
Σε αρνητικούς πρωταγωνιστές του ευρωπαϊκού δείκτη RCI (Regional Competitiveness Index) αναδεικνύονται οι ελληνικές περιφέρειες που στηρίζονται κατ’ εξοχήν στον τουρισμό. Συγκεκριμένα, η Κρήτη (250/263), τα Ιόνια νησιά (256/263), το Νότιο Αιγαίο (259/263), και το Βόρειο Αιγαίο (268/268) καταλαμβάνουν τις τελευταίες θέσεις από άποψη ανταγωνιστικότητας στο σύνολο των ευρωπαϊκών περιφερειών κι ας θεωρούνται περιζήτητοι προορισμοί (οι αριθμοί στην αντίστοιχη παρένθεση εμφανίζουν την κατάταξη).
Όσον αφορά την κατάταξη της χώρας στον Παγκόσμιο Τουριστικό και Ταξιδιωτικό Δείκτη από πλευράς ανταγωνιστικότητας, και παρ’ όλο που βρισκόμαστε στην 25η θέση από τις 140 χώρες, έχουμε πολλά περιθώρια εξέλιξης. Ειδικά στους τομείς της βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος ως προς το νομοθεσία, το κτηματολόγιο, τη γραφειοκρατία, τη βελτίωση των πρακτικών απασχόλησης (ειδικά όταν πρόκειται για προσωρινή εργασία μας κατατάσσει στην 97η θέση – η άτυπη απασχόληση στον τουρισμό μειώνει την εμπιστοσύνη στο brand της Ελλάδας), τη μεγαλύτερη χρήση των b2b ηλεκτρονικών και διαδικτυακών υπηρεσιών και η επέκταση των δεικτών για b2b υπηρεσίες μας βρίσκει στην 94η θέση, την αποτελεσματικότητα των στρατηγικών για την προβολή της χώρας καθώς η αξιολόγηση του brand σε διεθνές επίπεδο πρέπει να ξεκολλήσει από τις χαμηλές βαθμολογίες της 82ης θέσης και η ανταγωνιστικότητα της τιμής (τόσο της βενζίνης όσο και της συνολικής αγοραστικής δύναμης) θέλει ισχυρή θέληση (120 και 111, αντίστοιχα) διότι επηρεάζονται από ένα πλήθος παραγόντων, που δεν ανήκουν μόνο στην σφαίρα του τουρισμού.
Τα παραπάνω παρουσιάστηκαν από την Δρ. Βενετία Κουσία, Γενική Διευθύντρια του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας της Ελλάδας στην εκδήλωση που διοργάνωσε το CompeteGR με θέμα: Τουρισμός ή Φιλοξενία. Συμμετείχαν η Βίκυ Λοίζου Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, ο Αλέξανδρος Βασιλικός Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου & CEO του Ομίλου AIROTEL, ο Αλέξαδρος Αγγελόπουλος CEO Aldemar Resorts και ο Σίμος Αναστασόπουλος Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας.
Η Βίκυ Λοίζου επεσήμανε ότι η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας στον Τουρισμό είναι καθοριστική και στηρίζεται τόσο σε μεταρρυθμίσεις και επενδύσεις όσο και στην διαρκή αξιολόγηση του market intelligence.
«Να θυμίσω ότι μεσοπολεμικά λειτoυργούσε στην Κάρπαθο βάση υδροπλάνων της Air France και εμείς ακόμα το συζητάμε», σχολίασε ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, Αλέξανδρος Βασιλικός, προσθέτοντας ότι «δεν επιτρέπεται να περνάνε οι δεκαετίες μόνο με εξαγγελίες – οφείλουμε στις επόμενες γενιές να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον που απαντά στις απαιτήσεις της εποχής».
Ο Αλέξανδρος Αγγελόπουλος τόνισε ότι ο τουρισμός είναι επιστέγασμα πολλών διαφορετικών προσπαθειών της οικονομίας και υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης με άλλους τομείς με τους οποίους μόνο μαζί θα χτίσουμε την ανταγωνιστικότητά μας. Σημειώνοντας ότι ο τουρισμός μας δίνει την δυνατότητα να αποσυνδέσουμε την ανταγωνιστικότητα από την ανάπτυξη και οφείλουμε να δούμε εκ νέου το ζήτημα της ανανέωσης της εμπιστοσύνης σε ένα προϊόν και όχι την αναγκαστική ανανέωση του προϊόντος.
Ο Σίμος Αναστασόπουλος εξέφρασε την άποψη ότι «η ικανότητα κάθε περιοχής να αξιοποιήσει τις δυνατότητες και τα χαρακτηριστικά της σε περιφερειακό επίπεδο, ξεπερνώντας κεντρικά μοντέλα που τελικά περιορίζουν και εγκλωβίζουν προοπτικές, είναι καταλύτης για την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας ευρύτερα στην οικονομία», δίνοντας την διάσταση της περιφερειακής ανάπτυξης που σύμφωνα με το Συμβούλιο αποτελεί κύριο μοχλό για τη βελτίωση των δεικτών της εθνικής οικονομίας.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους