Ένα ακόμη βήμα προς την υλοποίηση του πολύπαθου έργου του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης έκανε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την έναρξη της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του έργου από τα Χανιά ως το Ηράκλειο. Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το έργο, μήκους 157,5 χλμ. και παράπλευρου/ κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ., κατασκευαστικού κόστους 1,32 δισ. ευρώ, κατατέθηκε προς έγκριση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Το έργο περιλαμβάνει:
- 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα
- 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους ~ 34 χλμ.
- 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος
- 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και
- αναβάθμιση των υπαρχόντων ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου
«Ο ΒΟΑΚ είναι ένα έργο πρώτης προτεραιότητας, ένας καινούριος δρόμος στην Κρήτη. Ένα έργο απόλυτης προτεραιότητας για τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Σύμφωνα με το σχεδιασμό και την καθοδήγηση του Υπουργού κ. Κώστα Καραμανλή, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνεχίζουμε σταθερά και με συνέπεια τα βήματα για την υλοποίηση αυτού του μεγάλου έργου», δήλωσε σχετικά ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Καραγιάννης.
Όπως εξήγησε σχετικά με τις ενέργειες που χρειάστηκαν για την ωρίμανση του τεράστιου αυτού πρότζεκτ, ενιαιοποιήθηκε σε τεχνικό επίπεδο το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, οριστικοποιήθηκε το χρηματοοικονομικό μοντέλο, ανατέθηκαν πάνω από 16 μελέτες, αναβαθμίστηκαν οι προβλέψεις για τα όρια ταχύτητας και εντάχθηκε η αναβάθμιση των υφιστάμενων παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων στο έργο.
«Καταθέσαμε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη και προχωράμε στη β’ φάση του διαγωνισμού, ενώ οριστικοποιήσαμε τη χάραξη και σήμερα καταθέσαμε και τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Θα δώσουμε στην Κρήτη το δρόμο που της αξίζει και αυτό είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε πράξη» δήλωσε.
Με την υλοποίηση του έργου αλλά και ολόκληρου του ΒΟΑΚ θα επιτευχθεί:
- Σημαντική μείωση των ατυχημάτων, που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.
- Σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, αλλά και θα βελτιώσει την άνεση των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες.
- Μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.
- Ανοδική πορεία της ανάπτυξης της Κρήτης μέσω της αυξημένης κινητικότητας και δυνατοτήτων αξιόπιστης προσπέλασης των τουριστικών και λοιπών οικονομικών πόλων, σύμφωνα με τις προβλέψεις των σχετικών προγραμμάτων.
- Ουσιαστική συνδρομή στην αειφόρο τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης, μειώνοντας τις πιέσεις που προκαλούνται από τον υφιστάμενο οδικό άξονα στην ποιότητα του περιβάλλοντος στην βόρεια ακτή του νησιού, η οποία είναι ανεπτυγμένη τουριστικά.
Το έργο θα είναι περιβαλλοντικά φιλικό στην ανάπτυξή και λειτουργία του, προσφέροντας την συνολικά επωφελέστερη συγκοινωνιακή λύση.
Latest News
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ
ΤΑΙΠΕΔ-ΟΑΚΑ: Υπογραφή σύμβασης 5,5 εκατ. ευρώ
Αφορά την αποκατάσταση των δύο εισόδων του Ολυμπιακού Αθλητικού Κέντρου Αθηνών (ΟΑΚΑ) - Τι είπε ο Γιάννης Βρούτσης
Προχωρούν οι επεκτάσεις του Μετρό - Οι μελέτες και οι τροποποιήσεις
Έχουν μελετηθεί επέκταση της Γραμμής 2 νότια προς Γλυφάδα και η επέκταση του Μετρό προς Καλλιθέα
Πότε ξεκινά η νέα ψηφιακή εφαρμογή για τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων
Αναρτώνται και βεβαιώνονται ψηφιακά στην ΑΑΔΕ τα συμφωνητικά ανάληψης τεχνικών έργων άνω των 6.000 ευρώ από εργολάβο ή υπεργολάβο
Αρδευτικό Ταυρωπού: Προσωρινός ανάδοχος το σχήμα «Άκτωρ Παραχωρήσεις - ΑΒΑΞ» - Στα 139,6 εκατ το ύψος του έργου
Το Αρδευτικό Ταυρωπού, ένα έργο ΣΔΙΤ, καλύπτει τις αρδευτικές ανάγκες 115.000 στρεμμάτων
Ολοκληρώθηκαν οι υποβρύχιες επιθεωρήσεις στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου
Οι εργασίες στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου έγιναν αμέσως μετά την ολοκλήρωση της καλοκαιρινής καμπάνιας επιθεωρήσεων από τους Αλπινιστές (Αέρα)