Μέχρι το τέλος του 2021 η Βρετανία θα έχει δώσει σχετική άδεια ούτως ώστε να ξεκινήσει η χρήση αυτόνομων αυτοκινήτων στην ενδοχώρα.
Το παραπάνω ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Μεταφορών της χώρας, δείχνοντας ότι «ποντάει» πολλά στην κυκλοφορία «έξυπνων» αυτοκινήτων.
Σε πρώτη φάση η άδεια θα αφορά τα υβριδικά οχήματα στα οποία ο κάτοχος τους τα οδηγεί κανονικά αλλά διαθέτουν και αυτόνομο σύστημα κίνησης και όχι στα αμιγώς αυτόνομα που δεν διαθέτουν οδηγό ούτε καν τιμόνι και πεντάλ.
Η άδεια σε πρώτη φάση θα αφορά αυτοκίνητα που θα διαθέτουν την τεχνολογία ALKS, που είναι ένα αυτοματοποιημένο σύστημα διατήρησης λωρίδας.
H ταχύτητα που θα αναπτύσσουν αυτά τα αυτοκίνητα όταν βρίσκονται σε αυτόνομη κίνηση δεν θα ξεπερνά τα 65 χλμ./ώρα.
Τι θα κάνει ο οδηγός
Ο οδηγός θα μπορεί να παραδώσει τον έλεγχο του οχήματος στο όχημα και να κάνει κάτι άλλο χωρίς να παρακολουθεί τι συμβαίνει στον δρόμο αλλά σε κάθε περίπτωση θα παραμένει στην θέση του οδηγού για να αναλάβει αμέσως δράση σε περίπτωση που κριθεί απαραίτητο.
Το ίδιο το σύστημα θα κρίνει αν πρέπει ο οδηγός να πάρει τον έλεγχο του οχήματος και θα τον ειδοποιεί σχετικά.
Αν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί εντός λίγων δευτερολέπτων το όχημα θα αρχίσει να μειώνει την ταχύτητα του, θα αναβοσβήνει τα φώτα και θα ενεργοποιεί με αυξημένη ένταση το ραδιόφωνο ή το ηχητικό σύστημα του οχήματος για την περίπτωση που ο οδηγός έχει αποκοιμηθεί.
Ανθρώπινος παράγοντας
Οι μελέτες δείχνουν ότι το 85% των τροχαίων ατυχημάτων οφείλονται στον ανθρώπινο παράγοντα και η χρήση των αυτόνομων οχημάτων πιστεύεται ότι θα περιορίσει σημαντικά το ποσοστό των ατυχημάτων και όσο η τεχνολογίας τους εξελίσσεται το ποσοστό αυτό θα μειώνεται ολοένα και περισσότερο.
«Είναι ένα σημαντικό βήμα για την ασφαλή χρήση αυτόνομων οχημάτων στην Βρετανία που θα καταστήσει τα μελλοντικά ταξίδια ευκολότερα, πιο αξιόπιστα και πιο φιλικά στο περιβάλλον. Αλλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι αυτή η συναρπαστική νέα τεχνολογία θα αναπτυχθεί με ασφάλεια και θα καταστήσει την Βρετανία μια παγκόσμια τεχνολογική δύναμη» δήλωσε η Ρέιτσελ Μακλίν, υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας.
Αξίζει να σημειωθείο σύνδεσμος αυτοκινητοβιομηχάνων και εμπόρων (Society of Motor Manufacturers and Traders-SMMT) αναφέρει ότι η τεχνολογία μπορεί να βελτιώσει την ασφάλεια στους δρόμους ελαττώνοντας τον παράγοντα «ανθρώπινο λάθος».
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του εν λόγω συνδέσμου, Mike Hawes, «τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης μπορούν να αποτρέψουν έως και 47.000 σοβαρά ατυχήματα και να σώσουν 3.900 ζωές, μέσα στην επόμενη δεκαετία, μέσω της ικανότητας να μειώνουν τον σημαντικότερο παράγοντα σε περίπτωση ατυχήματος – το ανθρώπινο λάθος».
Η εταιρεία Thatcham Research, που πραγματοποιεί δοκιμές ασφαλείας για λογαριασμό ασφαλιστικών εταιρειών, συμφωνεί με τις επιφυλάξεις σχετικά με τον ορισμό του συστήματος ALKS ως σύστημα αυτόνομης οδήγησης, από τη βρετανική κυβέρνηση. «Το ALKS που προτείνεται από την κυβέρνηση δεν είναι αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης» αναφέρει ο Μάθιου Έιβερι, διευθυντής ερευνών της Thatcham Research, για να συμπληρώσει ότι είναι «σύστημα υποβοήθησης της οδήγησης, από τη στιγμή που στηρίζεται στην ικανότητα του οδηγού να αναλάβει ανά πάσα στιγμή τον έλεγχο».
Το αντίθετο παράδειγμα
Ωστόσο, έχουν υπάρξει ατυχήματα στα οποία έχουν εμπλακεί οχήματα με τέτοιες τεχνολογίες, όταν οι οδηγοί δεν έδιναν την απαιτούμενη προσοχή στο δρόμο. Το BBC αναφέρει χαρακτηριστικά δύο περιπτώσεις τέτοιων ατυχημάτων. Το 2018, ένας Βρετανός πήρε κλήση όταν «οδηγούσε» από τη θέση του συνοδηγού ενός Tesla, αφήνοντας στο σύστημα Autopilot να έχει τον πλήρη έλεγχο.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, μία αντίστοιχη περίπτωση είχε ολέθριες συνέπειες όταν ο οδηγός έθεσε σε λειτουργία τον «αυτόματο πιλότο» και ο ίδιος αρκέστηκε να ασχοληθεί με το αγαπημένο του βιντεοπαιχνίδι. Το αποτέλεσμα ήταν το όχημα να προσκρούσει σε τσιμεντένια διαχωριστική μπάρα.
Latest News
Η Apple κατηγορείται ότι παγίδευσε και έκλεψε 40 εκατ. πελάτες
Η Apple βρίσκεται ενώπιον των δικαστικών αρχών για παραβίαση αντιανταγωνιστικών πρακτικών
Πώς η ΑΙ θα το προκαλέσει το επόμενο κοινωνικό πρόβλημα στις ΗΠΑ
Η ζήτηση τεχνητής νοημοσύνης θα υπερβεί τη παραγωγή των επιχειρήσεων ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2027, σύμφωνα με μελέτη
Η xAI του Ίλον Μασκ αγοράζει 100.000 τσιπ της Nvidia
Ο γύρος χρηματοδότησης της xAI, του Ίλον Μασκ αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για τον εξοπλισμό νέου υπερυπολογιστή στο Μέμφις
Στο μικροσκόπιο των αμερικανικών αρχών το «σύννεφο» της Microsoft
Η πρόεδρος της FTC Λίνα Καν συνεχίζει να καταδιώκει την Big Tech τις τελευταίες ημέρες της προεδρίας Μπάιντεν
H πλατφόρμα που κερδίζει μαζικά χρήστες από το Χ του Μασκ μετά τη νίκη Τραμπ
Η πλατφόρμα Bluesky ανακοίνωσε πως είναι σε καλό δρόμο για να προσθέσει 1 εκατομμύριο νέους χρήστες μόνο σε μία ημέρα
Στο στόχαστρο των αμερικανικών αρχών η Microsoft για το cloud
Η πρόεδρος της FTC Lina Khan συνεχίζει να προκαλεί τις Big Tech τις τελευταίες ημέρες της προεδρίας Μπάιντεν στις ΗΠΑ
Ισχυρή ζήτηση για διακομιστές ΑΙ «βλέπει» η Foxconn - Τι εκτιμά ο CEO για τους δασμούς Τραμπ
Η Foxconn ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις της σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και το Βιετνάμ
Όλη η Ελλάδα... online - Πώς εξελίσσεται η χρήση του διαδικτύου [γραφήματα]
Τα αποτελέσματα της έρευνας της Focus Bari για τη χρήση του διαδικτύου στην ελληνική επικράτεια - Ποια ηλικία αύξησε κατακόρυφα την καθημερινή χρήση
Τι είναι τελικά αυτά τα cookies που πρέπει να αποδεχόμαστε;
O μέσος χρήστης θα συναντήσει περίπου 1.020 banners αποδοχής cookies τον χρόνο
X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ