Ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) επιλέγει να επενδύσει στην κατασκευή πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ένας από τους μεγαλύτερους φορτωτές στον κόσμο, η Ikea, καθιστά σαφές ότι το LNG δεν είναι το καύσιμο που θα απαλλάξει τη ναυτιλία από τον άνθρακα και αναζητά περιβαλλοντικές λύσεις σε άλλα εναλλακτικά καύσιμα.
Το LNG δεν είναι ο τρόπος για την ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους ανακοινωθέντες στόχους μείωσης του CO2, λέει στο ShippingWatch, η Elisabeth Munck af Rosenschöld Global Sustainability Manager Ikea Transport & Logistics Services. Δεν βλέπουμε προσθέτει πως το LNG θα επιφέρει τις απαραίτητες μειώσεις εκπομπών άνθρακα, δηλώνει και προσθέτει ότι το LNG είναι ένα ακόμη ορυκτό καύσιμο.
Η τοποθέτηση αυτή της Ikea έρχεται μετά από μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας η οποία απέρριψε την θέση ότι το LNG είναι ένα βιώσιμο για τη ναυτιλία καύσιμο.
Η ίδια η Ikea έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 70% στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων έως το 2030 σε σύγκριση με το 2017. Ο μισός από τον στόχο αυτό πρέπει να επιτευχθεί έως το 2025. Ωστόσο η Ikea δεν έχει έτοιμο κάποια ιδέα εναλλακτικού καυσίμου αλλά προτείνει παράλληλη έρευνα σε βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση με στόχο την εξεύρεση της κατάλληλη λύσης.
Να σημειωθεί ότι τους προηγούμενους μήνες ορισμένες από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) όπως η Hapag Lloyd, η Seaspan, προχώρησαν στην τοποθέτηση παραγγελιών νεότευκτων contaienrships που θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και LNG. Επιπλέον μόλις πριν λίγες ημέρες μία ακόμη, η CMA CGM, υπέγραψε συμφωνία με τα κινεζικά ναυπηγεία CSSC για την κατασκευή 22 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 12 είναι LNG-powered. Όμως και η MSC ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ναύλωσε 11 containerships με καύσιμο LNG από την Eastern Pacific Shipping. Σε ακριβώς αντίθετη ρότα η Maersk η μεγαλύτερη liner εταιρεία έχει δηλώσει ότι δεν βρίσκει νόημα στο LNG ως μεταβατικό καύσιμο στη ναυτιλία.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.