
Τη παραμονή εντός Ελλάδος του 30% της επένδυσης για τις φρεγάτες, έθεσε ως «στοίχημα» ο σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του πρωθυπουργού, Θάνος Ντόκος.
Μιλώντας στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ο σύμβουλος εθνικής ασφάλειας του Έλληνα Πρωθυπουργού, είπε ότι είναι μεγάλη αποτυχία για τη χώρα ότι δεν έχει σήμερα βιώσιμα ναυπηγεία. Ωστόσο είπε ότι είναι αισιόδοξος ότι η χώρα θα εκμεταλλευτεί αυτό το «παράθυρο ευκαιρίας» που της ανοίγεται για εξέλιξη.
«Από γεωπολιτική διάσταση πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, δεν πρέπει να περιμένουμε ότι θα έρθει κάποιος από το εξωτερικό για να «βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά» για λογαριασμό μας. Υπάρχουν ευκαιρίες, τίποτα δεν θα μας έρθει ωστόσο δωρεάν, θα πρέπει να ξέρουμε τι θέλουμε να διεκδικήσουμε και να αποκτήσουμε», συμπλήρωσε.
Μπορούμε να αντιστρέψουμε την τάση διαρροής εγκεφάλων από τη χώρα μας, είναι μια ευκαιρία τόσο για την κρατική αμυντική βιομηχανία όσο και για τον ιδιωτικό τομέα να «τραβήξει» τέτοια μυαλά, υποστήριξε, ο κ. Ντόκος.
«Ο Νόμος Βενιζέλου μπορεί να λειτούργησε αποτρεπτικά στο να γίνουν κάποια πράγματα, αλλά τα προβλήματα διορθώθηκαν και πλέον δεν αποτελεί πρόβλημα ή δικαιολογία».
«Το 30% της επένδυσης στο πρόγραμμα των φρεγατών πρέπει να μείνει στην χώρα μας. Πρόκειται για ένα μεγάλο ποσό. Από τα 5 δις ευρώ που είναι η συνολική αξία του προγράμματος, να μείνει το 1.5 δις ευρώ. Αυτό θα δώσει μία μεγάλη ανάσα στη χώρα και ώθηση στην αμυντική βιομηχανία», τόνισε και δήλωσε αισιόδοξος ότι η χώρα έχει τη δυνατότητα να απορροφήσει αυτά τα κονδύλια.
Ο Ναύαρχος Κυριάκος Κυριακίδης, πρώην γενικός διευθυντής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, είπε ότι μετά από μία μακρά περίοδο αδράνειας, η αμυντική βιομηχανία έχει ξεκινήσει να είναι δραστήρια. Ωστόσο τόνισε ότι καμία αμυντική βιομηχανία δεν είναι βιώσιμη μόνο επενδύοντας στην εγχώρια αγορά. «Ο εξοπλισμός είναι μία ακριβή υπόθεση και δεν επιδέχεται καιροσκοπισμό και πανικό. Κάθε ανάπτυξη προγράμματος πρέπει να συνοδεύεται από μελέτη κόστους και ζωής», εξήγησε και αναφέρθηκε στην αποτυχία της κοινής πρότασης του 2010 με την Σχολή Ναυτικών Δοκίμων για την αγορά πολεμικού πλοίου αλλά και της πρότασης ΤΟΜΑ Κένταυρος- ΕΛΒΟ.
«Υπάρχει πολύ υλικό που θα μπορούσε η χώρα να εκμεταλλευτεί. Το υλικό θα μπορούσε να πωληθεί και να είναι επωφελές για τη χώρα», συμπλήρωσε ενώ τόνισε ότι η επιλογή εκποίησης εταιριών σε εταιρίες ξένων συμφερόντων δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Θα ήταν προτιμότερη η ενδυνάμωση ή η συγχώνευση εταιριών ώστε να γίνει μία «πολυδιάστατη αμυντική βιομηχανία».


Latest News

Θα γίνουν οι ΗΠΑ ναυπηγική δύναμη;
Ενώ η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία παραμένουν κυρίαρχες δυνάμεις, η Αμερική, το Βιετνάμ και η Ινδία τοποθετούνται ως αναδυόμενοι παίκτες

Κατέρρευσαν οι παραγγελίες για bulk carriers - Οι μεσοπρόθεσμες προοπτικές
Η αβεβαιότητα που επικρατεί διεθνώς αποθαρρύνει τους πλοιοκτήτες από τη σύναψη νέων συμβάσεων ναυπήγησης πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου

Κικίλιας: «Πρώτος στόχος μου να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια»
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας παραλαμβάνοντας από τον Χρήστο Στυλιανίδη ανήγγειλε τέσσερις προτεραιότητες στη ναυτιλία και την ακτοπλοϊα

To LNG/C «Ασκληπιός» της Capital Ship Management, ύψωσε την ελληνική σημαία
Το LNG/C ‘ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ’, της Capital Gas Ship Management, είναι ένα πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου μεταφορικής ικανότητας 81,451 dwt, οικολογικού τύπου

Το σχέδιο Τραμπ να αναστήσει τη ναυπηγική βιομηχανία - Πρώτα «σκοτώνουμε την Κίνα»
Πατώντας στα χνάρια του κινεζικού σχεδίου ο Τραμπ σχεδιάζει να αναστήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα