
Την σθεναρή αντίδραση της ασφαλιστικής εταιρείας του πλοίου Ever Given να αποζημιώσει για το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ τον Μάρτιο συναντά η αιγυπτιακή κυβέρνηση.
H UK Club, η ασφαλιστική εταιρία που προσφέρει κάλυψη για κινδύνους προστασίας και αποζημίωσης (P&I) για το Ever Given, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι ακόμα και η απαίτηση μειωμένης αποζημίωσης που υπέβαλαν οι αιγυπτιακές αρχές, περίπου 600 εκατομμύρια δολάρια, για την απελευθέρωση του πλοίου και την κάλυψη σχετικών απωλειών παραμένει «εξαιρετικά μεγάλη».
Η Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) αναπροσάρμοσε την αξίωσή της από το αρχικό ποσό των 916 εκατ. δολαρίων σε μια προσπάθεια να διευθετηθεί η υπόθεση εκτός δικαστηρίου, δήλωσε ο επικεφαλής της SCA Οσάμα Ράμπια στο ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο MBC Masr το Σάββατο.
Το Ever Given, ένα από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, μπλόκαρε τη Διώρυγα για έξι ημέρες από τις 23 Μαρτίου, σταματώντας την κίνηση και προς τις δύο κατευθύνσεις και προκαλώντας «έμφραγμα» στο παγκόσμιο εμπόριο. Το πλοίο, που εξακολουθεί να είναι φορτωμένο με χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, παραμένει καθηλωμένο σε μια λίμνη μεταξύ δύο τμημάτων της Διώρυγας εν μέσω της διαμάχης σχετικά με το επίπεδο αποζημίωσης που έχει ζητήσει η SCA από την ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία Shoei Kisen.
Ο Ράμπια είπε το Σάββατο ότι δεν υπάρχει άμεση προοπτική διευθέτησης. «Δεν έχουμε δει καμία απάντηση από την πλευρά τους μέχρι τώρα, οπότε προχωράμε με το ζήτημα, όπως ήμασταν, στο δικαστήριο», είπε.
Η UK Club απάντησε ότι το μειωμένο ποσό που προτάθηκε δεν αποδεικνύεται στην αξίωση της SCA που κατατέθηκε στο δικαστήριο. «Οι ιδιοκτήτες του Ever Given εξακολουθούν να μην έχουν αποδεικτικά στοιχεία που να υποστηρίζουν μια αξίωση αυτού του μεγέθους, η οποία παραμένει εξαιρετικά
μεγάλη. Συνεχίζουμε να διαπραγματευόμαστε τα συμφέροντα του Ever Given καλή τη πίστει με την SCA», πρόσθεσε.
Η ακροαματική διαδικασία από αιγυπτιακό οικονομικό δικαστήριο αναμένεται να πραγματοποιηθεί στις 22 Μαΐου για να εξετάσει τις διεκδικήσεις της SCA για τις απώλειες λόγω του μπλοκαρίσματος της Διώρυγας και του κόστους για την αποκόλληση του πλοίου, ανέφεραν πηγές της SCA.


Latest News

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί