Το να κρατάς ψηλά τη ζήτηση δεν είναι πάντα εύκολο. Ο ιαπωνικός γίγαντας κατασκευής premium εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, Shimano, επωφελείται από την αύξηση αγορών ποδηλάτων που οφείλονται στα lockdown λόγω πανδημίας. Αλλά, ενώ έχει θέσει τα εργοστάσιά της σε πλήρη λειτουργία, η άρνησή της να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή αφήνει τους λιανοπωλητές χωρίς εμπόρευμα και επιδεινώνει την παγκόσμια έλλειψη ποδηλάτων.
Η ύψους 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων οικογενειακή επιχείρηση μπορεί να ανησυχεί ότι η νέα παραγωγή θα έρθει μετά την κορύφωση των πωλήσεων. Όμως, η συντηρητική πολιτική της εταιρίας, αλλά και των άλλων εταιριών του κλάδου, έχει δημιουργήσει ένα τεράστιο πρόβλημα. Τα αποθέματα λιανικής έχουν συρρικνωθεί δραματικά και οι χρόνοι αναμονής για ορισμένα εξαρτήματα έχουν φτάσει το δωδεκάμηνο. Ο επικεφαλής ενός μεγάλου αμερικανικού κατασκευαστή ποδηλάτων είπε στο Breakingviews ότι είχε προειδοποιήσει τους κινέζους προμηθευτές, αυτό το μήνα, ότι είτε θα επένδυαν σε νέα παραγωγική ικανότητα, είτε θα κινδύνευαν να χάσουν μερίδιο αγοράς.
Η Shimano γιόρτασε την εκατονταετηρίδα της τον Μάρτιο με ρεκόρ κερδών πρώτου τριμήνου. Τα αλιευτικά σύνεργα αποτελούν το ένα πέμπτο της επιχείρησής της, αλλά οι πωλήσεις της μονάδας ποδηλάτων της είδαν μια αύξηση κατά 76% από έτος σε έτος, στο οποίο συνέβαλε και η αύξηση της παραγωγής, η οποία εκτόξευσε το συνολικό λειτουργικό κέρδος κατά 157% στα 33 δισεκατομμύρια γιεν (301 εκατομμύρια δολάρια). Η ρευστότητα 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων – αρκετά για να καλύψουν τις κεφαλαιουχικές δαπάνες της Shimano της τελευταίας δεκαετίας – σημαίνει ότι η χρηματοδότηση οποιασδήποτε επέκτασης δεν αποτελεί πρόβλημα. Η απροθυμία συνδέεται περισσότερο με την εμπειρία του παρελθόντος, όπως η έκρηξη της φούσκας στον τομέα ποδηλάτων κοινής χρήσης (bike sharing), καθώς και η γνώση ότι θα χρειαστούν δύο χρόνια πριν αρχίσουν να λειτουργούν οι όποιες νέες εγκαταστάσεις.
Πολλοί αναλυτές του κλάδου είναι πεπεισμένοι ότι η αύξηση της χρήσης ποδηλάτων θα αντέξει και μετά της υποχώρηση της πανδημίας, αναφέροντας το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων να βελτιώσουν την υγεία των πολιτών και να περιορίσουν τη συμφόρηση στα αστικά κέντρα, καθώς και τις προσδοκίες ότι οι άνθρωποι θα διατηρήσουν τις συνήθειες αναψυχής και άσκησης που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του lockdown, ειδικά εάν συνεχίσουν να δουλεύουν από το σπίτι.
Το brand της Shimano και το εκτιμώμενο μερίδιο των δύο τρίτων που κατέχει στην αγορά μεσαίου έως υψηλού επιπέδου της προσδίδουν κάποια θωράκιση. Αλλά έχει δύο σκληρούς ανταγωνιστές, την Campagnolo και την SRAM, καθώς και άλλους μικρότερους παίκτες που προσπαθούν να ανέβουν. Οι επενδυτές φαίνονται ανήσυχοι. Οι επενδυτές άρχισαν να ξεφορτώνονται τις μετοχές της Shimano από τα μέσα Απριλίου οι οποίες διαπραγματεύονται πλέον σε επίπεδο, περίπου, 27-πλάσιο των εκτιμώμενων κερδών, πολύ κάτω από το υψηλό, πολλών δεκαετιών, που ήταν 38-πλάσιο πριν από τέσσερις μήνες. Εάν η Shimano δεν ανεβάσει ταχύτητα, μπορεί σύντομα να μείνει πίσω.
REUTERS BREAKINGVIEWS
Latest News
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου