Πολύ μεγάλη πίεση για την υιοθέτηση αυστηρότερων περιβαλλοντολογικών κανόνων για τα όρια των ρύπων δέχτηκε σήμερα η διοίκηση της BP, κατά τη γενική συνέλευση των μετόχων. Μια εξέλιξη που ερμηνεύτηκε από τους αναλυτές ως επιβεβαίωση πως το κλίμα που έχει διαμορφωθεί διεθνώς στην κοινή γνώμη υπέρ της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, θα ωθήσει και τις μεγάλες πετρελαϊκές «αδελφές», αργά ή γρήγορα, να ακολουθήσουν.
H BP, υπό τη νέα διοίκηση του Μπέρναρντ Λούνεϊ, έχει ήδη από το Φεβρουάριο του 2020 δρομολογήσει ένα φιλόδοξο πλάνο για το μηδενισμό των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου που παράγεται από το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, μέχρι το 2050. Επίσης, κάνοντας ουσιαστικά στροφή από τον πετρελαϊκό κλάδο, θεωρώντας πως η ζήτηση για ορυκτά καύσιμα θα μειωθεί κατά 75% μέσα στα επόμενα τριάντα χρόνια, ο Όμιλος έχει ανακοινώσει την πρόθεση του να μειώσει δραστικά, κατά 40%, την πετρελαϊκή παραγωγή και συνάμα να ενισχύσει τις επενδύσεις του σε project ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέχρι το 2030.
Όμως, κατά τη σημερινή γενική συνέλευση δέχτηκε πίεση για ακόμη πιο αυστηρά μέτρα, με ενδεικτικό το ψήφισμα που κατέθεσε η ολλανδική ακτιβιστική οργάνωση «Follow This». Το ψήφισμα απαιτούσε από την εταιρεία να προχωρά σε τακτική δημοσίευση των βραχυπρόθεσμων, μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων της για τη μείωση των εκπομπών CO2, ώστε να παραμένει ευθυγραμμισμένη με τη διεθνή Συνθήκη του Παρισιού για το Κλίμα, που έχει ως στόχο την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη με τη μείωση της θερμοκρασίας κατά 2 βαθμούς Κελσίου.
Η διοίκηση αρνήθηκε την πρόταση κρίνοντας ότι μια τέτοια κίνηση θα… περιόριζε τα βήματα της εταιρείας και το ξεδίπλωμα της μακροπρόθεσμης στρατηγικής της. Και πράγματι, το ψήφισμα δεν πέρασε, καθώς έλαβε τη στήριξη του 20,6% των μετόχων.
Όμως το μεγάλο ποσοστό υποστήριξης μεταξύ των μικρομετόχων ήταν λίαν αρκετό για να δημιουργήσει το… θόρυβο που χρειαζόταν, αλλά και να προσελκύσει το ενδιαφέρον των διεθνών media. Είναι χαρακτηριστικό πως ανάλογη πρόταση στη γενική συνέλευση του Ομίλου, το 2019, δεν είχε κερδίσει πάνω από το 8,4% των ψήφων, κάτι που σημαίνει πως τα πράγματα αλλάζουν και αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς…
Latest News
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού