Ενώ ένας αυξανόμενος αριθμός ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) επιλέγει να επενδύσει στην κατασκευή πλοίων που χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG), ένας από τους μεγαλύτερους φορτωτές στον κόσμο, η Ikea, καθιστά σαφές ότι το LNG δεν είναι το καύσιμο που θα απαλλάξει τη ναυτιλία από τον άνθρακα και αναζητά περιβαλλοντικές λύσεις σε άλλα εναλλακτικά καύσιμα.
Το LNG δεν είναι ο τρόπος για την ναυτιλιακή βιομηχανία να επιτύχει τους ανακοινωθέντες στόχους μείωσης του CO2, λέει στο ShippingWatch, η Elisabeth Munck af Rosenschöld Global Sustainability Manager Ikea Transport & Logistics Services. Δεν βλέπουμε προσθέτει πως το LNG θα επιφέρει τις απαραίτητες μειώσεις εκπομπών άνθρακα, δηλώνει και προσθέτει ότι το LNG είναι ένα ακόμη ορυκτό καύσιμο.
Η τοποθέτηση αυτή της Ikea έρχεται μετά από μια έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας η οποία απέρριψε την θέση ότι το LNG είναι ένα βιώσιμο για τη ναυτιλία καύσιμο.
Η ίδια η Ikea έχει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 70% στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων έως το 2030 σε σύγκριση με το 2017. Ο μισός από τον στόχο αυτό πρέπει να επιτευχθεί έως το 2025. Ωστόσο η Ikea δεν έχει έτοιμο κάποια ιδέα εναλλακτικού καυσίμου αλλά προτείνει παράλληλη έρευνα σε βραχυπρόθεσμη και μακροπρόθεσμη βάση με στόχο την εξεύρεση της κατάλληλη λύσης.
Να σημειωθεί ότι τους προηγούμενους μήνες ορισμένες από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (Liners) όπως η Hapag Lloyd, η Seaspan, προχώρησαν στην τοποθέτηση παραγγελιών νεότευκτων contaienrships που θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και LNG. Επιπλέον μόλις πριν λίγες ημέρες μία ακόμη, η CMA CGM, υπέγραψε συμφωνία με τα κινεζικά ναυπηγεία CSSC για την κατασκευή 22 νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, εκ των οποίων τα 12 είναι LNG-powered. Όμως και η MSC ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ναύλωσε 11 containerships με καύσιμο LNG από την Eastern Pacific Shipping. Σε ακριβώς αντίθετη ρότα η Maersk η μεγαλύτερη liner εταιρεία έχει δηλώσει ότι δεν βρίσκει νόημα στο LNG ως μεταβατικό καύσιμο στη ναυτιλία.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023