Για την εξέχουσα θέση που έχει η ελληνική ναυτιλία παγκοσμίως μίλησαν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, η Αλεξία Ιγγλέση, Director Alberta Shipmanagement Ltd Greece, ο Χρήστος Μάγκος, CEO, Interunity Management Corporation και η Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη, Commercial Manager, Teo Shipping Corporation Greece και ο Ρομπέρτο Κούστας, Συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος, DEEP SEA TECHNOLOGIES Greece).
«Η ελληνική ναυτιλία έχει ιστορία πάνω από 200 χρόνια και η τεχνογνωσία πέρασε μέσα στα χρόνια από γενιά σε γενιά. Η ελληνική ναυτιλία είχε το προνόμιο να προσαρμόζεται σε κάθε είδους συνθήκη» τόνισε η Αλεξία Ιγγλέση.
Όπως σημείωσε η κ. Ιγγλέση η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται στην κορυφή για πολλούς και διαφορετικούς λόγους, όπως το know how των Ελλήνων που «ταξίδεψαν» τις γνώσεις τους από γενιά σε γενιά, τη γεωγραφική θέση της χώρας που οδήγησε τους Έλληνες προς την θάλασσα αλλά και την προσαρμοστικότητα που παρουσιάζει η ελληνική ναυτιλία σε κάθε είδους συνθήκη.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στις σημαντικότερες ημερομηνίες της ελληνικής ναυτιλίας από το 1774 και την Συνθήκη του Κιουτσούκ Καιναρτζή, μέχρι την σπουδαία επιρροή του άσκησε η ελληνική ναυτιλία κατά την διάρκεια των παγκοσμίων πολέμων και την κορυφαία θέση που κατέχει ακόμα και σήμερα.
Με την σειρά της η κ. Αμαλία Μήλιου – Θεοχαράκη υπερθεμάτισε την σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην εξέλιξη της ελληνικής ναυτιλίας τονίζοντας πως η «ναυτιλία εξαρτάται από την ικανότητα, τις δράσεις και τον επαγγελματισμό όσων ασχολούνται με αυτήν».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας της αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε η ναυτιλία την εποχή του κορονοϊού και στάθηκε στους «ήρωες» που δούλεψαν υπό αντίξοες συνθήκες για να κρατήσουν την ναυτιλία όρθια ενώ προέβλεψε ότι τα cargo θα γνωρίσουν ανάπτυξη 6-7% το 2021.
Τεχνολογία και ναυτιλία
«Η τεχνολογία βοηθάει τη ναυτιλία με real time data και μπορεί να αποτρέψει ανθρώπινα λάθη, ωστόσο να μην ξεχνάμε ότι η τεχνολογία ελέγχεται από ανθρώπους. Όσο η σχέση τεχνολογίας – ανθρώπων περιπλέκεται τόσο θα χρειάζεται ακόμα περισσότερες ικανότητες για να είναι διαχειρίσιμη. Από την άλλη δεν μπορούμε να βασιζόμαστε μόνο σε αυτή» τόνισε η κα. Μήλιου – Θεοχαράκη.
Ο κ. Κούστας, με τη σειρά του, τόνισε την σημασία της τεχνολογίας στην εποχή του κορονοϊού και πόσο κρίσιμο είναι να υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε «να ανταπεξέλθεις στις προκλήσεις της εποχής» ενώ, υπογράμμισε πως η πανδημία έφερε πιο κοντά την τεχνολογία στην ναυτιλία.
«Ο κορονοϊός δημιούργησε την ανάγκη των εταιρειών να επικοινωνούν με τα πληρώματα που είναι απομακρυσμένα με το «δώρο» της τεχνολογίας» είπε ο κ. Κούστας ενώ ολοκληρώνοντας την ομιλία του εξήρε τη σημασία των έξυπνων τεχνολογιών για την ναυτιλία λέγοντας πως «Οι έξυπνες τεχνολογίες πρέπει να οδηγήσουν σε έξυπνες αποφάσεις και έξυπνες δράσεις».
Τέλος, ο κ. Μάγκος, έθεσε ως ύψιστη προτεραιότητα για την ναυτιλία το περιβάλλον, την άποψη του οποίο ενστερνίστηκε η κα. Ιγγλέση, η οποία τόνισε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι νέες πηγές καυσίμων. «Η ναυτιλία πρέπει να βρει τα επόμενα χρόνια ένα καινούριο καύσιμο που θα μας φέρει πιο κοντά σε μηδενικές εκπομπές ρύπων».
Καλουπτσίδη: Γίγαντας της ναυπήγησης η Κίνα
Λίγο αργότερα σε συζήτηση για το πώς η Κίνα έγινε τα τελευταία 20 χρόνια «γίγαντας» στη ναυπήγηση πλοίων, η Μυρτώ Καλουπτσίδη, Assistant Professor Department of Economics at Harvard University, USA, τόνισε πως η «Κίνα τα τελευταία 20 χρόνια έχει προσπεράσει στον τομέα αυτό την Νότια Κορέα και την Ιαπωνία».
Πώς έγινε αυτό; Όπως ανέφερε η κα. Καλουπτσίδη η Κίνα το έβαλε στο κέντρο των προτεραιοτήτων της και πήρε μέτρα γι’ αυτό όπως π.χ. οι επενδύσεις και ο εύκολος και φθηνός δανεισμός από τράπεζες. Παράλληλα, επένδυσαν και στην παραγωγή πλοίων.
«Το πιο σοκαριστικό από όλα είναι όχι ότι έγινε υπερδύναμη αλλά, το πόσο σύντομα το κατάφερε» σημείωσε ενώ, αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό της Κίνας για τα επόμενα 20 χρόνια. «Η Κίνα θα συνεχίσει να επενδύει στη ναυπήγηση ενώ βάζει στο τραπέζι και άλλους τομείς όπως η ρομποτική».
Την συζήτηση συντόνισε η Δανάη Μπεζαντάκου, CEO, Navigator Shipping Consultants Ltd.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International