Άργησε κάμποσους μήνες να έρθει εκείνη η… Mere, αλλά τα πρώτα ρώσικα υπερεκπτωτικά σούπερ μάρκετ της αόρατης οικογένειας Schneider (τα αδέλφια Sergey και Andrey και η μητέρα τους Valentina) είναι πλέον γεγονός και ανοίγουν σε Λάρισα, Κόρινθο και Τρίπολη. Το MERE στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης θα ανοίξει στο τέλος Μαΐου και θα ακολουθήσει το κατάστημα Αγρινίου.
Η αρχή γίνεται από τον θεσσαλικό κάμπο, με το πρώτο Mere να λειτουργεί σε ακίνητο που βρίσκεται επί της οδού Αθ. Λαγού κοντά στη ΔΕΥΑΛ, εκεί όπου στεγάζονταν η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Αρβανιτίδης και παλαιότερα η Μαρινόπουλος.
Στην Τρίπολη, η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα σούπερ μάρκετ της Ρωσίας για το 2020 ανοίγει κατάστημα λίγα μέτρα μακριά από το κατάστημα του Σκλαβενίτη, στην Επαρχιακή Οδό Καλαβρύτων, στη θέση Χαλεπά.
Σε ότι αφορά την Κόρινθο το ρώσικο σούπερ μάρκετ βρίσκεται απέναντι από το εμπορικό κέντρο Mare West του Ομίλου Στασινόπουλου, στην παλαιά Εθνική Οδό Κορίνθου Πατρών.
Κατάστημα της πάλαι ποτέ αλυσίδας Μαρινόπουλου θα χρησιμοποιήσει η εκπτωτική αλυσίδα και στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, το οποίο βρίσκεται στο 2ο χιλιόμετρο της Επαρχιακής Οδού Λαγκαδά – Μικρής Βόλβης, στην περιοχή Κολχικό. Ενώ το Mere Αγρινίου στεγάζεται σε ακίνητο στον παράδρομο της Εθνικής Αντιρρίου – Ιωαννίνων, στην είσοδο της πόλης.
Ριζοσπαστικός μινιμαλισμός και φθηνές τιμές
Με ελάχιστο προσωπικό και ριζοσπαστική μινιμαλιστική «διακόσμηση» (δεν υπάρχουν παραδοσιακά ράφια σούπερ μάρκετ, βιτρίνες και σταντ προβολής αλλά παλέτες, χαρτόκουτα και walk-in ψυγεία), το εσωτερικό των καταστημάτων της εταιρείας μοιάζει πιο πολύ με μια αποθήκη περιορισμένου αριθμού πολυσυσκευασιών που οι πελάτες συχνά πρέπει να αποσυσκευάσουν μόνοι τους.
Το μοναδικό δέλεαρ είναι οι φθηνές τιμές. Η ρωσική αλυσίδα υπόσχεται τιμές 20-80% χαμηλότερες από τον ανταγωνισμό και όπως λέει αυτό θα το πετύχει χρεώνοντας 17% επί της τιμής που θα αγοράζει από τους προμηθευτές.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το λιανεμπορικό δίκτυο Svetofor, στην ιδιοκτησία του οποίου είναι το εμπορικό σήμα Mere με το οποίο επεκτείνεται στην Ευρώπη, εξοικονόμηση μπορεί να επιτευχθεί και από τη συσκευασία.
Επιπλέον, προκειμένου οι τιμές να κρατηθούν χαμηλά,
στους προμηθευτές δεν επιβάλλονται κόστη εισόδου, εκπτώσεις εκ των υστέρων, κόστη προβολής ή πιστωτικές υποχρεώσεις.
Από την άλλη ωστόσο, εάν τα προϊόντα δεν πουληθούν, η αλυσίδα τα επιστρέφει στον προμηθευτή, ο οποίος σε αυτή την περίπτωση επιβαρύνεται και με τα έξοδα μεταφοράς.
Η ελάχιστη ποσότητα αγοράς που παίρνει από κάθε προμηθευτή η Mere ανέρχεται σε μία παλέτα. Οι παλέτες που χρησιμοποιούνται κατά τις παραδόσεις των προϊόντων δεν επιστρέφονται.
Το εμπορικό πλάνο της αλυσίδας για την ελληνική αγορά περιλαμβάνει το άνοιγμα 80 καταστημάτων. Τουλάχιστον αυτό διαρρέεται.
Ο διαχειριστής του δικτύου Svetofor είναι ο όμιλος εταιρειών Torgservice.
Ποιοι είναι Schneiders που μπήκαν για πρώτη φορά στη λίστα Forbes
Παρότι εφέτος μπήκαν για πρώτη φορά στη λίστα Forbes, καταλαμβάνοντας την 182η θέση μεταξύ των 200 πλουσιότερων ρώσων επιχειρηματιών, λίγα είναι γνωστά για τα μέλη της οικογένειας με το επώνυμο Schneider από το Krasnoyarsk της Σιβηρίας.
Η περιουσία των συνιδιοκτητών της αλυσίδας λιανικής Svetofor Valentina Schneider και οι γιοί της Sergey και Andrey εκτιμάται σε 650 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Για δύο μήνες, ο Forbes δεν μπόρεσε να επικοινωνήσει με κανένα από τα μέλη της οικογένειας, αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα. «Έχουν έναν μυστικό τρόπο ζωής, βγαίνουν μόνο τη νύχτα», αστειεύεται ένας από τους διαγωνιζόμενους.
Παρότι η οικογένεια διαθέτει παρουσία στο επιχειρείν περισσότερα από 30 χρόνια κανένα μέλος της δεν έχει δώσει ούτε μία συνέντευξη, δεν υπάρχει γραφείο τύπου, ούτε καν επίσημη ιστοσελίδα για τον όμιλο των 100 –και πλέον- εμπορικών εταιρειών.
Τα ποτά και η Κομσομόλ
Για να καταλάβουμε ποια είναι η μυστικοπαθής οικογένεια Schneider και πώς λειτουργεί, πρέπει να επιστρέψουμε στη μακρινή δεκαετία του ’90.
Η επιχειρηματική δραστηριότητα της οικογένειας ξεκίνησε το 1993 όταν ασχολήθηκαν με τη διανομή ποτών. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο είχε από την αρχή ο μεγαλύτερος αδελφός Sergey.
Τότε ιδρύθηκε η εταιρεία με την παράξενη επωνυμία Lenkom (σ.σ. το θέατρο Lenkom – Lenin Komsomol Theatre, ένα από τα πιο θρυλικά θέατρα της Ρωσίας, ιδρύθηκε το 1927 ως το Θέατρο της Νεολαίας Εργασίας), η οποία προμήθευε τη λιανική από το εργοστάσιο «Pikra», το οποίο παρήγαγε ποτά για την PepsiCo.
Με την πάροδο του χρόνου, η Lenkom επεκτάθηκε στη μπύρα και άλλα αλκοολούχα ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, ενώ ξεκίνησε ένα δίκτυο παμπ στο Krasnoyarsk με το όνομα Filen.
Το 1999 τα έσοδα ανήλθαν σε 96 εκατομμύρια ρούβλια και το 2005 ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο ρούβλια.
Όλα αυτά τα χρόνια η εταιρεία με το θεατρικό όνομα συνεργαζόταν με τους μεγαλύτερους παραγωγούς μπύρας (Baltika, Ochakovo, Heineken κ.λπ.). Η επιτυχία όμως δεν κράτησε πολύ.
Οι μεγάλες βιομηχανίες ποτών, όπως η ζυθοποιία Baltika, άρχισαν σταδιακά να αντικαθιστούν την εξωτερική εφοδιαστική αλυσίδα με ίδια μέσα.
Η κερδοφορία της αλυσίδας των Schneiders ήταν χαμηλή, αλλά το project θεωρήθηκε επιτυχές και πολλά υποσχόμενο.
Μετά ήρθε η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση το 2008. Το ρούβλι έπεσε, η αγορά μπύρας κατέρρευσε και η αλυσίδα, η οποία χτίστηκε κυρίως με δάνεια (μόνο από την Sberbank έλαβε περίπου 350 εκατομμύρια ρούβλια), χρεοκόπησε.
Οι δραστηριότητες της εταιρείας τερματίστηκαν τελικά τον Μάρτιο του 2015. Από το 2015, η Samip LLC, η οποία ελέγχεται από την οικογένεια Schneider, είναι ο ιδιοκτήτης του εμπορικού σήματος της αλυσίδας Filen.
Άναψε… πράσινο φανάρι
Εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης οι γιοί της οικογένειας ανακάλυψαν την αρχή της «εξοικονόμησης σε οποιαδήποτε τιμή», έτσι το 2009 άνοιξαν τον πρώτο τους hard discount κατάστημα με το όνομα Svetofor στην πόλη Krasnoyarsk.
Στην αρχή βασίστηκαν σε ένα εξαιρετικά περιθωριακό κοινό με το χαμηλότερο εισόδημα, ήτοι στο 1,5% των καταναλωτών της πόλης. Στη συνέχεια πολλά άλλαξαν και τα σούπερ μάρκετ αποθήκες έγιναν αποδεκτά (ή αγαπητά για κάποιους) από μεγαλύτερο τμήμα του καταναλωτικού κοινού.
Οι ελάχιστες απαιτήσεις για τη δημιουργία ενός καταστήματος Svetofor είναι ένας χώρος περίπου 1.000 τετραγωνικών μέτρων, με έντονο φωτισμό, σύστημα εξαερισμού, χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων, μικρό ενοίκιο και δάπεδο από μπετόν για να μπορεί να αντέχει το βάρος των εμπορευμάτων.
Μέχρι το 2013, η αλυσίδα με 80 καταστήματα αναπτύχθηκε μόνο στην Ανατολική Σιβηρία.
Το 2014 το δίκτυο της αλυσίδας αριθμούσε 175 καταστήματα και εισήλθε σε νέες περιοχές.
Ένα χρόνο αργότερα η Svetofor τριπλασίασε το δυναμικό της σε 550 καταστήματα.
Το 2017 η εταιρεία επεκτάθηκε και στις υπεραγορές υπό την επωνυμία Mayak (φάρος στα ρώσικα), ενώ καταστήματα Svetofor ανοίγουν στο Καζακστάν και τη Λευκορωσία.
Πριν τρία χρόνια εισήλθαν στην ευρωπαϊκή αγορά
Το 2018 η αλυσίδα έφτασε τα 1.000 καταστήματα και εισήλθε στην Ευρώπη με το εμπορικό σήμα Mere. Το πρώτο Mere άνοιξε στη Ρουμανία.
Ένα χρόνο αργότερα Mere άνοιξε και στη Γερμανία, με ανταγωνιστές τις αλυσίδες Aldi και Lidl.
Πέρσι καταστήματα Mere άνοιξαν σε Λιθουανία, Πολωνία, Ουκρανία.
Σήμερα η hard discount αλυσίδα της οικογένειας Schneider διαθέτει περισσότερα από 2.200 καταστήματα λιανικής στη Ρωσία, την ΚΑΚ (Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Καζακστάν, Λευκορωσία, Κιργιζία, Τατζικιστάν κ.ά.), την Ευρώπη και την Κίνα, ενώ πριν λίγους μήνες κατάστημα Mere άνοιξε και στη Σερβία.
Στο portfolio της εταιρείας πλέον μπαίνει και η ελληνική αγορά, ενώ προετοιμάζεται η επέκταση στην Αυστρία, στην Ισπανία, τη Γαλλία, τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιταλία.
Έσοδα 2,1 δισ. ευρώ
Με έσοδα 189 δισ. ρούβλια (2,1 δισ. ευρώ) κατά την προηγούμενη οικονομική χρήση, η εταιρεία του 55χρονου Sergey και του 47χρονου Andrey, κατέλαβε την έβδομη θέση στη λίστα των μεγαλύτερων λιανοπωλητών FMCG στη Ρωσία παρότι λίγοι άνθρωποι την ξέρουν στη Μόσχα.
Από τη Σιβηρία με αγάπη
Παρά την τεράστια δομή, το δίκτυο λιανικής διαχειρίζεται πάντα από το Krasnoyarsk, σύμφωνα με διάφορες πηγές. Η μητέρα των Sergey και Andrey Valentina Schneider κατέχει μερίδια σε περισσότερα από 50 εταιρείες, αλλά δεν συμμετέχει σε επιχειρησιακές δραστηριότητες, δήλωσε στο Forbes ένας πρώην υπάλληλος του καταστήματος Svetofor. «Οι γιοι της είναι υπεύθυνοι για τα πάντα», ανέφερε η πηγή.
Latest News
Νέα «προίκα» για την McDonalds’s στην Ελλάδα και ο στόχος για 50 εστιατόρια
Ενισχύονται οι υποδομές της McDonanld’s στην ελληνική αγορά – Πώς προχωρά το σχέδιο της Premier Capital που έχει τα δικαιώματα της αμερικανικής αλυσίδας
Ελλάκτωρ: Έγκριση από το ΔΣ ομολογιακού δανείου 65 εκατ. προς τη REDS
Η χρηματοδότηση απο την Ελλάκτωρ αφορά την απόκτηση νέων ακινήτων σύμφωνα με το επενδυτικό πλάνο της REDS
Καθοριστική η συμβολή της HDB στην ανάπτυξη του επιχειρείν στη Βόρεια Ελλάδα - Τι είπε ο Ζαββός
Ο πρόεδρος της HDB, Γιώργος Ζαββός παρέθεσε αναλυτικά τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προσφέρει αυτή την περίοδο η Θεσσαλονίκη
COSMOTE Grow Your Business: Επιστρέφει με νέας μορφής δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων
Το COSMOTE Grow Your Business - Certification Program δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να λάβουν την απαραίτητη γνώση και να ενσωματώσουν στην λειτουργία τους σύγχρονες ψηφιακές λύσεις
Η Moody's αναβαθμίζει την Attica Bank μετά τη συγχώνευση της Παγκρήτιας
Η Moody's σημειώνει ότι η τράπεζα θα λειτουργεί σε συνεχή βάση με δείκτη CET1 που κυμαίνεται περίπου στο 13%-15% από 10,4% τον Ιούνιο
Αύξηση 4,4% στον τζίρο των επιχειρήσεων
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις επιχειρήσεις
«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η UBS - Περιθώριο ανοδού έως 55%
Η επενδυτική σύσταση της UBS παραμένει ανέπαφη παρά την κάπως ταχύτερη πτώση των επιτοκίων
Παπαστράτος: Προετοιμάζει τη νέα γενιά για το αύριο με το FutuReady
Η Παπαστράτος στοχεύει μέσω του “FutuReady” να δημιουργήσει μια πλατφόρμα διαλόγου που να προωθεί την επαγγελματική ανάπτυξη
Ανεβάζει τον πήχη για τις τράπεζες η Euroxx - Πόσο αυξάνει τις τιμές στόχους
Η Euroxx δηλώνει bullish για τον ελληνικό τραπεζικό κλάδο, μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων γ' 3μηνου
«Απομακρύνεται» η ΦΑΓΕ από την ελληνική αγορά – Τι «γράφει» σε ΗΠΑ, Αγγλία και Ιταλία
Σημαντική αύξηση του όγκου πωλήσεων της ΦΑΓΕ σε Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ και Ιταλία το εννεάμηνο