Το second hand tonnage δεξαμενοπλοίων μεγαλύτερη ηλικίας, φαίνεται να προκαλεί το ενδιαφέρον πλοιοκτητών που σπεύδουν να το αποκτήσουν ενώ στα bulkers προτιμούν μικρότερης ηλικίας πλοία.
Σε μία ενδιαφέρουσα ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι ενώ οι αγοραπωλησίες πλοίων στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου ήταν ιδιαίτερα πολλές το προηγούμενο τετράμηνο γεγονός που εξηγείται από την έντονα ανοδική κίνηση των ναύλων, στα δεξαμενόπλοια η χρονιά ξεκίνησε σχετικά υποτονικά, αντικατοπτρίζοντας το γενικότερο κλίμα της αγοράς ωστόσο στη συνέχεια οι συναλλαγές για δεξαμενόπλοια από «δεύτερο χέρι» άρχισαν να αυξάνουν, με το ενδιαφέρον όμως να στρέφεται σε πλοία σχετικά μεγάλης ηλικίας (άνω των 15 ετών) .
Ειδικότερα τον Ιανουάριο ο οίκος Intermodal κατέγραψε 63 συμφωνίες αγοράς bulker με μόλις 29 δεξαμενόπλοια να αλλάζουν χέρια τον ίδιο μήνα. Στα bulkers το 70% περίπου ήταν ηλικίας 10 ετών και νεότερα, ενώ στα δεξαμενόπλοια το 62% ήταν δέκα ετών και γηραιότερα
Τον Φεβρουάριο οι συμφωνίες αγοραπωλησίας στα bulkers ήταν 64 ενώ στα δεξαμενόπλοια μόλις 25 με το 85% αυτών να αφορούν πλοία ηλικίας περίπου 15 ετών.
Το Μάρτιο συνεχίζεται το ενδιαφέρον για τα bulkers με αποτέλεσμα 86 πλοία να αλλάζουν χέρια με το 75% να είναι ηλικίας 10 ετών και νεότερα. Στα δεξαμενόπλοια τον ίδιο μήνα είχαμε 37 αγοραπωλησίες πλοίων με το 40% αυτών να έχει ηλικία περίπου 10 ετών και ένα 46% γύρω στα 15 έτη.
Τέλος τον Απρίλιο 62 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου άλλαξαν χέρια με την ηλικία του 85% αυτών να είναι κάτω των δέκα ετών ενώ τον ίδιο μήνα τα δεξαμενόπλοια που μεταβιβάσθηκαν ανήλθαν σε 58, σημειώθηκε δηλαδή μεγάλη αύξηση του αριθμού των συναλλαγών με το 67% αυτών να είναι ηλικίας 15 ετών και μεγαλύτερης.
Latest News
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά