![Delphi Forum: Για ποιους λόγους η ελληνική ναυτιλία είναι στην κορυφή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/nautilia.jpg)
Για την εξέχουσα θέση που έχει η ελληνική ναυτιλία παγκοσμίως μίλησαν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, η Αλεξία Ιγγλέση, Director Alberta Shipmanagement Ltd Greece, ο Χρήστος Μάγκος, CEO, Interunity Management Corporation και η Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη, Commercial Manager, Teo Shipping Corporation Greece και ο Ρομπέρτο Κούστας, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, DEEP SEA TECHNOLOGIES Greece).
«Η ελληνική ναυτιλία έχει ιστορία πάνω από 200 χρόνια και η τεχνογνωσία πέρασε μέσα στα χρόνια από γενιά σε γενιά. Η ελληνική ναυτιλία είχε το προνόμιο να προσαρμόζεται σε κάθε είδους συνθήκη» τόνισε η Αλεξία Ιγγλέση.
Όπως σημείωσε η κ. Ιγγλέση η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, όπως το know how των Ελλήνων που «ταξίδεψαν» τις γνώσεις τους από γενιά σε γενιά, τη γεωγραφική θέση της χώρας που οδήγησε τους Έλληνες προς την θάλασσα αλλά και την προσαρμοστικότητα που παρουσιάζει η ελληνική ναυτιλία σε κάθε είδους συνθήκη.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις σημαντικότερες ημερομηνίες της ελληνικής ναυτιλίας από το 1774 και την Συνθήκη του Κιουτσούκ Καιναρτζή, μέχρι την σπουδαία επιρροή του άσκησε η ελληνική ναυτιλία κατά την διάρκεια των παγκοσμίων πολέμων και την κορυφαία θέση που κατέχει ακόμα και σήμερα.
Με την σειρά της η κ. Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη υπερθεμάτισε την σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας τονίζοντας πως η «ναυτιλία εξαρτάται από την ικανότητα, τις δράσεις και τον επαγγελματισμό όσων ασχολούνται με αυτήν».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας της αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η ναυτιλία την εποχή του κορονοϊού και στάθηκε στους «ήρωες» που δούλεψαν υπό αντίξοες συνθήκες για να κρατήσουν την ναυτιλία όρθια ενώ προέβλεψε ότι τα cargo θα γνωρίσουν ανάπτυξη 6-7% το 2021.
Τεχνολογία και ναυτιλία
«Η τεχνολογία βοηθάει τη ναυτιλία με real time data και μπορεί να αποτρέψει ανθρώπινα λάθη, ωστόσο να μην ξεχνάμε ότι η τεχνολογία ελέγχεται από ανθρώπους. Όσο η σχέση τεχνολογίας – ανθρώπων περιπλέκεται τόσο θα χρειάζεται ακόμα περισσότερες ικανότητες για να είναι διαχειρίσιμη. Από την άλλη δεν μπορούμε να βασιζόμαστε μόνο σε αυτή» τόνισε η κα. Μήλιου – Θεοχαράκη.
Ο κ. Κούστας, με τη σειρά του, τόνισε την σημασία της τεχνολογίας στην εποχή του κορονοϊού και πόσο κρίσιμο είναι να υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε «να ανταπεξέλθεις στις προκλήσεις της εποχής» ενώ, υπογράμμισε πως η πανδημία έφερε πιο κοντά την τεχνολογία στην ναυτιλία.
«Ο κορονοϊός δημιούργησε την ανάγκη των εταιρειών να επικοινωνούν με τα πληρώματα που είναι απομακρυσμένα με το «δώρο» της τεχνολογίας» είπε ο κ. Κούστας ενώ ολοκληρώνοντας την ομιλία του εξήρε τη σημασία των έξυπνων τεχνολογιών για την ναυτιλία λέγοντας πως «Οι έξυπνες τεχνολογίες πρέπει να οδηγήσουν σε έξυπνες αποφάσεις και έξυπνες δράσεις».
Τέλος, ο κ. Μάγκος, έθεσε ως ύψιστη προτεραιότητα για την ναυτιλία το περιβάλλον, την άποψη του οποίο ενστερνίστηκε η κα. Ιγγλέση, η οποία τόνισε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι νέες πηγές καυσίμων. «Η ναυτιλία πρέπει να βρει τα επόμενα χρόνια ένα καινούριο καύσιμο που θα μας φέρει πιο κοντά σε μηδενικές εκπομπές ρύπων».
Καλουπτσίδη: Γίγαντας της ναυπήγησης η Κίνα
Λίγο αργότερα σε συζήτηση για το πώς η Κίνα έγινε τα τελευταία 20 χρόνια «γίγαντας» στη ναυπήγηση πλοίων, η Μυρτώ Καλουπτσίδη, Assistant Professor Department of Economics at Harvard University, USA, τόνισε πως η «Κίνα τα τελευταία 20 χρόνια έχει προσπεράσει στον τομέα αυτό την Νότια Κορέα και την Ιαπωνία».
Πώς έγινε αυτό; Όπως ανέφερε η κα. Καλουπτσίδη η Κίνα το έβαλε στο κέντρο των προτεραιοτήτων της και πήρε μέτρα γι’ αυτό όπως π.χ. οι επενδύσεις και ο εύκολος και φθηνός δανεισμός από τράπεζες. Παράλληλα, επένδυσαν και στην παραγωγή πλοίων.
«Το πιο σοκαριστικό από όλα είναι όχι ότι έγινε υπερδύναμη αλλά, το πόσο σύντομα το κατάφερε» σημείωσε ενώ, αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό της Κίνας για τα επόμενα 20 χρόνια. «Η Κίνα θα συνεχίσει να επενδύει στη ναυπήγηση ενώ βάζει στο τραπέζι και άλλους τομείς όπως η ρομποτική».
Την συζήτηση συντόνισε η Δανάη Μπεζαντάκου, CEO, Navigator Shipping Consultants Ltd.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Λιμάνια: 17 λιμενικά έργα ύψους 110 εκατ. ευρώ στο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/amorgosklik-600x371.jpg)
Από την Κρήτη έως τον Άη Στράτη: Τα λιμενικά έργα που παίρνουν... προτεραιότητα
Στόχος είναι η βελτίωση της ασφάλειας και της διασυνδεσιμότητας στα λιμάνια των νησιωτικών περιοχών
![Διώρυγα του Παναμά: Σιτηρά και LNG εξακολουθούν να αποφεύγουν το κανάλι](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Canal-de-Panama1-600x332.jpg)
Γιατί σιτηρά και LNG αποφεύγουν τον Παναμά - Τα γρηγορόσημα και το reserve στα slots
Οι ναυλομεσίτες λένε ότι οι έμποροι έχουν συνηθίσει σε μεγαλύτερες διαδρομές και δεν επιλέγουν τη Διώρυγα του Παναμά
![Ναυτιλία: Ανησυχίες του κλάδου για το ενδεχόμενο επανεκλογής Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/nautilia-ploia-768x480-1-600x375.jpg)
Ανησυχίες στην παγκόσμια ναυτιλία - Οι φόβοι για την επανεκλογή Τραμπ
Ο γενικός γραμματέας του ICS λέει ότι η απειλή για τη ναυτιλία βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο από τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο
![Πτώση της επιβατικής κίνησης τον Ιούλιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/ploia-600x338.jpg)
Πτώση της επιβατικής κίνησης τον Ιούλιο
Μόνο από το λιμάνι του Πειραιά ήταν 50.000 λιγότεροι φέτος οι επιβάτες σε σχέση με πέρυσι
![Ναυτιλία: Εφοδιάζονται με χριστουγεννιάτικα ΕΕ και ΗΠΑ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/naf-600x447.jpeg)
Ναυτιλία: Εφοδιάζονται με χριστουγεννιάτικα ΕΕ και ΗΠΑ
Τον Ιούνιο σημειώθηκε ρεκόρ στη ζήτηση μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Κίνα προς τη Βόρεια Αμερική και τη Βόρεια Ευρώπη
![Τέσσερις επιθέσεις των Χούθι στο ελληνικών συμφερόντων τάνκερ Delta Blue](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/χουτι-600x360.jpg)
Τέσσερις επιθέσεις των Χούθι στο ελληνικών συμφερόντων τάνκερ Delta Blue
Πλοίο και το πλήρωμα είναι ασφαλείς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Παιχνίδι για δύο η αγορά – Ολιγοπώλιο και τιμές «φωτιά»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
Παιχνίδι για δύο η ελληνική ακτοπλοΐα - Ολιγοπώλιο και τιμές «φωτιά»
Τι αποκαλύπτει η ετήσια έρευνα της XRTC για την εκτόξευση των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και τη δομή της αγοράς - Άπραγη η κυβέρνηση
![Ναυπηγεία: Στην Κίνα κατασκευάζεται το 60% των νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/ploia-600x337.jpg)
Στην Κίνα κατασκευάζεται το 60% των νέων πλοίων
Πρώτα σε παραγγελίες τα κινεζικά ναυπηγεία και ακολουθούν στη δεύτερη θέση τα νοτιοκορεατικά και στην τρίτη τα ιαπωνικά
![Σκάφη αναψυχής: Ψηφιακό το Δελτίο Κίνησης «Transit Log» για ιδιωτικά σκάφη αλλοδαπής σημαίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/tourismos-skafi-600x336.jpg)
Τι αλλάζει για τα σκάφη αναψυχής με ξένη σημαία - Η απόφαση της ΑΑΔΕ
H διαδικασία αφορά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ολικού μήκους άνω των 7 μέτρων που καταπλέουν σε ελληνικά λιμάνια, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ
![Mέση Ανατολή: Σε κατάσταση συναγερμού η διεθνής ναυτιλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/panama1-600x384.jpg)
Σε κατάσταση συναγερμού η διεθνής ναυτιλία - Ο κίνδυνος του πολέμου στη Μέση Ανατολή
Τα σενάρια και οι επιπτώσεις αναλόγως του τι θα συμβεί τις επόμενες ημέρες ή εβδομάδες, περιγράφει σε έκθεσή του ο οίκος αναλύσεων Poten