![Delphi Forum: Στόχος, τρία λειτουργικά διαμετακομιστικά κέντρα στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/forum.png)
Την τεράστια σημασία που έχουν για το περιβάλλον και για την οικονομία οι μεταφορές, καθώς και ο ρόλος της Ελλάδας ως Πύλη μεταφορών εμπορευμάτων υπογράμμισαν οι ομιλητές του πάνελ «Greece as a logistics gateway connecting Europe» στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών το οποίο τελεί υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
Ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, τόνισε ότι «η θέση της Ελλάδας ως logistics gateway είναι στρατηγικής σημασίας εδώ και χρόνια» προσθέτοντας ότι «ο ρόλος της Ελλάδας ως πύλη της Ευρώπης είναι όλο και πιο σαφής» και ανέφερε το παράδειγμα του λιμανιού του Πειραιά. Ο κ. Κεφαλογιάννης παρουσίασε το σχέδιο της κυβέρνησης για τη δημιουργία τριών ολοκληρωμένων διαμετακομιστικών κέντρων στην Ελλάδα, ξεκινώντας από την ενίσχυση του Θριάσιου και τη δημιουργία ενός Θριάσιου 2 ώστε από τα πλοία στον Πειραιά, τα εμπορεύματα να πηγαίνουν στο Θριάσιο με τρένο και εκεί να γίνεται διαλογή και να φορτώνονται σε κέντρα για την Ευρώπη.
Η κυβέρνηση ανέφερε ενισχύει τις υποδομές που θα δώσουν τη δυνατότητα στη χώρα μας να γίνει διεθνής παίκτης, αλλά, όπως εξήγησε, «η Ελλάδα υστερεί έναντι των ανταγωνιστών της». Όπως είπε, η χώρα μας πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο θέματα: την Interconnectivity, για την οποία ήδη γίνονται βήματα, όπως για παράδειγμα η εγκατάσταση του ευρωπαϊκού συστήματος ελέγχου των τρένων, αλλά και την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος διαμετακομιστικών κέντρων. Ο υφυπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών τόνισε ότι αντίστοιχη δουλειά με το Θριάσιο γίνεται και στη Θεσσαλονίκη, ενώ ανακοίνωσε ότι η κυβέρνηση «είναι έτοιμη να διεξάγει μία μελέτη ενός διαμετακομιστικού κέντρου logistics στην Κεντρική Ελλάδα και συγκεκριμένα τη Λάρισα».
Ο ειδικός σε θέματα μεταφορών της Παγκόσμιας Τράπεζας, Luis Blancas, τόνισε ότι χρειάζεται περαιτέρω αύξηση του όγκου εμπορευμάτων στον Πειραιά και πρόσθεσε ότι η Κίνα είναι πρόθυμη να επενδύσει. Όπως είπε, η Ελλάδα έχει πετύχει σημαντική αύξηση της απόδοσης της στη μεταφορά εμπορευμάτων σε σχέση, για παράδειγμα, με τη Γερμανία που είναι ηγέτης στον τομέα και πρόσθεσε ότι ο συγκεκριμένος τομέας είναι πολύ σημαντικός για τη χώρα μας και την οικονομία της και θα μπορούσε να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης και βελτίωσης των σιδηροδρομικών συνδέσεων και του δικτύου των δρόμων δημιουργώντας ένα διάδρομο σύνδεσης της Ελλάδας με την Κεντρική Ευρώπη. Τόνισε δε ότι η Παγκόσμια Τράπεζα είναι πρόθυμη να επενδύσει.
Ο Επικεφαλής της Rail Logistics Division στην VTG Rail Logistics της Γερμανίας, Gunter Ferk, τόνισε ότι η Ελλάδα διαθέτει τεράστιο γεωπολιτικό πλεονέκτημα, λόγω της θέσης της, όμως πρόσθεσε ότι το μειονέκτημα είναι οι σιδηρόδρομοι, καθώς τα εμπορεύματα χρειάζονται πέντε με έξι μέρες να φτάσουν στην Κεντρική Ευρώπη. Χαρακτήρισε πολύ σημαντικό παράγοντα τη διαχείριση των κοντέινερ στον Πειραιά, ενώ, όπως είπε, υπάρχουν κάποιες προκλήσεις όταν θέλουμε να μεταφέρουμε εμπορεύματα από την Ελλάδα, π.χ. δεν υπάρχουν αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι, υπάρχει έλλειψη γραμμών τρένων, συνδεσιμότητα κ.ά.
Το μέλος του ΔΣ της Rail Cargo της Αυστρίας, Thomas Kargl, είπε ότι ο σιδηρόδρομος χάνει έδαφος έναντι των φορτηγών και χαρακτήρισε και αυτός πολύ σημαντική τη θέση της Ελλάδας, κυρίως σε ό,τι αφορά στο ρόλο που παίζει στη σύνδεση της Ευρώπης με την Ασία.
Ο Πρόεδρος του National Logistics Committee, Αθανάσιος Ζιλιασκόπουλος, τόνισε ότι η Ελλάδα είναι σε μία μετάβαση για να γίνει πιο ανταγωνιστική και διαθέτει τα πλεονεκτήματα για να γίνει, ωστόσο υπάρχουν και μειονεκτήματα. «Δεν είμαστε Ρότερνταμ, είμαστε κοντά στη Διώρυγα του Σουέζ, αλλά μακριά από την Κεντρική Ευρώπη», είπε ο κ. Ζιλιασκόπουλος προσθέτοντας ότι υπάρχει έλλειψη οδηγών φορτηγών και ότι πρέπει να λάβουμε πρωτοβουλίες για να μειώσουμε τις καθυστερήσεις στη μεταφορά φορτίων. Τέλος, τόνισε ότι «έχουμε το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο πλοίων, αλλά όχι μία εταιρεία διαχείρισης κοντέινερ».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα