![Delphi Forum: Έργα υποδομής και ανάπτυξης σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/delphi-2-scaled.jpg)
Τα έργα που καθυστερούν, αυτά που προχωρούν και το αναπτυξιακό μέλλον της Θεσσαλονίκης ήταν το αντικείμενο συζήτησης του πάνελ «Thessaloniki as an economic hub», που συντόνισε η Μαρία Σαμολαδά στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
«Το νερό μπήκε στο αυλάκι για τα έργα στη Θεσσαλονίκη», τόνισε ξεκινώντας την παρέμβασή του ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, προσθέτοντας ότι υπάρχει πολιτική βούληση», αλλά διευκρίνισε ότι δεν αφορά μόνο τη θέληση της κυβέρνησης, αλλά και το σχέδιο της. Ο υπουργός είπε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης τρέχει με ταχύτητα, ότι όλα τα έργα είναι εντός χρονοδιαγράμματος, καθώς η κυβέρνηση έχει στο επίκεντρο του σχεδίου της τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις. Υπενθύμισε, επίσης, ότι επί Καραμανλή είχε γίνει η παραλία, ενώ επί Σαμαρά – παρότι βρισκόμασταν σε βαθιά λιτότητα – έγιναν μεταρρυθμίσεις που βοηθούσαν τη Θεσσαλονίκη.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, τόνισε ότι τα έργα που εκκρεμούν είναι αναγκαιότητα για την πόλη, αλλά και για την υπόλοιπη Ελλάδα, ώστε η χώρα μας να αποκτήσει και ένα δεύτερο πόλο ανάπτυξης, ενώ έκανε εκτενή αναφορά στην πολύ σημαντική θέση της Θεσσαλονίκης, ειδικά στο γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κοντά στα Βαλκάνια.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/zervas-600x400.jpg)
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νικόλαος Ταχιάος, από την πλευρά του, θύμισε ότι είχαμε αρχίσει να μιλάμε για το μετρό στη Θεσσαλονίκη από τη δεκαετία του 1980, αλλά εξελίχθηκε σε περιπέτεια και αυτό, είπε, οφείλεται στις «παθολογίες της πόλης». «Στην ίδια την πόλη γεννήθηκαν τα εμπόδια για τη δημιουργία του μετρό», τόνισε. Είπε ότι το μετρό είναι ένα μέσο που μπορεί να αναδιατάξει την πόλη, την εικόνα της, τις χρήσεις γης, να ομορφύνει το κέντρο με λιγότερα αυτοκίνητα και στόχος μας είναι να λειτουργήσει το 2023, όμως εξήγησε ότι δε θα γίνει τον Απρίλιο, καθώς οι προσφυγές στο ΣτΕ έχουν οδηγήσει σε καθυστέρηση. Παράλληλα αναφέρθηκε στη στάση της Βενιζέλου τονίζοντας ότι χωρίς αυτή το μετρό θα είναι ένα κολοβό μετρό, καθώς ο σταθμός της Αγίας Σοφίας δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση που περιμένουμε.
Ο πρόεδρος της Helexpo, Αναστάσιος Τζήκας, αναφέρθηκε στην ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεση τονίζοντας ότι ξεκίνησε το 2012 με μία μελέτη που εκπονήσαμε, «με το ερώτημα αν η έκθεση έπρεπε να μεταφερθεί στη Σίνδο ή να μείνει στο κέντρο της πόλης». Όπως αποδείχτηκε, η μόνη βιώσιμη λύση ήταν η παραμονή στο κέντρο και πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή συμμετέχουν στο διαγωνισμό τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά γραφεία του κόσμου. Είπε ότι όταν ολοκληρωθεί η ανάπλαση, θα αυξηθεί δραστικά ο τζίρος, ενώ θα δημιουργηθούν πάνω από 1500 θέσεις εργασίας.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, παρουσίασε τη μεγάλη σημασία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όχι μόνο για την πόλη, αλλά και όλη την Ελλάδα όσον αφορά στη μετακίνηση πολιτών και εμπορευμάτων και αναφέρθηκε στις νέες συνδέσεις του λιμανιού με διάφορα νησιά. «Επενδύουμε στην ανάπτυξη και στηρίζουμε την κοινωνία», κατέληξε.
Ο Βασίλης Καφάτος, Partner, Clients & Industries Leader, Chairman of Deloitte Alexander Competence Center, Deloitte αναφέρθηκε σε ένα πολύ σημαντικό έργο που ξεκίνησε η εταιρεία του το 2018 στη Θεσσαλονίκη – «ένα κέντρο εκπαίδευσης και τεχνογνωσίας με σκοπό να ανατρέψουμε το brain drain, καθώς η πόλη διαθέτει εξαιρετικά μυαλά και επιστήμονες». Επεσήμανε τις τεράστιες αλλαγές που έφερε η πανδημία στην αγορά – για παράδειγμα επιτάχυνε την τεχνολογία και έφερε την εργασία από το σπίτι και τόνισε ότι «το Κέντρο μας θα δίνει τη δυνατότητα σε ανθρώπους να εργάζονται από διάφορα μέρη της Ελλάδος». Όπως είπε, τα νέα δεδομένα αλλάζουν το διεθνές τοπίο της εργασίας και «η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναδειχθεί σε κέντρο καινοτομίας σε διεθνές επίπεδο».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα