
Τα έργα που καθυστερούν, αυτά που προχωρούν και το αναπτυξιακό μέλλον της Θεσσαλονίκης ήταν το αντικείμενο συζήτησης του πάνελ «Thessaloniki as an economic hub», που συντόνισε η Μαρία Σαμολαδά στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται υπό την αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
«Το νερό μπήκε στο αυλάκι για τα έργα στη Θεσσαλονίκη», τόνισε ξεκινώντας την παρέμβασή του ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, προσθέτοντας ότι υπάρχει πολιτική βούληση», αλλά διευκρίνισε ότι δεν αφορά μόνο τη θέληση της κυβέρνησης, αλλά και το σχέδιο της. Ο υπουργός είπε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης τρέχει με ταχύτητα, ότι όλα τα έργα είναι εντός χρονοδιαγράμματος, καθώς η κυβέρνηση έχει στο επίκεντρο του σχεδίου της τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις. Υπενθύμισε, επίσης, ότι επί Καραμανλή είχε γίνει η παραλία, ενώ επί Σαμαρά – παρότι βρισκόμασταν σε βαθιά λιτότητα – έγιναν μεταρρυθμίσεις που βοηθούσαν τη Θεσσαλονίκη.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, τόνισε ότι τα έργα που εκκρεμούν είναι αναγκαιότητα για την πόλη, αλλά και για την υπόλοιπη Ελλάδα, ώστε η χώρα μας να αποκτήσει και ένα δεύτερο πόλο ανάπτυξης, ενώ έκανε εκτενή αναφορά στην πολύ σημαντική θέση της Θεσσαλονίκης, ειδικά στο γεγονός ότι βρίσκεται πολύ κοντά στα Βαλκάνια.

Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νικόλαος Ταχιάος, από την πλευρά του, θύμισε ότι είχαμε αρχίσει να μιλάμε για το μετρό στη Θεσσαλονίκη από τη δεκαετία του 1980, αλλά εξελίχθηκε σε περιπέτεια και αυτό, είπε, οφείλεται στις «παθολογίες της πόλης». «Στην ίδια την πόλη γεννήθηκαν τα εμπόδια για τη δημιουργία του μετρό», τόνισε. Είπε ότι το μετρό είναι ένα μέσο που μπορεί να αναδιατάξει την πόλη, την εικόνα της, τις χρήσεις γης, να ομορφύνει το κέντρο με λιγότερα αυτοκίνητα και στόχος μας είναι να λειτουργήσει το 2023, όμως εξήγησε ότι δε θα γίνει τον Απρίλιο, καθώς οι προσφυγές στο ΣτΕ έχουν οδηγήσει σε καθυστέρηση. Παράλληλα αναφέρθηκε στη στάση της Βενιζέλου τονίζοντας ότι χωρίς αυτή το μετρό θα είναι ένα κολοβό μετρό, καθώς ο σταθμός της Αγίας Σοφίας δεν επαρκεί για να καλύψει τη ζήτηση που περιμένουμε.
Ο πρόεδρος της Helexpo, Αναστάσιος Τζήκας, αναφέρθηκε στην ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεση τονίζοντας ότι ξεκίνησε το 2012 με μία μελέτη που εκπονήσαμε, «με το ερώτημα αν η έκθεση έπρεπε να μεταφερθεί στη Σίνδο ή να μείνει στο κέντρο της πόλης». Όπως αποδείχτηκε, η μόνη βιώσιμη λύση ήταν η παραμονή στο κέντρο και πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή συμμετέχουν στο διαγωνισμό τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά γραφεία του κόσμου. Είπε ότι όταν ολοκληρωθεί η ανάπλαση, θα αυξηθεί δραστικά ο τζίρος, ενώ θα δημιουργηθούν πάνω από 1500 θέσεις εργασίας.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, παρουσίασε τη μεγάλη σημασία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όχι μόνο για την πόλη, αλλά και όλη την Ελλάδα όσον αφορά στη μετακίνηση πολιτών και εμπορευμάτων και αναφέρθηκε στις νέες συνδέσεις του λιμανιού με διάφορα νησιά. «Επενδύουμε στην ανάπτυξη και στηρίζουμε την κοινωνία», κατέληξε.
Ο Βασίλης Καφάτος, Partner, Clients & Industries Leader, Chairman of Deloitte Alexander Competence Center, Deloitte αναφέρθηκε σε ένα πολύ σημαντικό έργο που ξεκίνησε η εταιρεία του το 2018 στη Θεσσαλονίκη – «ένα κέντρο εκπαίδευσης και τεχνογνωσίας με σκοπό να ανατρέψουμε το brain drain, καθώς η πόλη διαθέτει εξαιρετικά μυαλά και επιστήμονες». Επεσήμανε τις τεράστιες αλλαγές που έφερε η πανδημία στην αγορά – για παράδειγμα επιτάχυνε την τεχνολογία και έφερε την εργασία από το σπίτι και τόνισε ότι «το Κέντρο μας θα δίνει τη δυνατότητα σε ανθρώπους να εργάζονται από διάφορα μέρη της Ελλάδος». Όπως είπε, τα νέα δεδομένα αλλάζουν το διεθνές τοπίο της εργασίας και «η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναδειχθεί σε κέντρο καινοτομίας σε διεθνές επίπεδο».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA