![Εξαγωγές: Οι προοπτικές για τα ελληνικά τρόφιμα στη Μ. Βρετανία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/ελληνικές-εξαγωγές.jpg)
Η Ελλάδα εξήγαγε το 2020 προς τη Μ. Βρετανία, την πέμπτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, προϊόντα συνολικής αξίας 947,9 εκατ. λιρών, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (ΟΕΥ) της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο με θέμα τις προοπτικές εισόδου των ελληνικών τροφίμων και ποτών στην αγορά του Ην. Βασιλείου κατά τη μετά-Brexit εποχή.
Από αυτά τα 362,8 εκατ. λίρες αντιστοιχούν σε τρόφιμα και αγροτικά προϊόντα, ορισμένα από τα οποία φιγουράρουν μεταξύ των πρώτων θέσεων την κατάταξη με τα πλέον εξαγώγιμα είδη προς τη Μ. Βρετανίας, με κυρίαρχη τη ναυαρχίδα των ελληνικών εξαγωγών ειδών διατροφής, τη φέτα.
Όπως, προκύπτει μάλιστα, από τα στοιχεία που συνέλεξε το γραφείο ΟΕΥ συνολικά οι εξαγωγές τροφίμων της Ελλάδας προς τη Μ. Βρετανία αυξήθηκαν τον χρόνο της πανδημίας κατά 9,5% . Η συντριπτική πλειοψηφία των επιμέρους κατηγοριών κατέγραψε αύξηση εξαγωγών σε αξία. Στο σύνολο των 15 κατηγοριών οι 10 ενισχύθηκαν, με εντυπωσιακότερη τα παρασκευασμένα ροδάκινα (61,3%), τα φρέσκα ακτινίδια (60,2%), τα παρασκευάσματα φρούτων (49,1%), τις πίτσες-πίτες (31%), το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο (30%).
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/βρετανία-600x385.png)
Οι τάσεις της λιανικής μέσα στην πανδημία
Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταναλωτές άλλαξαν μια σειρά από συνήθειες όσον αφορά τόσο τον τρόπο που πραγματοποιούν αγορές, όσο και τις προτεραιότητές τους κατά την αξιολόγηση των προϊόντων που επιλέγουν. Μπροστά στις νέες συνθήκες προσαρμόστηκαν και οι αλυσίδες και τα μεμονωμένα καταστήματα λιανικής, με πιο χαρακτηριστική τη μεγάλη αύξηση των παραδόσεων απευθείας στον καταναλωτή.
Επιγραμματικά, οι αλλαγές που συντελέστηκαν μέσα στον προηγούμενο χρόνο συνοψίζονται στα εξής:
- Οι καταναλωτές ψωνίζουν περισσότερο από το σπίτι (online).
- Μεγάλη αύξηση πωλήσεων τυποποιημένων με διάρκεια ζωής τροφίμων.
- Οι καταναλωτές αγόραζαν προϊόντα που εμπιστεύονταν, ήταν εδραιωμένα στην αγορά.
- Οι εδραιωμένες εταιρείες περιέκοπταν τα έξοδα marketing αλλά για τις νέες ήταν πρόκληση διότι θα μπορούσε να έχει απόδοση.
- Μετά την μεγάλη περικοπή τους, οι προσφορές επανέρχονται ανασχεδιασμένες λαμβάνοντας υπόψιν όμως και την πτώση του εισοδήματος (Tesco – ενδυνάμωση loyalty card program).
- Μεγάλη αύξηση παραδόσεων απ’ ευθείας στον καταναλωτή – B2C, συνεργασιών με εταιρείες online delivery, εφαρμογών hashtags.
- Μέχρι την πανδημία οι καταναλωτές αγόραζαν παρορμητικά, δηλαδή στη βάση της αναζήτησης νέων εμπειριών και μεγάλης ποικιλίας που σημαίνει ότι το μεγαλύτερο μέρος των αποφάσεων ελαμβάνετο μέσα στο κατάστημα.
- Με την πανδημία οι καταναλωτές ψωνίζουν με βάση λίστα από το σπίτι στο μέτρο που δεν θέλουν να παραμένουν για πολύ στο κατάστημα. Λιγότερες επισκέψεις- μεγαλύτερο καλάθι.
- Οι καταναλωτές αφιέρωσαν περισσότερο χρόνο στο σπίτι και στη μαγειρική.
- Περισσότερη προβολή και διαφήμιση σε ψηφιακά μέσα (Digital Advertising).
- Αυξήθηκε η επισκεψιμότητα στα τοπικά και τα καταστήματα ευκαιρίας.
Οι τάσεις αυτές, τονίζουν οι συντάκτες της έρευνας, θα παραμείνουν για ικανό διάστημα στο μέτρο που οι καταναλωτές δίνουν ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην υγεία τους.
Τα ελληνικά προϊόντα με τις καλύτερες προοπτικές
Tα πρώτα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τρόφιμα στο Η.Β., στη λιανική, το 2020 ήταν μπύρα τύπου Lager (στο σύνολο, οι παραγωγοί μπύρας είχαν απώλειες λόγω της κατάρρευσης της μαζικής εστίασης), το επιτραπέζιο κρασί, τα αλκοολούχα, το κρέας (βοδινό, λουκάνικα, κοτόπουλο, μπέικον), τα εναλλακτικά γαλακτοκομικών, τα νωπά – κυρίως ντομάτες, πιπεριές, μανιτάρια– , τυριά και μηλίτης.
Με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία πτώση αναδεικνύονται: καλλυντικά, εμφυαλωμένο νερό, κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα, χυμοί, τσίχλες, αποσμητικά, οι μπάρες δημητριακών ως σνακ «για τον δρόμο», τα ζαχαρώδη.
Υπό το πρίσμα των εξελίξεων στη βρετανική αγορά και των τάσεων που διαμορφώνονται όσον αφορά τις επιλογές των καταναλωτών, εκτιμάται ότι τα ελληνικά προϊόντα με αυξημένες προοπτικές και λόγω υγειονομικής κρίσης τα οποία έχουν ακόμα καλύτερες προοπτικές στη βρετανική αγορά είναι:
· Αλεύρι, ρύζι, όσπρια, ζυμαρικά, ελαιόλαδο, οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν το 2020 κατά 32,4% σε αξία και κατά 32,7% σε ποσότητα σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, λόγω της τάσης για στροφή προς τρόφιμα που θωρακίζουν το ανοσοποιητικό και της μεγάλης αύξησης της παρασκευής φαγητού στο σπίτι.
· Αλείμματα – οι πωλήσεις μελιού και μαρμελάδας αυξήθηκε κατά 20% πέρσι (πηγή: Kantar), παρασκευάσματα διατροφής, διατηρημένα σε κονσέρβα ή με φυσική ζύμωση, φρέσκα, τυριά.
· Κρασιά – αύξηση πωλήσεων στη λιανική, στα super markets, ηλεκτρονικών παραγγελιών και απευθείας πωλήσεων (Β2C) (Spiritrade.com για αλκοολούχα – B2B πλατφόρμα για brand owners, distributors and traders).
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Attica-1-600x400.jpg)
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund