Μετά από 105 ημέρες με clicks, ή με κατεβασμένα ρολά, οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις απελευθερώνονται και από σήμερα λειτουργούν υπό «κανονικές» συνθήκες.
Συγκεκριμένα, από σήμερα δεν θα χρειάζεται οι καταναλωτές να στέλνουν SMS στους αριθμούς 13033 και 13032 για να βγουν για ψώνια, άρα καταργούνται επί του πρακτέου τα υβριδικά μοντέλα click away και click in shop, δεν θα υπάρχει ο τρίωρος περιορισμός ούτε και φυσικά ο περιορισμός του ενός μηνύματος την ημέρα.
Ο μόνος περιορισμός που παραμένει σε ισχύ είναι η τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων (αντισηπτικά, υποχρεωτική χρήση μάσκας για πελάτες και προσωπικό και η αναλογία στον αριθμό των ατόμων που επιτρέπεται να βρίσκονται ταυτόχρονα σε ένα κατάστημα με βάση τον κανόνα 1 ανά 25 τ.μ.).
Μέχρι τώρα, δηλαδή καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021, το μόνο διάστημα που τα καταστήματα λειτούργησαν χωρίς περιορισμούς ήταν από τις 18 Ιανουαρίου μέχρι και τις 30 Ιανουαρίου, ενώ κατώτερες των προσδοκιών ήταν οι εισπράξεις του Απριλίου διάστημα κατά το οποίο τα μαγαζιά άνοιξαν με ραντεβού.
Έτσι, αυτό που εύχονται πλέον οι έμποροι είναι αφενός να σώσουν ότι σώζονται και αφετέρου να μην χρειαστεί να ξανακλείσουν.
Οι προσφορές σε πρώτο πλάνο
Παρότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις τελειώνουν τυπικά το Σάββατο 15/5, οι περισσότεροι έμποροι ξαναρίχνονται στη μάχη της «κανονικότητας» με αιχμή τις προσφορές. Η προσδοκία τους είναι ότι με την κατάργηση των περιορισμών των ραντεβού σε συνδυασμό με την επανεκκίνηση της εστίασης και το άνοιγμα του τουρισμού η ζήτηση θα επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι και ο πασχαλιάτικος τζίρος, ο οποίος την προ πανδημίας εποχή κυμαινόταν στο 1,5 δισ. ευρώ, φέτος ήταν μειωμένος κατά 30% σύμφωνα και με τα πρώτα στοιχεία του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ).
Δύσκολο εγχείρημα
Σε κάθε περίπτωση όμως, η επαναφορά στην όποια κανονικότητα δεν είναι ένα εύκολο εγχείρημα.
Οι συνολικές απώλειες του εμπορίου έφθασαν το 2020 τα 10,1 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 4,5 δισ. είναι η χασούρα του λιανεμπορίου. Σε αυτά τα ποσά θα πρέπει να προστεθούν και τα χαμένα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2021, δεδομένου ότι τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά στην ουσία μόνο για 11 ημέρες, χάνοντας σχεδόν όλο τον τζίρο των χειμερινών εκπτώσεων.
Παρά ταύτα, όπως λένε οι λιανέμποροι, ο κλάδος τους δεν έχει μέχρι στιγμής ενισχυθεί με κάποιο ειδικό πρόγραμμα επανεκκίνησης, όπως συμβαίνει με την εστίαση, τον τουρισμό, τα γυμναστήρια και τους παιδότοπους.
Την ίδια ώρα, οι καταναλωτές, εκτός από τα οικονομικά προβλήματα που έχουν λόγω των επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης, εξακολουθούν να φοβούνται. Ενδεικτικά είναι τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας που πραγματοποίησε η μηχανή αναζήτησης καταστημάτων μόδας GLAMI. Οι μισοί Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό 51%) αναμένουν αισθητή υποχώρηση των κρουσμάτων κορωνοϊού για να επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα. Το 13% των ερωτηθέντων φαίνεται ότι μόνο μετά τον εμβολιασμό τους θα επιστρέψουν, ενώ ένα 8% δεν θεωρεί ότι θα νιώσει ξανά ασφάλεια να ψωνίσει σε φυσικό κατάστημα.
«Ο εμπορικός κόσμος καλωσορίζει το «unclick» στην αγορά, υποσχόμενος ότι θα συνεχίσει να τηρεί με μεγάλη προσοχή, όπως άλλωστε έχει ήδη αποδείξει, τα μέτρα υγειονομικής προστασίας στους επαγγελματικούς χώρους» τονίζει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά κ. Βασίλης Κορκίδης.
«Το εμπόριο, όπως και το σύνολο της κοινωνίας, πλήρωσε ακριβά τους συνεχόμενους περιορισμούς και τις απαγορεύσεις. Είμαι βέβαιος ότι πλέον αφήσαμε τα δύσκολα πίσω, οφείλουμε όμως για το διάστημα που απομένει μέχρι την οριστική αποδρομή της πανδημίας να συνεχίσουμε την στοχευμένη στήριξη σε όσους έχουν ανάγκη. Επιβάλλεται όμως όλοι μαζί, επαγγελματίες, καταναλωτές και επισκέπτες, να συνεχίσουμε να συνεισφέρουμε με το ίδιο αίσθημα ευθύνης που επιδείξαμε έως σήμερα, ώστε η πορεία προς την οριστική λύση να επιταχυνθεί», δήλωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Σταύρος Καφούνης.
Latest News
Να υιοθετήσουμε ενα επιθετικό μοντέλο επενδύσεων για την ενίσχυση της βιομηχανίας, λέει ο Θεοδωρικάκος
Καθοριστική για την ανταγωνιστικότητα , η συνεργασία στο επίπεδο της τεχνολογικής έρευνας, λέει ο υπουργος Ανάπτυξης
Τι αλλαγές ζητά η ΠΟΜΙΔΑ για τα ακίνητα
Ποιες είναι οι προτεινόμενες αλλαγές στις διατάξεις για τα ακίνητα στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο
«Συγχαρητήρια» του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στον Τραμπ
«Η νέα ηγεσία της αμερικανικής κυβέρνησης ανοίγει τον δρόμο για τη διατήρηση και εμβάθυνση της συνεργασίας με την Ευρώπη», αναφέρει σε ανακοίνωση
Θεοδωρικάκος: Τα τρία κίνητρα για την ενίσχυση των επενδύσεων στη φαρμακοβιομηχανία
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συμμετείχε στο 4Ο Συνέδριο «Υγεία πάνω απ’ όλα / It's all about health 2024»
Φθηνή παρά το ράλι η αγορά κατοικίας στην Ελλάδα για τους ξένους - Οι τιμές ανά τ.μ. [πίνακας]
Οι τιμές στην αγορά κατοικίας στις χώρες προέλευσης των αγοραστών από το εξωτερικό βρίσκονται σε δυσθεώρητο ύψος
Αναβαθμίζει τη σύσταση για την Ελλάδα η JP Morgan - Ο ρόλος των τραπεζών
H JP Morgan δηλώνει έκπληξή της με τις μετά την κρίση επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Κλείνει η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού - Πότε γίνονται οι επόμενες πληρωμές
Η αίτηση για το επίδομα παιδιού που έχει αποθηκευτεί μόνο προσωρινά θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη - Οι ημερομηνίες κλειδιά
Σε ψηφιακό χάρτη οι πραγματικές τιμές των ακινήτων σε όλη τη χώρα
Από το 2025 οι πολίτες θα βλέπουν σε μια πλατφόρμα τις πραγματικές τιμές πώλησης και ενοικίασης για τα ακίνητα - Μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές μεταξύ συμβολαίων και αγγελιών
«Βράζει» η Μύκονος - Φρένο στη δόμηση και το Airbnb
Η Μύκονος έρχεται αντιμέτωπη με αυστηρούς όρους στη δόμηση για κατοικία και τουριστικά καταλύματα – Ένταση στην παρουσίαση του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου