Για την νέα πραγματικότητα της μετά-Covid εποχής κατά την οποία οι συνήθειες που απέκτησαν οι καταναλωτές με την αυξημένη χρήση των online υπηρεσιών και των ΑΤΜs θα παγιωθούν, ετοιμάζεται ο αμερικανικός τραπεζικός κλάδος.
Σύμφωνα λοιπόν με ανάλυση που παρουσιάζουν οι «Financial Times» οι αμερικανικές τράπεζες ετοιμάζονται για μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας, που θα φτάσουν έως και το 10% του προσωπικού, ήτοι περίπου 200.000 θέσεις εργασίας, προκειμένου να προσαρμοστούν στα νέα καταναλωτικά δεδομένα και συνάμα να βελτιώσουν την κερδοφορία τους.
«Θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη περικοπή στο προσωπικό των αμερικανικών τραπεζών στην ιστορία» σχολίασε ο αναλυτής Μάικ Μάγιο, της Well Fargo, μιλώντας στους FT. Μάλιστα, αν η πρόβλεψη αυτή επιβεβαιωθεί, θα αλλάξει ριζικά τη μορφή του κλάδου, ο οποίος στις ΗΠΑ έχει μείνει «παγωμένος» περίπου στα δύο εκατ. εργαζομένους εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία.
Στο στόχαστρο θα βρεθούν πρώτες οι θέσεις εργασίας στα υποκαταστήματα των τραπεζών, αλλά και τα τηλεφωνικά κέντρα, καθώς όλο και περισσότερος κόσμος εξυπηρετείται μέσω Διαδικτύου. Μάλιστα, η εκτίμηση αυτή συμπίπτει και με τις προβλέψεις της στατιστικής υπηρεσίας του αμερικανικού υπουργείου Εργασίας, το οποίο έχει προβλέψει μείωση έως και κατά 15% στις θέσεις εργασίας στα «κισέ» των υποκαταστημάτων, μέσα στην επόμενη δεκαετία.
Πραγματικά, πολλά από τα υποκαταστήματα που έκλεισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πιθανότητα δεν θα επανέλθουν ποτέ ή θα ανοίξουν με αισθητά μειωμένο προσωπικό. Την ίδια ώρα μεγάλο μέρος του προσωπικού σε πόστα back-office θα συμπτυχθεί και θα αυτοματοποιηθεί με την αυξημένη χρήση και της τεχνολογίας.
Στους αρνητικούς παράγοντες για τις τράπεζες είναι και ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός που δέχονται από τις τεχνολογικές εταιρείες και δη, τις λεγόμενες fintech όπως η PayPal και η Amazon, που εισέρχονται στα «χωράφια» τους προσφέροντας μια πλειάδα χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών. Και μάλιστα χωρίς οι εταιρείες αυτές να υπόκεινται την ίδια ώρα στους ίδιους κανονιστικούς κανόνες λειτουργίας και δράσης, κάτι που έχει οδηγήσει συντονισμένα τις αμερικανικές τράπεζες να ξεκινήσουν «σκληρό» lobbying προς το Λευκό Οίκο, ώστε να αλλάξει το εποπτικό καθεστώς για τη λειτουργία των fintech που τους… «τρώνε» τη δουλειά.
Latest News
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC