
Επτά εταιρείες κρουαζιέρας έχουν επιλέξει να κάνουν home port από κάποιο ελληνικό λιμάνι εφέτος, ενώ πάνω από 40 κρουαζιερόπλοια αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στα ελληνικά νερά, τα οποία θα προσεγγίσουν περί τους 45 λιμένες – προορισμούς σε όλη την χώρα.
Τα παραπάνω στοιχεία είναι τα πλέον πρόσφατα που αφορούν το πως θα κινηθεί η κρουαζιέρα στην Ελλάδα το φετινό καλοκαίρι, που επηρεάζεται ακόμη από την πανδημία.
Η κατάσταση στην αγορά κρουαζιέρας συζητήθηκε στη συνεδρίαση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας (ΕΣΕΚ) χθες. η οποία είχε κύριο θέμα την επανέναρξη του κλάδου, σε σχέση με τα μέτρα Covid-19. Προσκεκλημένοι και κύριοι συμμετέχοντες ήταν το μέλος της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων Καθηγητής Υγιεινής & Επιδημιολογίας κ. Χατζηχριστοδούλου, όπως επίσης και η Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Υγιεινής και Επιδημιολογίας κα Μουχτούρη.
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΚ Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας Ευάγγελος Κυριαζόπουλος και η Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΚ Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού Βίκυ Λοϊζου περιέγραψαν το περιβάλλον στο οποίο θα κινηθεί φέτος ο τουρισμός και ιδιαίτερα η κρουαζιέρα, με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα στα πλοία, στους λιμένες, στους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία.
Η δυναμική του κλάδου είναι ιδιαίτερα αυξημένη, μετά από μια περίοδο απότομης καθίζησης, την στιγμή μάλιστα που άλλες αγορές κρουαζιέρας, όπως αυτή της Καραϊβικής, είναι ακόμη κλειστές, τονίζει το Υπουργείο Ναυτιλίας. Προσθέτει δε ότι αυτή η εξέλιξη κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική και είναι αποτέλεσμα όχι μόνο της καλής προετοιμασίας και των καλών υγειονομικών δεδομένων της χώρας, αλλά και των καλών σχέσεων εμπιστοσύνης που ανέπτυξε ο κλάδος της κρουαζιέρας με την Ελλάδα, αυτή την περίοδο της κρίσης, με την φιλοξενία και την εξυπηρέτηση των κρουαζιερόπλοιων και των πληρωμάτων τους, στους ελληνικούς λιμένες.
Στόχος της Κυβέρνησης είναι η φετινή χρονιά να είναι μια καλή ασφαλής τουριστική χρονιά, για όλα τα είδη του τουρισμού και δη του θαλάσσιου, ώστε να αποτελέσει εφαλτήριο για την περαιτέρω ποιοτική ανάπτυξη του κλάδου στα επόμενα χρόνια.
Επισημαίνεται ότι ως home prot ελληνικά λιμάνια έχουν επιλέξει οι εταρείας κρουαζιέρας AIDA, από Κέρκυρα, η Norwegian Cruise Line από Πειραιά, αλλά και Κατάκολο και Κέρκυρα, η Celestyal Cruises που εδρεύει στην Ελλάδα α[πο Πειραιά και Λαύριο, η Tui Cruises από τo Ηράκλειο Κρήτης, η Silversea Cruises με τέσσερα πλοία από τον Πειραιά, η Celebrity Cruises, θυγατρική της Royal Caribbean, ανακοίνωσε την έναρξη κρουαζιέρων από τον Πειραιά Μια ακόμη εταιρεία κρουαζιέρας η Holland America Line από τον Πειραιά και η MSC Cruises, ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα ταξιδιών που περιλαμβάνει και Ελλάδα και μία φορά την εβδομάδα θα έχει τη δυνατότητα επιβίβασης επιβατών από τον Πειραιά.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά