Σε αναμονή έχει μπει η αξιοποίηση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος» αναμένοντας τη βελτίωση των συνθηκών γύρω από το αεροπορικό ταξίδι μετά την πανδημία, ενώ οι ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις
Η πανδημία έχει καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων. Μια σειρά σημαντικών projectsσε μαρίνες, λιμάνια και ακίνητα, όπως οι Γούρνες Ηρακλείου, προχωρούν δυναμικά, ενώ την ίδια στιγμή, η πανδημία αλλά και εξωγενείς παράγοντες έχουν φέρει εμπόδια στην αξιοποίηση σημαντικών assets. Στον πάγο βρίσκεται, όπως καταγράφεται στο αναθεωρημένοADPτου Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το μεγαλύτερο πρότζεκτ που έχει αυτή τη στιγμή στο χαρτοφυλάκιό του, δηλαδή η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία αναμενόταν να φέρει στο ταμείο ακόμη και πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.
ΔIABAΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ολόκληρο το επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ
Εν όψει των υπογραφών για το Ελληνικό, οι οποίες σύμφωνα με δηλώσεις που έγιναν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αναμένονται στις αρχές Ιουλίου, ένα από τα μεγαλύτερα σήριαλ για τη χώρα φαίνεται πως είναι πια έτοιμο να ρίξει αυλαία. Ενόσω κλείνουν τα θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών, ο χρόνος των επόμενων επτά εβδομάδων αναμένεται πυκνός, καθώς εκκρεμούν η μεταβίβαση/εισφορά εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνικό ΑΕ και η υπογραφή και κύρωση της σύμβασης εισφοράς των εμπράγματων δικαιωμάτων από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, μέχρι να φτάσουμε στο οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής.
Λιμάνια και μαρίνες
Η αξιοποίηση λιμένων και μαρινών, που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, δεν έριξε ρυθμούς κατά τη διάρκεια των σκληρών περιοριστικών μέτρων. Αφού έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας, καθώς και του λιμένος Ηρακλείου με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις αρχές Απριλίου, στα επόμενα βήματα του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται το λιμάνι του Βόλου.
Ειδικότερα, όπως προβλέπεται στο αναθεωρημένο ADP, το Ταμείο προετοιμάζει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου. Αυτό που εκκρεμεί είναι η απόφαση του ΥΠΕΘΑ σχετικά με την ανάπτυξη ναύσταθμου στο λιμάνι (ακριβής προσδιορισμός έκτασης) για τη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης.
Επίσης, εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης κάποιων από τους μικρούς λιμένες ή/και μαρίνες του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Η διερεύνηση αυτή αφορά, επί του παρόντος, στη μαρίνα για Mega-Yachtsκαι στη μαρίνα Σπηλιάς εντός του κεντρικού λιμένα και στον μικρό λιμένα της Λευκίμμης.
Όσον αφορά στις μαρίνες, ως το τέλος Ιουνίου αναμένεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη μαρίνα Αργοστολίου που θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της μακροχρόνιας παραχώρησης. Στο pipelineγια την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκονται ακόμα οι μαρίνες Μανδρακίου στη Ρόδο και Ζακύνθου, ενώ ο βέλτιστος τρόπος αξιοποίησης αναζητείται και για τον Νέο Λιμένα Τούρλου Μυκόνου, καθώς προετοιμάζεται το νέο masterplanγια το σύνολο του λιμανιού.
Δκαστικά η Εγνατία Οδός
Στις δικαστικές αίθουσες κρίνεται πάντως η εξέλιξη ορισμένων διαγωνισμών. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Εγνατία Οδός, για την οποία αναμένεται το τοπίο να ξεκαθαρίσει ως το τέλος του μήνα με την απόφαση του ΣτΕ επί των ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει η ΑΚΤΩΡ προκειμένου να σταματήσει την εξέλιξη του διαγωνισμού.
Σε αυτή την κατηγορία εντάσσεται και η ΔΕΠΑ εμπορίας της οποίας η δικαστική διαμάχη με τα ELFE έχει ήδη φέρει μεγάλες καθυστερήσεις. Όπως επισημαίνεται λοιπόν, στο ADPτου Ταμείου, «για λόγους που αφορούν στην απρόσκοπτη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας, το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να αναστείλει τη Φάση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών μέχρι τα τέλη του 3ου τριμήνου του 2021, οπότε και θα ενημερώσει τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές για τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού και το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα». Στον αντίποδα, οι δεσμευτικές προσφορές για τη ΔΕΠΑ Υποδομών είναι στις 15/07/2021.
Ο διαγωνισμός πάντως για την παραχώρηση της Αττικής Οδού αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2021. Το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για το ακίνητο στο Βόρειο Αφάντου της Ρόδου αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021, ενώ μες τη χρονιά πρόκειται, βάσει του προγραμματισμού του ΤΑΙΠΕΔ, να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου, με τη σημείωση όμως ότι η εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης επηρεάζει τον χρονικό σχεδιασμό του διαγωνισμού.
Υπενθυμίζεται πάντως ότι η πανδημία ανέτρεψε τα έσοδα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων για το 2020, περιορίζοντάς τα στα 54,48 εκατ. ευρώ αντί των προϋπολογισμένων 2,44 δισ. ευρώ.
Latest News
Οι νέοι κανόνες για τα ύψη κτιρίων - Η απόφαση
Κεκλεισμένων των θυρών ξεκίνησαν οι συζητήσεις για τη συνταγματικότητα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού n «Κλειδί» η ημερομηνία ισχύος
Ποια κτίρια δεν κινδυνεύουν από το «μπόνους» και την εκτός σχεδίου δόμηση
Ο υφυπουρός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς μίλησε για μεταβατική διέξοδο στο πρόβλημα που προκαλούν οι αποφάσεις του ΣτΕ, ενώ ο γ.γ. Ευθύμιος Μπακογιάννης τόνισε ότι δεν επηρεάζονται οι εκδοθείσες οικοδομικές άδειες
Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι προτείνουν οι servicers
Τι μέτρα προτείνουν οι servicers για τη στεγαστική κρίση – Ποια κίνητρα ζητούν για τα ακίνητα που έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους
Από το Μινιόν στον Πύργο Πειραιά... Αλλάζουν χέρια τέσσερα εμβληματικά κτίρια
Πωλητήρια εκατομμυρίων ευρώ σε κτίρια τοπόσημα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη - Ποια ακίνητα αλλάζουν ιδιοκτησιακό status
Μειώσεις φόρων, φοροαπαλλαγές και κίνητρα το 2025 για ιδιοκτήτες ακινήτων
Οι ιδιοκτήτες που θα «ρίξουν» στην αγορά κλειστές κατοικίες ή γυρίσουν τα ακίνητά τους από τη βραχυχρόνια μίσθωση στη μακροχρόνια θα απαλλαγούν για 3 χρόνια από τον φόρο
Έχουν και άλλο δρόμο οι τιμές στα ενοίκια – Τι πυροδοτεί το ράλι
Τα ενοίκια των κατοικιών δεν έφτασαν ακόμη στο ανώτατο ακόμη επίπεδο σύμφωνα με την ΤτΕ – Οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και οι 3 λόγοι που πυροδοτούν το ράλι των τιμών
Άνοιξε η πλατφόρμα σε όλη τη χώρα για την αγορά καταπατημένων
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την υποβολή αίτησης προκειμένου να υπάρξει αγορά για καταπατημένα ακίνητα που ανήκουν στο Δημόσιο
Πόσοι θα αγοράσουν και θα πουλήσουν ακίνητο μέσα στην επόμενη πενταετία
Τι δείχνει μελέτη που διενήργησε το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ για το ΕΕΑ - Πώς θα κινηθεί η αγορά ακινήτων
Αλλάζει ο επενδυτικός χάρτης στην Αττική - Οι 10 πρωταγωνιστές [πίνακας]
Τα τελευταία χρόνια τα ακίνητα στην Ελλάδα έχουν αποκτήσει έντονα επενδυτικό προφίλ - Νέες γειτονιές της Αθήνας αναδεικνύονται ως κορυφαίες επιλογές
Καταπατημένα: Ανοίγει η πλατφόρμα για όλη την Ελλάδα - Το τίμημα και οι δόσεις
Πάνω από 1.000 αιτήσεις για καταπατημένα ακίνητα δημόσιων εκτάσεων και την εξαγορά τους στον πρώτο μήνα λειτουργίας της πλατφόρμας