Τις προοπτικές ανάπτυξης και ευημερίας στην Ανατολική Μακεδονία συζήτησαν σε πάνελ στο Delphi Forum ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, ο δήμαρχος Μαρωνείας-Σαπών Κωνσταντίνος Χαριτόπουλος, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Κωνσταντίνος Χατζηκωνσταντίνου και ο αντιπρόεδρος & Project Director της Gastrade Κωστής Σιφναίος.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση των διοργανωτών του Forum, ο κ. Χατζηκωνσταντίνου αποκάλυψε ότι οι διαδικασίες για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης «τρέχουν» και ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον τέσσερα οικονομικά funds, ενώ τόνισε πως μέχρι το τέλος του χρόνου η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί. Στόχος είναι, όπως σημείωσε, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να γίνει ένα κέντρο διακίνησης προϊόντων που μέσω αυτού εμπορεύματα θα ταξιδεύουν έως το Ελσίνκι.
Ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Μέτιος αναφέρθηκε στις δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις που προγραμματίζονται ή υλοποιούνται στα αεροδρόμια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, στο οδικό αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο με την αναβάθμιση του δικτύου από Αλεξανδρούπολη για Ορμένιο. Παράλληλα, τόνισε, όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, ότι με πόρους του ΕΣΠΑ θα δημοπρατηθεί το πρώτο τμήμα Καβάλα – Δράμα, ενώ έχει υπογραφεί σύμβαση για την ένωση του παραλιακού μετώπου Ροδόπης Έβρου. Επίσης, ανέφερε πως μεγάλες επενδύσεις πραγματοποιούνται με την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε 5 πρωτεύουσες αλλά και τα έργα στη γεωθερμία. Τέλος, αναφέρθηκε και στις ιδιωτικές επενδύσεις στην περιοχή, όπως η παραγωγή ενέργειας μέσω του φυσικού αερίου από τους ομίλους ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Κοπελούζου, ενώ σοβαρές επενδύσεις γίνονται σε αιολικά πάρκα και ανεμογεννήτριες.
Ο δήμαρχος Μαρωνείας κ. Χαριτόπουλος αναφέρθηκε στις μεγάλες ευκαιρίες που παρουσιάζονται στο δήμο λόγω συγκεκριμένων χαρακτηριστικών, όπως η πολυπολιτισμικότητα, η μεγάλη παραλιακή ζώνη, οι πολλοί οικισμοί της περιοχής αλλά και ο μεγάλος πολιτιστικός πλούτος. Από την άλλη, τόνισε πως τροχοπέδη της ανάπτυξης στο δήμο του είναι η γήρανση του πληθυσμού, τα πολύ μεγάλα ποσοστά ανεργίας αλλά και η έλλειψη υποδομών. Στόχος «είναι η δημιουργία θέσεων εργασίας αλλά και η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης του πληθυσμού αλλά και των υποδομών του δήμου». Ανέφερε ότι τα καλά στοιχεία του δήμου του που είναι «πρόσφορα» για επενδύσεις: «Ο τουρισμός, η γεωργία, η κτηνοτροφία, η βιοτεχνία και η βιομηχανία, ο πολιτισμός είναι τομείς στους οποίους μπορούν να υπάρξουν επενδύσεις».
Με τη σειρά του ο κ. Σιφναίος αναφέρθηκε στη μεγάλη επένδυση της πλωτής δεξαμενής φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, τονίζοντας ότι ήταν μια πρωτοπόρα ιδέα καθώς, όπως είπε, «υπήρχαν μόλις δύο τέτοιες πλωτές δεξαμενές σε όλο τον κόσμο». Η επένδυση αυτή προχώρησε λόγω της θέσης της Θράκης καθώς, όπως τόνισε ο κ. Σιφναίος, «γειτνιάζει με τις χώρες των Βαλκανίων και χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και γίνεται ευκολότερη η μεταφορά του φυσικού αερίου». Τέλος, αναφερόμενος σε άλλα έργα, όπως ο αγωγός ΤAP και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, είπε πως όλες αυτές οι επενδύσεις είναι «αδερφάκια». «Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι το δεξί μας χέρι και χωρίς αυτό δεν υπάρχουμε». Για τον ΤAP, ανέφερε πως δίνει πρόσβαση και στα Δυτικά Βαλκάνια, άρα «η θέση του έργου μας, μαζί με τις υποδομές που δημιουργούνται, επεκτείνει τον ορίζοντα δράσης του».
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ