![Ιkea: Δεν θεωρεί λύση του LNG για την απεξάρτηση της ναυτιλίας από τον άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/lng.jpg)
Ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) επιλέγει να επενδύσει στην κατασκευή πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ένας από τους μεγαλύτερους φορτωτές στον κόσμο, η Ikea, καθιστά σαφές ότι το LNG δεν είναι το καύσιμο που θα απαλλάξει τη ναυτιλία από τον άνθρακα και αναζητά περιβαλλοντικές λύσεις σε άλλα εναλλακτικά καύσιμα.
Το LNG δεν είναι ο τρόπος για την ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους ανακοινωθέντες στόχους μείωσης του CO2, λέει στο ShippingWatch, η Elisabeth Munck af Rosenschöld Global Sustainability Manager Ikea Transport & Logistics Services. Δεν βλέπουμε προσθέτει πως το LNG θα επιφέρει τις απαραίτητες μειώσεις εκπομπών άνθρακα, δηλώνει και προσθέτει ότι το LNG είναι ένα ακόμη ορυκτό καύσιμο.
Η τοποθέτηση αυτή της Ikea έρχεται μετά από μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας η οποία απέρριψε την θέση ότι το LNG είναι ένα βιώσιμο για τη ναυτιλία καύσιμο.
Η ίδια η Ikea έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 70% στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων έως το 2030 σε σύγκριση με το 2017. Ο μισός από τον στόχο αυτό πρέπει να επιτευχθεί έως το 2025. Ωστόσο η Ikea δεν έχει έτοιμο κάποια ιδέα εναλλακτικού καυσίμου αλλά προτείνει παράλληλη έρευνα σε βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση με στόχο την εξεύρεση της κατάλληλη λύσης.
Να σημειωθεί ότι τους προηγούμενους μήνες ορισμένες από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) όπως η Hapag Lloyd, η Seaspan, προχώρησαν στην τοποθέτηση παραγγελιών νεότευκτων contaienrships που θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και LNG. Επιπλέον μόλις πριν λίγες ημέρες μία ακόμη, η CMA CGM, υπέγραψε συμφωνία με τα κινεζικά ναυπηγεία CSSC για την κατασκευή 22 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 12 είναι LNG-powered. Όμως και η MSC ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ναύλωσε 11 containerships με καύσιμο LNG από την Eastern Pacific Shipping. Σε ακριβώς αντίθετη ρότα η Maersk η μεγαλύτερη liner εταιρεία έχει δηλώσει ότι δεν βρίσκει νόημα στο LNG ως μεταβατικό καύσιμο στη ναυτιλία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του