
Το second hand tonnage δεξαμενοπλοίων μεγαλύτερη ηλικίας, φαίνεται να προκαλεί το ενδιαφέρον πλοιοκτητών που σπεύδουν να το αποκτήσουν ενώ στα bulkers προτιμούν μικρότερης ηλικίας πλοία.
Σε μία ενδιαφέρουσα ανάλυση του ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal επισημαίνει ότι ενώ οι αγοραπωλησίες πλοίων στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου ήταν ιδιαίτερα πολλές το προηγούμενο τετράμηνο γεγονός που εξηγείται από την έντονα ανοδική κίνηση των ναύλων, στα δεξαμενόπλοια η χρονιά ξεκίνησε σχετικά υποτονικά, αντικατοπτρίζοντας το γενικότερο κλίμα της αγοράς ωστόσο στη συνέχεια οι συναλλαγές για δεξαμενόπλοια από «δεύτερο χέρι» άρχισαν να αυξάνουν, με το ενδιαφέρον όμως να στρέφεται σε πλοία σχετικά μεγάλης ηλικίας (άνω των 15 ετών) .
Ειδικότερα τον Ιανουάριο ο οίκος Intermodal κατέγραψε 63 συμφωνίες αγοράς bulker με μόλις 29 δεξαμενόπλοια να αλλάζουν χέρια τον ίδιο μήνα. Στα bulkers το 70% περίπου ήταν ηλικίας 10 ετών και νεότερα, ενώ στα δεξαμενόπλοια το 62% ήταν δέκα ετών και γηραιότερα
Τον Φεβρουάριο οι συμφωνίες αγοραπωλησίας στα bulkers ήταν 64 ενώ στα δεξαμενόπλοια μόλις 25 με το 85% αυτών να αφορούν πλοία ηλικίας περίπου 15 ετών.
Το Μάρτιο συνεχίζεται το ενδιαφέρον για τα bulkers με αποτέλεσμα 86 πλοία να αλλάζουν χέρια με το 75% να είναι ηλικίας 10 ετών και νεότερα. Στα δεξαμενόπλοια τον ίδιο μήνα είχαμε 37 αγοραπωλησίες πλοίων με το 40% αυτών να έχει ηλικία περίπου 10 ετών και ένα 46% γύρω στα 15 έτη.
Τέλος τον Απρίλιο 62 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου άλλαξαν χέρια με την ηλικία του 85% αυτών να είναι κάτω των δέκα ετών ενώ τον ίδιο μήνα τα δεξαμενόπλοια που μεταβιβάσθηκαν ανήλθαν σε 58, σημειώθηκε δηλαδή μεγάλη αύξηση του αριθμού των συναλλαγών με το 67% αυτών να είναι ηλικίας 15 ετών και μεγαλύτερης.


Latest News

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο

Capital Link: Ο Πόλυς Χατζηιωάννου χτύπησε το «Closing Bell» στη Νέα Υόρκη
Το 3rd Capital Link Cyprus Business Forum διοργανώθηκε σε συνεργασία με την Κυπριακή Ένωση Εφοπλιστών με την υποστήριξη του κυπριακού υφυπουργείου Ναυτιλίας

Μελίνα Τραυλού: Καλεί τον ΙΜΟ να μην λάβει αποφάσεις που θα υπονομεύσουν την ναυτιλία
Μην «πυροβολείτε» το LNG- ο εμπορικός διαχειριστής να αναλάβει το κόστος συμμόρφωσης στην πράσινη μετάβαση, τα δύο μηνύματα της προέδρου της ΕΕΕ, Μελίνας Τραυλού

Motor Oil - Coral Marine: Ναυτιλιακά καύσιμα με βιοκαύσιμο στην Ελλάδα
Το μίγμα καυσίμων αποτελείται από ορυκτό πετρέλαιο που παράγεται στο διυλιστήριο της Motor Oil και βιοκαύσιμο που παράγεται, επίσης, στην Ελλάδα

Ο ναυτιλιακός γίγαντας CMA CGM ενώνει τις δυνάμεις του με startup ΑΙ
Η πενταετής συνεργασία Uα ανεβάσει τις δαπάνες που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη της CMA CGM στα 500 εκατ. ευρώ

Ναυτιλία: Η οικονομία θα κινηθεί μετά το πρώτο σοκ
Η ναυτιλία θα ανακάμψει, αν και πολλά εξαρτώνται και από τα θεμελιώδη μεγέθη του κλάδου και την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης μεταφορικής ικανότητας

Πλέοντας σε ταραγμένα νερά: Ποιο θα είναι το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας
Κορυφαίοι αξιωματούχοι, εφοπλιστές, αναλυτές και ακαδημαϊκοί συζητούν στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών για τις νέες γεωπολιτικές, τεχνολογικές και οικολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική ναυτιλία

Ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα επηρεαστεί από τους δασμούς Τραμπ
Πολλά θα εξαρτηθούν από το πώς θα αντιδράσουν οι αμερικανοί καταναλωτές και ποιες δαπάνες θα περικόψουν