
Επενδύσεις συνολικού ύψους 241 ,1 εκατ. δολαρίων θα πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα η Costamare με βάση το ενημερωτικό δελτίο για την έκδοσης ομολογιακού δανείου που εγκρίθηκε από την Επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Επίσης έχει ήδη πραγματοποιήσει από την αρχή του έτους άλλες επενδύσεις συνολικού ύψους 204,4 εκατ. δολ., ανεβάζοντας το συνολικό ύψος του επενδυτικού προγράμματος για φέτος στα 445 εκατ. δολ.
Ειδικότερα η Costamare της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που ελέγχει έναν στόλο 82 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 582.837 TEU, έχει υπό εκτέλεση επενδύσεις, για τις οποίες τα διοικητικά της όργανα έχουν ήδη αναλάβει ισχυρές δεσμεύσεις, ως ακολούθως:
• Παραγγελία για τη ναυπήγηση ενός πλοίου χωρητικότητας 12.690 TEU (HULL NO. YZJ2015-2061) από τον όμιλο Jiangsu New Yangzhi Shipbuilding Co., Ltd. στην Κίνα. Το πλοίο αναμένεται να παραδοθεί μέχρι τις 30 Ιουνίου 2021 και εν συνεχεία θα ξεκινήσει να απασχολείται σε δεκαετή χρονοναύλωση με ναυλώτρια την Yang Ming Marine Transport. Η χρηματοδότηση μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης της εν λόγω επένδυσης έχει εξασφαλισθεί τόσο κατά τη διάρκεια ναυπήγησης όσο και για χρονική διάρκεια 10 ετών μετά την παραλαβή του πλοίου, ενώ η εναπομένουσα ίδια συμμετοχή της Εγγυήτριας για την ολοκλήρωση της εν λόγω επένδυσης ανέρχεται σε $6,3 εκατ.
• Συμφωνία για την αγορά έξι μεταχειρισμένων πλοίων και ειδικότερα:
- Ενός πλοίου έτους κατασκευής 2008 και χωρητικότητας 4.578 TEU,
- Ενός πλοίου έτους κατασκευής 2009 και χωρητικότητας 4.578 TEU,
- Ενός πλοίου έτους κατασκευής 2009 και χωρητικότητας 4.259 TEU,
- Ενός πλοίου έτους κατασκευής 2002 και χωρητικότητας 5.908 TEU
- Ενός πλοίου έτους κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 6.712 TEU και
- Ενός πλοίου έτους κατασκευής 2002 και χωρητικότητας 5.570 TEU.
- Το συνολικό ποσό των ανωτέρω υπό εκτέλεση επενδύσεων εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε $241,1 εκατ. Σημειώνεται, πως η αγορά του ενός (εκ ανωτέρω έξι πλοίων) πλοίου κατασκευής του 2009 και χωρητικότητας 4.259 TEU, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 17 Μαΐου 2021.
Να σημειωθεί ακόμη ότι τον Απρίλιο του 2021, η Εγγυήτρια συμφώνησε στην πώληση των εξής τριών πλοίων: του Venetiko έτους κατασκευής 2003 και χωρητικότητας 5.928 TEU, του Ensenada έτους κατασκευής 2001 και χωρητικότητας 5.576 TEU, του Prosper έτους κατασκευής 1996 και χωρητικότητας 1.504 TEU. Οι πωλήσεις των ανωτέρω πλοίων αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2021.
- Παράλληλα από την αρχή του έτους η Costamare είχε ολοκληρώσει τις παρακάτω επενδύσεις:
- Παραλαβή ενός πλοίου χωρητικότητας 12.690 TEU ΥΜ Target (ex. HULL NO. YZJ2015-2060) από τον όμιλο Jiangsu New Yangzhi Shipbuilding Co., Ltd. στην Κίνα. Το πλοίο παραδόθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 2021 και εν συνεχεία ξεκίνησε να απασχολείται σε χρονοναύλωση διάρκειας 10 ετών περίπου με ναυλώτρια την Yang Ming Marine Transport. Η χρηματοδότηση μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης της εν λόγω επένδυσης είχε εξασφαλισθεί τόσο κατά τη διάρκεια ναυπήγησης, όσο και για χρονική διάρκεια 10 ετών μετά την παραλαβή του πλοίου.
- Αγορά τεσσάρων μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, του Aries έτους κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 6.492 TEU, του Argus έτους κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 6.492 TEU, του Androusa έτους κατασκευής 2010 και χωρητικότητας 4.256 TEU και του Glen Canyon έτους κατασκευής 2006 και χωρητικότητας 5.642 TEU.
- Αγορά των μετοχών πέντε (5) πλοιοκτητριών εταιρειών της Κοινοπραξίας τις οποίες κατείχε η York Capital. Πιο συγκεκριμένα, η Εγγυήτρια αγόρασε από τη York Capital:
¬ Το 75% των κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας Ainsley Maritime Co., πλοιοκτήτριας εταιρείας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Cape Kortia, έτους κατασκευής 2017 και χωρητικότητας 11.010 TEU.
¬ Το 75% των κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας Ambrose Maritime Co., πλοιοκτήτριας εταιρείας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Cape Sounio, έτους κατασκευής 2017 και χωρητικότητας 11.010 TEU.
¬ Το 51% των κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας Skerrett Maritime Co., πλοιοκτήτριας εταιρείας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Cape Artemisio, έτους κατασκευής 2017 και χωρητικότητας 11.010 TEU.
¬ Το 51% των κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας Hyde Maritime Co., πλοιοκτήτριας εταιρείας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Cape Tainaro, έτους κατασκευής 2017 και χωρητικότητας 11.010 TEU. 111
¬ Το 51% των κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας Kemp Maritime Co., πλοιοκτήτριας εταιρείας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Cape Akritas, έτους κατασκευής 2016 και χωρητικότητας 11.010 TEU.
Το συνολικό τίμημα για την αγορά των μετοχών των παραπάνω πέντε πλοιοκτητριών εταιρειών τις οποίες κατείχε η York Capital, ανέρχεται σε ποσό 89 εκατ. δολάρια και καθορίσθηκε επί τη βάσει συμφωνηθείσας αξίας αγοράς των πέντε (5) ανωτέρω πλοίων, ύψους 408 εκατ. δολαρίωνΚατόπιν, των ανωτέρω αγορών μετοχών, η Εγγυήτρια κατέχει το 100% των κοινών (ονομαστικών) μετοχών των ανωτέρω πέντε (5) πλοιοκτητριών εταιρειών Το συνολικό τίμημα των ανωτέρω επενδύσεων που έχουν υλοποιηθεί ανήλθε σε 204,4 εκατ. δολάρια, το οποίο καθορίστηκε επί τη βάσει της συμφωνηθείσας αξίας αγοράς των ανωτέρω δέκα (10) πλοίων ύψους 523,5 εκατ. δολαρίων.
Η διάθεση των κεφαλαίων
Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο τα αντληθέντα κεφάλαια, σε περίπτωση πλήρους κάλυψης της Έκδοσης, ύψους έως 100 εκατ. ευρώ, αφαιρουμένων των εκτιμώμενων δαπανών έκδοσης του ΚΟΔ ύψους περίπου 3,1 εκατ. ευρώ, θα ανέλθουν σε καθαρό ποσό αντληθέντων κεφαλαίων €96,9 εκατ. Τα ως άνω συνολικά καθαρά αντληθησόμενα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν ως ακολούθως:
(i) ποσό €85,6 εκατ. θα διατεθεί, εντός ενός μηνός, για την αγορά τριών Υπό Εξαγορά Εταιρειών.
(ii) ποσό €9,8 εκατ. θα διατεθεί, εντός δέκα οκτώ (18) μηνών, για αγορές μετοχών πλοιοκτητριών εταιρειών ή πλοίων και
(iii) ποσό €1,5 εκατ. θα διατεθεί εντός δέκα οκτώ (18) μηνών για την κάλυψη κεφαλαίων κίνησης της Εκδότριας και των Θυγατρικών της μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.
Ειδικότερα οι τρεις υπό εξαγορά εταιρείες είναι:
-η Adele Shipping Co. (ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου MSC AZOV),
-Bastian Shipping Co. (ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου MSC AJACCIO) και
-Cadence Shipping Co. (ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου MSC AMALFI).
Πιο συγκεκριμένα: 1) Το πλοίο MSC Azov είναι ναυλωμένο μέχρι την 2 Δεκεμβρίου 2023 με ημερήσιο ναύλο $46.300 και από την 2 Δεκεμβρίου 2023 μέχρι την 2 Δεκεμβρίου 2026 (κατ’ ελάχιστο) με ημερήσιο ναύλο $35.300. 2) Το πλοίο MSC Αjaccio είναι ναυλωμένο μέχρι την 1 Φεβρουαρίου 2024 με ημερήσιο ναύλο $46.300 και από την 1 Φεβρουαρίου 2024 μέχρι την 1 Φεβρουαρίου 2027 (κατ’ ελάχιστο) με ημερήσιο ναύλο $35.300. 3) Το πλοίο MSC Amalfi είναι ναυλωμένο μέχρι την 16 Μαρτίου 2024 με ημερήσιο ναύλο $46.300 και από την 16 Μαρτίου 2024 μέχρι την 16 Μαρτίου 2027 (κατ’ ελάχιστο) με ημερήσιο ναύλο $35.300. Τα συνολικά έσοδα των εν λόγω ναυλώσεων από την 30 Απριλίου 2021 μέχρι τη λήξη αυτών εκτιμώνται σε $255 εκατ.


Latest News

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας