
Η αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας ξεκινάει από την Καλαμάτα, με το Υπερταμείο να βάζει στο φουλ τις μηχανές για το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Το πρώτο βήματα αναμένεται σήμερα και αφορά στη δημοσίευση διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου, ο οποίος και θα σχεδιάσει το κατάλληλο μοντέλο αξιοποίησης. Αυτό αποκάλυψε, χθες, μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δημητριάδης (φωτ.).
Τα τελευταία χρόνια, το αεροδρόμιο Καλαμάτας καταγράφει εντυπωσιακές επιδόσεις. Για το 2019, την τελευταία προ Covid-19 χρονιά, η επιβατική κίνηση έφτασε τους 336.000 επιβάτες από 280.900 το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 20,3%. Η συντριπτική πλειοψηφία αυτό, δηλαδή οι 310.000 ήταν αφίξεις εξωτερικού. Το 2020 η επιβατική κίνηση υποχώρησε λόγω της πανδημίας σε 87.280 ταξιδιώτες, ενώ για εφέτος αναμένεται υπερδιπλασιασμός της επιβατικής κίνησης σε σχέση με την περασμένη χρονιά.
Καθοριστικό ρόλο στις υψηλές «πτήσεις» έχει διαδραματίσει η άνοδος του τουριστικού ρεύματος στην νότια και νοτιοδυτική Πελοπόννησο με επίκεντρο το Costa Navarino. Ο διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας εκτιμάται πως θα βγει στον αέρα σε έναν με ενάμισι χρόνο.
Ποιο μοντέλο αξιοποίησης θα ακολουθήσουν τα μικρά περιφερειακά αεροδρόμια
Παράλληλα, διάφορα μοντέλα εξετάζονται για την αξιοποίηση και των υπόλοιπων 22 μικρών περιφερειακών αεροδρομίων που παραμένουν υπό τον έλεγχο της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Όπως ανέφερε εχθές, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο τραπέζι βρίσκεται και η δυνατότητα δημιουργίας clusters αεροδρομίων. Εξετάζονται όμως και άλλα εναλλακτικά σενάρια, όπως για παράδειγμα η μακροχρόνια σύμβαση παραχώρησης, κατά τα πρότυπα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ή των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, καθώς και ο θεσμός της παραχώρησης εκμετάλλευσης ή η σύμβαση διαχείρισης, το λεγόμενο «management contract», στην οποία ένας ιδιωτικός φορέας αναλαμβάνει να παρέχει υπηρεσίες διαχείρισης και λειτουργίας των περιφερειακών αεροδρομίων έναντι αμοιβής.
Επενδυτικές ευκαιρίες για τα assets του Υπερταμείου
Στην παρουσία του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο επικεφαλής της ΕΕΣΣΥΠ, κ. Δημητριάδης, επισήμανε ότι πρόθεση του Υπερταμείου είναι να επιταχύνει τον εκσυγχρονισμό και την καλύτερη αξιοποίηση των εταιρειών του Δημοσίου που είναι στο χαρτοφυλάκιό του, εκμεταλλευόμενο το εξαιρετικό επενδυτικό κλίμα που διαμορφώνεται.
Εξήγησε ότι στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου περιλαμβάνεται ένα μεγάλο εύρος δημοσίων επιχειρήσεων, εισηγμένων και μη, που δραστηριοποιούνται σε πολλούς, διαφορετικούς στρατηγικούς τομείς της οικονομίας. Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν αναπτύξει φιλόδοξα επενδυτικά προγράμματα στα οποία θα κληθούν να συμμετάσχουν και ιδιωτικά κεφάλαια.
Και τόνισε ότι είναι σημαντικό για το Υπερταμείο να έχει ένα ενεργό ρόλο και να στηρίξει τις θυγατρικές του ώστε να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πολίτες μέσα από μία πιο πελατοκεντρική φιλοσοφία, να βελτιώσουν την οικονομική τους θέση και να προχωρήσουν με τα επενδυτικά τους πλάνα. Ο ρόλος του Υπερταμείου είναι να διευκολύνει τις επενδύσεις αυτές και να επιλύσει τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται στην πορεία.


Latest News

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,