Μετά από μια ταραχώδη χρονιά, η αγορά ειδών πολυτελείας έχει ξεκινήσει την πορεία της προς την ανάκαμψη. Ο κλάδος επέστρεψε σε ανοδική τροχιά το πρώτο τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας έστω και οριακή αύξηση 0-1% έναντι του 2019, το οποίο θεωρείται από τον κλάδο ως το τελευταίο συγκρίσιμο έτος.
Αυτό αναφέρει η Bain & Company, ο κορυφαίος σύμβουλος στον κόσμο της παγκόσμιας βιομηχανίας προϊόντων πολυτελείας, στην έκθεσή του «Bain & Company Luxury Study 2021 Spring Update» που κυκλοφόρησε σήμερα σε συνεργασία με τη Fondazione Altagamma.
Σύμφωνα με την έρευνα η Κίνα συνεχίζει να οδηγεί την ανάκαμψη, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες ανέκαμψαν απροσδόκητα.
Οι προοπτικές για το 2021 παραμένουν αβέβαιες και η αγορά αναμένεται να διαμορφωθεί μεταξύ 250 και 295 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανάλογα με το ποιο από τα δύο σενάρια που περιγράφονται στην έκθεση θα επιβεβαιωθεί κατά τη διάρκεια του έτους.
«Είναι σαφές ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να θέλουν να αγοράσουν προϊόντα πολυτελείας και αυτό, μαζί με την ικανότητα των brands να προσαρμόζονται και να καινοτομούν, οδηγεί σε επιστροφή στην ανάπτυθξη», δήλωσε η Claudia D’Arpizio, εκ των συντακτών της μελέτης.
Μια ισχυρή αρχή για τη χρονιά που καθοδηγείται από την Κίνα και τις ΗΠΑ
Σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2019, η αγορά ειδών πολυτελείας αυξήθηκε κατά 0-1% στις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες (2-3% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες) το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ενώ η Κίνα οδηγεί την ανάκαμψη χάρη στον συνεχή επαναπατρισμό και την επιτάχυνση των εγχώριων δαπανών για πολυτελή είδη, η αγορά των ΗΠΑ ήταν το απροσδόκητο φωτεινό σημείο.
Η ανανεωμένη εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε συνδυασμό με την ταχεία διάθεση εμβολίων σήμανε το εντυπωσιακό come back στην πολυτελή κατανάλωση. Η Ευρώπη εξακολουθεί να υστερεί.
Δύο πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη της αγοράς το 2021
Παρά τα σημάδια ανάκαμψης, ο βαθμός αβεβαιότητας παραμένει υψηλός και σύμφωνα με την έκθεση υπάρχουν δύο πιθανά σενάρια για την ανάκαμψη το 2021:
- Σενάριο 1 (πιθανότητα 30%): Η ανάκαμψη θα συνεχιστεί καθ ‘όλη τη διάρκεια του 2021, φθάνοντας στο επίπεδο αγοράς προανδημίας ήδη από φέτος. Σε αυτό το σενάριο η αγορά θα μπορούσε να φθάσει τα 280-295 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος.
- Σενάριο 2 (πιθανότητα 70%): Παρά την ισχυρή δυναμική του πρώτου τριμήνου, η ανάπτυξη ολόκληρου του έτους περιορίζεται από τις βραδύτερες εγχώριες αγορές πολυτελείας και τον περιορισμένο ενδοπεριφερειακό τουρισμό. Σε αυτήν την περίπτωση, η πλήρης ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019 αναμένεται μόνο το 2022 και η αγορά θα φτάσει τα 250-265 δισεκατομμύρια ευρώ φέτος.
Οι τάσεις τους επόμενους μήνες:
Σύμφωνα με την έκθεση η δεκαετία του ’20 θα μπορούσε να αναμορφώσει την αγορά πολυτελείας των ΗΠΑ: Η ανάκαμψη στις ΗΠΑ έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες. Οι βελτιωμένες μακροοικονομικές συνθήκες, η ισχυρή χρηματιστηριακή αγορά, η αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και η γρήγορη διάθεση εμβολίων συμβάλλουν στην ισχυρή ανάκαμψη.
Το ανθρώπινο άγγιγμα εξακολουθεί να έχει σημασία: Η πανδημία ενίσχυσε τις ψηφιακές αγορές με απρόβλεπτο ρυθμό. Η έκθεση εκτιμά ότι περισσότερο από το 85% των αγορών πολυτελείας έγιναν ψηφιακά το 2021. Ωστόσο, η ανθρώπινη πινελιά στην πολυτέλεια παραμένει απαραίτητη και είτε στο κατάστημα είτε εξ αποστάσεως, αυτές οι αλληλεπιδράσεις θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη διατήρηση της αφοσίωσης των πελατών.
Η αγορά μεταχειρισμένων αγγίζει πολλά καταναλωτικά τμήματα: Η Bain εκτιμά ότι η μεταχειρισμένη αγορά πολυτελείας διαμορφώθηκε σε 28 δισ. ευρώ το 2020 (από 26 δισ. Ευρώ το 2019). Η αγορά προ-φορεμένων ειδών πολυτελείας περιλαμβάνει όχι μόνο τους νέους καταναλωτές, αλλά και κορυφαίους καταναλωτές και συλλέκτες που αναζητούν προϊόντα υψηλής ποιότητας ή συλλεκτικά προϊόντα. Οι επωνυμίες αυξάνουν όλο και περισσότερο αυτήν την αγορά και δημιουργούν σχετικές πλατφόρμες.
Latest News
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη