Μετά από μια ταραχώδη χρονιά, η αγορά ειδών πολυτελείας έχει ξεκινήσει την πορεία της προς την ανάκαμψη. Ο κλάδος επέστρεψε σε ανοδική τροχιά το πρώτο τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας έστω και οριακή αύξηση 0-1% έναντι του 2019, το οποίο θεωρείται από τον κλάδο ως το τελευταίο συγκρίσιμο έτος.
Αυτό αναφέρει η Bain & Company, ο κορυφαίος σύμβουλος στον κόσμο της παγκόσμιας βιομηχανίας προϊόντων πολυτελείας, στην έκθεσή του «Bain & Company Luxury Study 2021 Spring Update» που κυκλοφόρησε σήμερα σε συνεργασία με τη Fondazione Altagamma.
Σύμφωνα με την έρευνα η Κίνα συνεχίζει να οδηγεί την ανάκαμψη, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες ανέκαμψαν απροσδόκητα.
Οι προοπτικές για το 2021 παραμένουν αβέβαιες και η αγορά αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 250 και 295 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανάλογα με το ποιο από τα δύο σενάρια που περιγράφονται στην έκθεση θα επιβεβαιωθεί κατά τη διάρκεια του έτους.
«Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να θέλουν να αγοράσουν προϊόντα πολυτελείας και αυτό, μαζί με την ικανότητα των brands να προσαρμόζονται και να καινοτομούν, οδηγεί σε επιστροφή στην ανάπτυθξη», δήλωσε η Claudia D’Arpizio, εκ των συντακτών της μελέτης.
Μια ισχυρή αρχή για τη χρονιά που καθοδηγείται από την Κίνα και τις ΗΠΑ
Σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, η αγορά ειδών πολυτελείας αυξήθηκε κατά 0-1% στις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες (2-3% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες) το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ενώ η Κίνα οδηγεί την ανάκαμψη χάρη στον συνεχή επαναπατρισμό και την επιτάχυνση των εγχώριων δαπανών για πολυτελή είδη, η αγορά των ΗΠΑ ήταν το απροσδόκητο φωτεινό σημείο.
Η ανανεωμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε συνδυασμό με την ταχεία διάθεση εμβολίων σήμανε το εντυπωσιακό come back στην πολυτελή κατανάλωση. Η Ευρώπη εξακολουθεί να υστερεί.
Δύο πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη της αγοράς το 2021
Παρά τα σημάδια ανάκαμψης, ο βαθμός αβεβαιότητας παραμένει υψηλός και σύμφωνα με την έκθεση υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη το 2021:
- Σενάριο 1 (πιθανότητα 30%): Η ανάκαμψη θα συνεχιστεί καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021, φθάνοντας στο επίπεδο αγοράς προανδημίας ήδη από φέτος. Σε αυτό το σενάριο η αγορά θα μπορούσε να φθάσει τα 280-295 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος.
- Σενάριο 2 (πιθανότητα 70%): Παρά την ισχυρή δυναμική του πρώτου τριμήνου, η ανάπτυξη ολόκληρου του έτους περιορίζεται από τις βραδύτερες εγχώριες αγορές πολυτελείας και τον περιορισμένο ενδοπεριφερειακό τουρισμό. Σε αυτήν την περίπτωση, η πλήρης ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019 αναμένεται μόνο το 2022 και η αγορά θα φτάσει τα 250-265 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος.
Οι τάσεις τους επόμενους μήνες:
Σύμφωνα με την έκθεση η δεκαετία του ’20 θα μπορούσε να αναμορφώσει την αγορά πολυτελείας των ΗΠΑ: Η ανάκαμψη στις ΗΠΑ έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες. Οι βελτιωμένες μακροοικονομικές συνθήκες, η ισχυρή χρηματιστηριακή αγορά, η αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και η γρήγορη διάθεση εμβολίων συμβάλλουν στην ισχυρή ανάκαμψη.
Το ανθρώπινο άγγιγμα εξακολουθεί να έχει σημασία: Η πανδημία ενίσχυσε τις ψηφιακές αγορές με απρόβλεπτο ρυθμό. Η έκθεση εκτιμά ότι περισσότερο από το 85% των αγορών πολυτελείας έγιναν ψηφιακά το 2021. Ωστόσο, η ανθρώπινη πινελιά στην πολυτέλεια παραμένει απαραίτητη και είτε στο κατάστημα είτε εξ αποστάσεως, αυτές οι αλληλεπιδράσεις θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση της αφοσίωσης των πελατών.
Η αγορά μεταχειρισμένων αγγίζει πολλά καταναλωτικά τμήματα: Η Bain εκτιμά ότι η μεταχειρισμένη αγορά πολυτελείας διαμορφώθηκε σε 28 δισ. ευρώ το 2020 (από 26 δισ. Ευρώ το 2019). Η αγορά προ-φορεμένων ειδών πολυτελείας περιλαμβάνει όχι μόνο τους νέους καταναλωτές, αλλά και κορυφαίους καταναλωτές και συλλέκτες που αναζητούν προϊόντα υψηλής ποιότητας ή συλλεκτικά προϊόντα. Οι επωνυμίες αυξάνουν όλο και περισσότερο αυτήν την αγορά και δημιουργούν σχετικές πλατφόρμες.
Latest News
Οι Τζεφ Μπέζος και OpenAI επενδύουν στην startup Physical Intelligence
Η αποτίμηση της startup Physical Intelligence που δραστηριοποιείται στο χώρο της ρομποτικής και στηρίχθηκε από τον Τζεφ Μπέζος φτάνει στα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια
Ανάσα στην Boeing - Τέλος στην απεργία μετά από επτά εβδομάδες
Οι εργαζόμενοι στην Boeing συμφώνησαν σε μισθολογικές αυξήσεις που θα φτάσουν το 38% σε ορίζοντα τεσσάρων ετών
Σε αναζήτηση «σωτήρα» η TGI Friday's - Οι συνομιλίες με πιθανούς αγοραστές
Η TGI Friday's είναι η πιο πρόσφατη περίπτωση casual εστιατορίων που αναζητά δικαστική προστασία από τους πιστωτές
Γιατί οι νέοι εγκαταλείπουν Nike και Lululemon
Οι νέοι είναι ευμετάβλητοι καταναλωτές, αλλά η μεταστροφή προτιμήσεων μπορεί να είναι καταστροφική για τους λιανοπωλητές
Η «ντροπή της πολυτέλειας» στην Κίνα και το άδειο megastore της Louis Vuitton στο Πεκίνο
Εταιρείες όπως η Louis Vuitton και η Kering διοχέτευσαν δισ. δολ. στην Κίνα για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας