστόσο, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες των καταναλωτών και κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες, τα ποσοστά αύξησης των online αγορών είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά. Πιο εντυπωσιακά, μάλιστα, είναι τα ποσοστά αύξησης των ηλεκτρονικών αγορών από μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. Για παράδειγμα, οι online αγορές από άτομα ηλικίας 65+ ετών αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2021 κατά 91% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Στο μεταξύ, στην ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών η αύξηση ήταν της τάξης του 56%.
Στις μικρότερες ηλικίες, που ήταν ήδη εξοικειωμένες με τις online αγορές, η αύξηση στην υιοθέτηση του ψηφιακού καναλιού είναι μεν μικρότερη ποσοστιαία, αλλά διόλου αμελητέα. Οι ηλεκτρονικές αγορές από τους Έλληνες ηλικίας 45-54 ετών αυξήθηκαν κατά 29% και στην ομάδα 35-44 ετών κατά 23%.
Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης του e-commerce είναι εντατικοί και σε πιο μικρές ηλικίες, όπως τα άτομα 13-17 ετών, όπου το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης είναι – για τους τρεις πρώτους μήνες του έτους – 32%.
Την παραπάνω εικόνα περιγράφει η Focus Bari στην τελευταία έρευνα «Focus on Tech Life Tips» για το 1ο τρίμηνο του 2021. Σύμφωνα με τα ευρήματά της, η χρήση του Internet έχει φτάσει πλέον στο 96% των Ελλήνων 13-74 χρόνων, βρίσκεται σχεδόν στο 90% στις ηλικίες 55-64, ενώ έχει ξεπεράσει το 70% στις ηλικίες 65-74.
Όπως δείχνουν τα στοιχεία, όταν κάποιος ξεκινήσει να χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο, πολύ σύντομα γίνεται καθημερινός χρήσης: από το 96% των χρηστών το 92% δηλώνει ότι βρίσκεται στο Internet κάθε μέρα. Επίσης, όταν κάποιος μπει στον διαδικτυακό κόσμο, ανακαλύπτει τις ωφέλειες και τις ευκολίες του και γι’ αυτό οι 9 στους 10 Έλληνες έχουν το δικό τους smartphone, ώστε να σερφάρουν ανά πάσα στιγμή και από οποιοδήποτε χώρο.
Μάλιστα, το ποσοστό των Ελλήνων, που έχουν δικό τους smartphone, είναι αυξημένο κατά 10% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2019, φτάνοντας το 82%. Τις μεγαλύτερες αυξήσεις παρουσιάζουν οι ηλικίες 55-64 (+23%) και 65+ (+61%), οι οποίοι εύλογα λόγω της πανδημίας μπαίνουν ταχύτερα στον ψηφιακό κόσμο απ’ ό,τι στο παρελθόν και άρα το smartphone γίνεται και γι’ αυτούς απαραίτητο καθημερινό εργαλείο.
Στο μεταξύ, 8 στους 10 Έλληνες (78%) έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα και χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (με οποιαδήποτε συχνότητα). Μάλιστα, λίγο περισσότεροι από 7 στους 10 (72%) δηλώνουν καθημερινοί χρήστες των social media. Στη διάρκεια της πανδημίας αφενός η μεταφορά σχεδόν όλης της δραστηριότητας εντός σπιτιού και αφετέρου οι ανάγκες της τηλεκπαίδευσης έβαλαν σχεδόν το σύνολο των Ελληνόπουλων στον ψηφιακό κόσμο. Πλέον, το 91% των παιδιών ηλικίας 5-12 χρόνων χρησιμοποιούν το Internet. Μάλιστα, στις ηλικίες 10-12, όλα τα παιδιά είναι online (97%).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ITX Ελλάς (Zara): Θεαματική αύξηση κερδών 80% και ιστορικό ρεκόρ τζίρου στα 725 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/zara2-600x287.png)
«Μηχανή χρήματος» η Ελλάδα για τον ισπανικό κολοσσό Inditex – Νέα Zara σε Τσιμισκή, Μινιόν και Ελληνικό
Στα ταμεία του ομίλου Zara τα 20 στα 100 ευρώ που ξοδεύονται για ρούχα στην Ελλάδα
![Κόκκινα δάνεια: Πώς η PQH έκλεισε τη μεγαλύτερη συναλλαγή ΝPL’s εκτός «Ηρακλή»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/κόκκινα-δάνεια-600x360.jpg)
Πώς η PQH έκλεισε τη μεγαλύτερη πώληση κόκκινων δανείων εκτός «Ηρακλή»
Το χρονικό μέχρι την ολοκλήρωση του deal της PQH – Οι δυσκολίες, το τίμημα και οι επενδυτές
![Βασιλική Λαζαράκου: Η ΑΙ στην υπηρεσία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς – Πώς θα γίνονται οι έλεγχοι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/lazarak-600x400.jpg)
Λαζαράκου στον ΟΤ: Έρχονται έλεγχοι με τη χρήση ΑΙ
Για την χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης αλλά και τις προσλήψεις 34 νέων εργαζομένων μιλάει στον ΟΤ η πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, Βασιλική Λαζαράκου
![Μεταχειρισμένα ρούχα: Γιατί οι Έλληνες αγοράζουν από… δεύτερο χέρι από Zara μέχρι H&M](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/05-400x600.jpg)
Από το Zara μέχρι τα H&M - Οι Έλληνες αγοράζουν μεταχειρισμένα ρούχα
Αγοράζουν από αλυσίδες, όπως Zara και H&M, πλατφόρμες όπως η Shein, αλλά και εξειδικευμένα apps όπως η νεοεισερχόμενη Vinted
![Ξενοδοχεία: Οι 39 διεθνείς αλυσίδες και οι μεγαλύτεροι παίκτες στην Ελλάδα [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/hotel-1.jpg)
Ποιες διεθνείς αλυσίδες ξενοδοχείων έχουν τα μεγαλύτερα μερίδια στη χώρα μας [γραφήματα]
Τι δείχνει μελέτη της GBR Consulting για τον αριθμό των δωματίων που έχουν στη διάθεση τους τα διεθνή ξενοδοχεία στη χώρα μας
![Λάτση – Ταμβακάκης: Στον «πυρετό» των deals η ελληνική αγορά – Πού επενδύουν μεγάλα ονόματα του επιχειρείν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/ot_trofima4-768x450-1-600x352.png)
Τι κρύβει η φρενίτιδα των deals από την Λάτση έως τον Ταμβακάκη
Πώς εξηγείται το αμείωτο ενδιαφέρον για εξαγορές και επενδύσεις – Ποιοι κλάδοι βρίσκονται στο επίκεντρο
![Μονεμβασιώτης (Βενέτης) στον ΟΤ: Γιατί μπήκα στο ελαιόλαδο – O απώτερος στόχος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/venetis-600x399.jpg)
Γιατί μπήκα στο ελαιόλαδο - Ο Μονεμβασιώτης (Βενέτης) στον ΟΤ
Κάθε κίνηση της εταιρείας Βενέτης αποδεικνύει την εστίασή της στα τρόφιμα - Οι δραστηριότητές της και η νέα εταιρεία ελαιολάδου
![Τράπεζες: Πώς σχεδιάζουν να τονώσουν τη ζήτηση για στεγαστικά και καταναλωτικά δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/diaz-600x400.jpg)
Τραπεζικό σχέδιο για τα δάνεια λιανικής – Πώς επιχειρούν να δελεάσουν τα νοικοκυριά
Στοίχημα για τις τράπεζες η αύξηση των εργασιών στα δάνεια λιανικής – Τα κίνητρα που προσφέρουν
![Eστιατόρια Milos: Ποιος είναι ο Κώστας Σπηλιάδης που έχτισε την αυτοκρατορία των 100 εκατ. δολαρίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/Capture-600x317.png)
Eστιατόρια Milos: Ποιος είναι ο Κώστας Σπηλιάδης που έχτισε την αυτοκρατορία των 100 εκατ. δολαρίων
Πώς κατάφερε με την συνταγή που ακολούθησε στα εστιατόρια Milos να κατακτήσει τον πλανήτη
![Το αξέχαστο ποδοσφαιρικό καλοκαίρι της Kaizen Gaming](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/GMB_4960_AP-1-600x399.jpg)
Το αξέχαστο ποδοσφαιρικό καλοκαίρι της Kaizen Gaming
Περιοδείες των τροπαίων του EURO και του Copa América, fan zones με εκατοντάδες χιλιάδες φιλάθλους, «ταξίδι» πίσω στο 2004, παιδικά χαμόγελα και εορταστικές εκδηλώσεις για τους ανθρώπους της εταιρείας σε όλο τον κόσμο.