Την τεράστια σημασία που έχουν για το περιβάλλον και για την οικονομία οι μεταφορές, καθώς και ο ρόλος της Ελλάδας ως Πύλη μεταφορών εμπορευμάτων υπογράμμισαν οι ομιλητές του πάνελ «Greece as a logistics gateway connecting Europe» στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
Ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τόνισε ότι «η θέση της Ελλάδας ως logistics gateway είναι στρατηγικής σημασίας εδώ και χρόνια» προσθέτοντας ότι «ο ρόλος της Ελλάδας ως πύλη της Ευρώπης είναι όλο και πιο σαφής» και ανέφερε το παράδειγμα του λιμανιού του Πειραιά. Ο κ. Κεφαλογιάννης παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για τη δημιουργία τριών ολοκληρωμένων διαμετακομιστικών κέντρων στην Ελλάδα, ξεκινώντας από την ενίσχυση του Θριάσιου και τη δημιουργία ενός Θριάσιου 2 ώστε από τα πλοία στον Πειραιά, τα εμπορεύματα να πηγαίνουν στο Θριάσιο με τρένο και εκεί να γίνεται διαλογή και να φορτώνονται σε κέντρα για την Ευρώπη.
Η κυβέρνηση ανέφερε ενισχύει τις υποδομές που θα δώσουν τη δυνατότητα στη χώρα μας να γίνει διεθνής παίκτης, αλλά, όπως εξήγησε, «η Ελλάδα υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της». Όπως είπε, η χώρα μας πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο θέματα: την Interconnectivity, για την οποία ήδη γίνονται βήματα, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου των τρένων, αλλά και την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαμετακομιστικών κέντρων. Ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών τόνισε ότι αντίστοιχη δουλειά με το Θριάσιο γίνεται και στη Θεσσαλονίκη, ενώ ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση «είναι έτοιμη να διεξάγει μία μελέτη ενός διαμετακομιστικού κέντρου logistics στην Κεντρική Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Λάρισα».
Ο ειδικός σε θέματα μεταφορών της Παγκόσμιας Τράπεζας, Luis Blancas, τόνισε ότι χρειάζεται περαιτέρω αύξηση του όγκου εμπορευμάτων στον Πειραιά και πρόσθεσε ότι η Κίνα είναι πρόθυμη να επενδύσει. Όπως είπε, η Ελλάδα έχει πετύχει σημαντική αύξηση της απόδοσης της στη μεταφορά εμπορευμάτων σε σχέση, για παράδειγμα, με τη Γερμανία που είναι ηγέτης στον τομέα και πρόσθεσε ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι πολύ σημαντικός για τη χώρα μας και την οικονομία της και θα μπορούσε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και βελτίωσης των σιδηροδρομικών συνδέσεων και του δικτύου των δρόμων δημιουργώντας ένα διάδρομο σύνδεσης της Ελλάδας με την Κεντρική Ευρώπη. Τόνισε δε ότι η Παγκόσμια Τράπεζα είναι πρόθυμη να επενδύσει.
Ο Επικεφαλής της Rail Logistics Division στην VTG Rail Logistics της Γερμανίας, Gunter Ferk, τόνισε ότι η Ελλάδα διαθέτει τεράστιο γεωπολιτικό πλεονέκτημα, λόγω της θέσης της, όμως πρόσθεσε ότι το μειονέκτημα είναι οι σιδηρόδρομοι, καθώς τα εμπορεύματα χρειάζονται πέντε με έξι μέρες να φτάσουν στην Κεντρική Ευρώπη. Χαρακτήρισε πολύ σημαντικό παράγοντα τη διαχείριση των κοντέινερ στον Πειραιά, ενώ, όπως είπε, υπάρχουν κάποιες προκλήσεις όταν θέλουμε να μεταφέρουμε εμπορεύματα από την Ελλάδα, π.χ. δεν υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, υπάρχει έλλειψη γραμμών τρένων, συνδεσιμότητα κ.ά.
Το μέλος του ΔΣ της Rail Cargo της Αυστρίας, Thomas Kargl, είπε ότι ο σιδηρόδρομος χάνει έδαφος έναντι των φορτηγών και χαρακτήρισε και αυτός πολύ σημαντική τη θέση της Ελλάδας, κυρίως σε ό,τι αφορά στο ρόλο που παίζει στη σύνδεση της Ευρώπης με την Ασία.
Ο Πρόεδρος του National Logistics Committee, Αθανάσιος Ζιλιασκόπουλος, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι σε μία μετάβαση για να γίνει πιο ανταγωνιστική και διαθέτει τα πλεονεκτήματα για να γίνει, ωστόσο υπάρχουν και μειονεκτήματα. «Δεν είμαστε Ρότερνταμ, είμαστε κοντά στη Διώρυγα του Σουέζ, αλλά μακριά από την Κεντρική Ευρώπη», είπε ο κ. Ζιλιασκόπουλος προσθέτοντας ότι υπάρχει έλλειψη οδηγών φορτηγών και ότι πρέπει να λάβουμε πρωτοβουλίες για να μειώσουμε τις καθυστερήσεις στη μεταφορά φορτίων. Τέλος, τόνισε ότι «έχουμε το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο πλοίων, αλλά όχι μία εταιρεία διαχείρισης κοντέινερ».
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ