Πολύ μεγάλη πίεση για την υιοθέτηση αυστηρότερων περιβαλλοντολογικών κανόνων για τα όρια των ρύπων δέχτηκε σήμερα η διοίκηση της BP, κατά τη γενική συνέλευση των μετόχων. Μια εξέλιξη που ερμηνεύτηκε από τους αναλυτές ως επιβεβαίωση πως το κλίμα που έχει διαμορφωθεί διεθνώς στην κοινή γνώμη υπέρ της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, θα ωθήσει και τις μεγάλες πετρελαϊκές «αδελφές», αργά ή γρήγορα, να ακολουθήσουν.
H BP, υπό τη νέα διοίκηση του Μπέρναρντ Λούνεϊ, έχει ήδη από το Φεβρουάριο του 2020 δρομολογήσει ένα φιλόδοξο πλάνο για το μηδενισμό των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου που παράγεται από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, μέχρι το 2050. Επίσης, κάνοντας ουσιαστικά στροφή από τον πετρελαϊκό κλάδο, θεωρώντας πως η ζήτηση για ορυκτά καύσιμα θα μειωθεί κατά 75% μέσα στα επόμενα τριάντα χρόνια, ο Όμιλος έχει ανακοινώσει την πρόθεση του να μειώσει δραστικά, κατά 40%, την πετρελαϊκή παραγωγή και συνάμα να ενισχύσει τις επενδύσεις του σε project ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέχρι το 2030.
Όμως, κατά τη σημερινή γενική συνέλευση δέχτηκε πίεση για ακόμη πιο αυστηρά μέτρα, με ενδεικτικό το ψήφισμα που κατέθεσε η ολλανδική ακτιβιστική οργάνωση «Follow This». Το ψήφισμα απαιτούσε από την εταιρεία να προχωρά σε τακτική δημοσίευση των βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων της για τη μείωση των εκπομπών CO2, ώστε να παραμένει ευθυγραμμισμένη με τη διεθνή Συνθήκη του Παρισιού για το Κλίμα, που έχει ως στόχο την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη με τη μείωση της θερμοκρασίας κατά 2 βαθμούς Κελσίου.
Η διοίκηση αρνήθηκε την πρόταση κρίνοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα… περιόριζε τα βήματα της εταιρείας και το ξεδίπλωμα της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της. Και πράγματι, το ψήφισμα δεν πέρασε, καθώς έλαβε τη στήριξη του 20,6% των μετόχων.
Όμως το μεγάλο ποσοστό υποστήριξης μεταξύ των μικρομετόχων ήταν λίαν αρκετό για να δημιουργήσει το… θόρυβο που χρειαζόταν, αλλά και να προσελκύσει το ενδιαφέρον των διεθνών media. Είναι χαρακτηριστικό πως ανάλογη πρόταση στη γενική συνέλευση του Ομίλου, το 2019, δεν είχε κερδίσει πάνω από το 8,4% των ψήφων, κάτι που σημαίνει πως τα πράγματα αλλάζουν και αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς…
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες