Ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) επιλέγει να επενδύσει στην κατασκευή πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ένας από τους μεγαλύτερους φορτωτές στον κόσμο, η Ikea, καθιστά σαφές ότι το LNG δεν είναι το καύσιμο που θα απαλλάξει τη ναυτιλία από τον άνθρακα και αναζητά περιβαλλοντικές λύσεις σε άλλα εναλλακτικά καύσιμα.
Το LNG δεν είναι ο τρόπος για την ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους ανακοινωθέντες στόχους μείωσης του CO2, λέει στο ShippingWatch, η Elisabeth Munck af Rosenschöld Global Sustainability Manager Ikea Transport & Logistics Services. Δεν βλέπουμε προσθέτει πως το LNG θα επιφέρει τις απαραίτητες μειώσεις εκπομπών άνθρακα, δηλώνει και προσθέτει ότι το LNG είναι ένα ακόμη ορυκτό καύσιμο.
Η τοποθέτηση αυτή της Ikea έρχεται μετά από μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας η οποία απέρριψε την θέση ότι το LNG είναι ένα βιώσιμο για τη ναυτιλία καύσιμο.
Η ίδια η Ikea έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 70% στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων έως το 2030 σε σύγκριση με το 2017. Ο μισός από τον στόχο αυτό πρέπει να επιτευχθεί έως το 2025. Ωστόσο η Ikea δεν έχει έτοιμο κάποια ιδέα εναλλακτικού καυσίμου αλλά προτείνει παράλληλη έρευνα σε βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση με στόχο την εξεύρεση της κατάλληλη λύσης.
Να σημειωθεί ότι τους προηγούμενους μήνες ορισμένες από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) όπως η Hapag Lloyd, η Seaspan, προχώρησαν στην τοποθέτηση παραγγελιών νεότευκτων contaienrships που θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και LNG. Επιπλέον μόλις πριν λίγες ημέρες μία ακόμη, η CMA CGM, υπέγραψε συμφωνία με τα κινεζικά ναυπηγεία CSSC για την κατασκευή 22 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 12 είναι LNG-powered. Όμως και η MSC ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ναύλωσε 11 containerships με καύσιμο LNG από την Eastern Pacific Shipping. Σε ακριβώς αντίθετη ρότα η Maersk η μεγαλύτερη liner εταιρεία έχει δηλώσει ότι δεν βρίσκει νόημα στο LNG ως μεταβατικό καύσιμο στη ναυτιλία.
Latest News
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς